#1 Skrevet November 28, 2007 Har bygd hiddensprut, og den går kun på cyl 3 og 4. Har brukt en del tid på forsking nå, og går igjennom de vanlige tingene. Såvidt jeg kommer på er det kun tre ting som kan forårsake at det ikke genereres eksosvarme (kan ta på manifolden på cyl 2 og 3 selv om den har stått i noen minutter på tomgang - kan IKKE det på de andre). - Får ikke bensin fra dysene - Får ikke gnist fra pluggene - Mangler kompressjon Kompressjonen var helt fin før vi startet bygget med hiddensprut. Gikk på CIS-E innsprøytning, og med vakumstyrte dyser skulle dette VIRKELIG vært et problem. Tok ut pluggene og la dem til gods og tørnet rundt motoren - de får gnist (ser fin ut, men KAN jo være svar, men burde likevell generere en viss varme). Når motoren har gått noen minutter og vi sjekker pluggene er 1 og 4 nedsotede, men dog. 2 og 3 er våte. Hva i alle dager kan det være som forårsaker at bilen ikke går på de cyl ? Er forresten orginal coil og fordeler/hallgiver. Brainstorm her takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2007 Gnister til feil tid, dvs står ikke i riktig rekkefølge kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2007 Vi har sjekket dette og det skal være rett rekkefølge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2007 Hva slags hiddensprut? Hva slags dyer, og hvordan er de koblet? Med fordeler og halgiver som fungerte før bør gnisten være i orden, så lenge du ikke har gjort noen rare innstillinger i sprutet. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2007 Hva slags hiddensprut? Hva slags dyer, og hvordan er de koblet? Med fordeler og halgiver som fungerte før bør gnisten være i orden, så lenge du ikke har gjort noen rare innstillinger i sprutet. mvh Vegard Datasprutet er Megasquirt 1 extra v2.2, dysene er standar grønne g60 som er kobblet 1+3 og 2+4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2007 Ok. Da er det sikkert ikke noe feil med koblingen av dysene, men det går jo an å prøve å bytte om litt på pluggene til dysene. Turtallsignalet er stabilt og uten "resets" i Megatune (om dere bruker det)? Dere har ikke vært av med kammer eller noe i forbindelse med registeret? Om regreima feks har flyttet seg ett par hakk kan det få de merkeligste symptomer. Sjekk merkene. Det kan for så vidt skje uten at en skrur av ting. Rota litt med dette på min 16V etter ombygning. Hadde forøvrig Megasquirt på den, V3 MS2. Har dere funnet riktig triggerangle? Husker ikke helt hvordan dette var med fordeler, men en bør vel justere fordeleren slik at denne ligger mellom 45-60 grader. Om dette blir feil kan det bli noe tull med kalkuleringen av tenningen slik at den ikke ”havner” på riktig sylinder osv… Et godt tips er å brenne ren pluggene, eventuelt glassblåse dem. Jeg opplevde "mistet" noen sylindre da pluggene var sotet ned etter for mye kranking og testing med hiddensprutet. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2007 Har en del resets, men virker som om dem kommer hver gang man slår av/på motor. Regreim har vi sjekket. Den er rett. Trigger angle er 80 grader, men den har vi justert inn nøyaktig etter spesifikasjonene i MS, og med tenningslampe. Har prøvd å bytte om pluggene. Ingen hjelp i det. Flere ideer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2007 Men med andre ord; jeg har ikke glemt noen elementer ? Er da ikke mulig ? Kompressjon, dyser eller plugger ... hmh, bør ikke vær så vanskelig å finne ut av egentlig. Får lånt meg scoop og comp tester til helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2007 Siden du får start bør du nok ikke ha glemt noe nei.. Det eneste jeg kan tenke meg da er mekaniske feil. Du får kanskje svar med kompresjonstester. Kanskje noen ventilløftere har hengt seg opp. Har du godt oljetrykk? Litt turtall kan kanskje hjelpe. Nei, har ikke flere tips. Bare rengjør pluggene skikkelig. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 30, 2007 Kompressjon og bensin testet i dag, fungerer fint. Eneste som gjenstår er gnist, pluggene gnister litt rart. Skal prøve å brenne dem rene med en propanbrenner i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2007 Oh my god .... Er jo type fordelerlokk på denne hvor fordeleren/rotoren ligger på enden av ene kammen. Så er det "kanaler" i lokker som gjør at pluggledningene står på toppen av fordelerlokket, ergo i 90 graders vinkel. Da blir plutselig tenningsrekkefølgen 1-2-4-3 .... helt sykt, men problemet er løst. Får til å bygge hiddensprut, men dette var hindringen .... wellwell ... "auan man først bli blind på" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2007 Godt du fant utav det da! Man lærer av sine feil vettu;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...