Fjusking på 2,3E, multifunksjonssensor gåen?

Anbefalte innlegg

Motoren i Avanten (A100 2,3E) lever sitt eget liv. Når den er kald mister den all kraft ved 3000rpm, etter hvert som den blir varmere kryper kraftløsheten lenger ned på registret for å så funke fint og bli totalt kraftløs om hverandre når motoren er varm.

Får heller ikke skikkelig varme i bilen selv med ny termostat.

Tenker multifunksjonssensor jeg, selv om temp måler funker fint.

Kan jeg være på rett spor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres logisk ut, men en vakuumfeil kan også gi noe av samme problemet, hvordan er slangen mellom luftemngdemåler og spjeld?

Har du sjekket temperaturen, eller stoler du på måleren? Termostater kan være dårlige selv om de er nye..

Forøvrig er det ikke noe som heter 'fjusking', men det vet du vel.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen ser bra ut, sjekka å med startgass. Har justert bensintrykksregulatoren eller-hva-det-heter, på bensinmengdefordeleren å så tror ikke det ligger i den.

Men et spm. Får motorstyringa noe signal fra multifunksjonssensoren eller er det kun til instrument å kjølevifte?

Leste ut feilkoder men fikk bare 4444 altså ingen feil koder lagret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp litt info der men slutta jo så brått, ingen konklusjon: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.