Anbefalte innlegg

Hei. Har en S4 2.2 T med MTM chip. Bilen går fint, men lader neste aldri mer enn 1 kg. (i følge kjørecomputer).

Med denne chipen skal den vel lade 1.4? Lader 1.3 en sjelden gang i blant. Noen superråd om hva jeg kan se etter? :P Mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har en S4 2.2 T med MTM chip. Bilen går fint, men lader neste aldri mer enn 1 kg. (i følge kjørecomputer).

Med denne chipen skal den vel lade 1.4? Lader 1.3 en sjelden gang i blant. Noen superråd om hva jeg kan se etter? :P Mvh Martin

du mener vel 2 bar på den digitale. mener den bør lade minst 2.2 bar. dvs 1.2 virkelige bar. siden den digitale måler også tar med atmosfære trykk. sjekk muse filtret ved torpedoveggen. går en liten trykk slange til og ut den. dem bruke løsne. ligger under plast dekslet der. evt. kan den samme slangen ha løsnet ved ecu-en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis slangen hadde ramlet av der ville vel trykkmåleren i kj.comp. vist 0,9-1,0 bar konstant. Atmosfæretrykk alltså.

Da spørs det vel heller om det kan komme av andre ting. N75 og slangene rundt denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet wastegate, og bilen ble som ny :D sikkert slapp fjør og sliten membran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet wastegate, og bilen ble som ny :D sikkert slapp fjør og sliten membran?

flott du fikk fikset det!

men hva var det som skjedde? gikk ikke måleren over 2.0bar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott du fikk fikset det!

men hva var det som skjedde? gikk ikke måleren over 2.0bar?

Joda, 2-3 første gangene etter at jeg hadde startet bilen, gikk den til 2.2 på måleren.. Etter det gikk den til 1.8-2.0 :S Litt ettersom humøret :P Men nå lader den jevnt 2.5 :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.