Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Driver med en ABS past fanger til min audi a4 8E..men så vil jeg fjerne lyktespylerene..

SÅ har smelta plastikk fra den forige fanger'n oppi den ene og sparkla over..merka det ble litt stivt så er urolig for at det skal sprekke når lakken kommer på??

 

Eller kan jeg evt. bruke et stivt lim og fylle med og så sparkle?

 

Noe forslag?

 

Mvh Lars Ugland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

ABS? Er det en spesiell plast? Eller fangeren?

 

Jeg er ikke utdannet på området, men holder på:P

Vis jeg skulle lappe ett hull i en fanger ville jeg matta ned på baksiden, lagt litt tokomponet plastlim (polyester shit) rundt kanten, lagt en glassfiber bit eller liknene over hullet, så lagt godt med lim på baksiden og forran, (så det dekker duken) latt det tørke. så pussa ned litt, og sparkla opp med plastsparkel.

 

Håper det var litt til hjelp i alle fall!

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS Plast ja!;) jeg får prøve litt..har smelta plastikk neddi men lurer på om det kan slå sprekker så tenkte på små plastikk biter limt sammen med araldite to komponent lim?..evt fylle godt med dette og så sparkle? håper noen kan svare driver nå så må ha et svar hehe: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS Plast ja!;) jeg får prøve litt..har smelta plastikk neddi men lurer på om det kan slå sprekker så tenkte på små plastikk biter limt sammen med araldite to komponent lim?..evt fylle godt med dette og så sparkle? håper noen kan svare driver nå så må ha et svar hehe: rock :

 

Ikke lim med aralditt, det blir helt stivt og kommer til å sprekke en eller annen gang.

 

Det beste er å skjære en ren kant rundt der du skal tette igjen.

Så tilpasser du "lappen" som skal i hullet.

Skjær noen strimler med abs fra en delefanger eller baksiden av fangeren som du bruker til sveisetråd.

Så sveiser du med varmluftpistol med et liite munnstykke (litt tykkere enn et sugerør), legg "sveisetråden" i mellom plastdelene og blås i en vinkel så det blir lik temp på alle delene. Det skal ikke bli så varmt at plasten "koker".

Til slutt bruker du en rasp eller lignende til å fjerne overflødig plast, dette gir samtidig godt feste til sparkel.

Når jeg jobba med dette en gang i verden brukte vi en type sparkel som var myk etter at den herdet.

Må jo være mulig å få tak i noe sånt fortsatt.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har smelte i masse plast i hullet..men burde jeg fjerne alt det og begynne fra scratch`? siden har jo smelta plast jeg og men det ble no jevlig stivt..bøyer jeg litt på fanger'n så ser jeg at det sprekke litt..men kan jo evt. ta det ut og lime lag på lag med plast da og evt. bruke sickaflex siden det ikke er så stivt?

 

evt. prøve det du foreslo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har smelte i masse plast i hullet..men burde jeg fjerne alt det og begynne fra scratch`? siden har jo smelta plast jeg og men det ble no jevlig stivt..bøyer jeg litt på fanger'n så ser jeg at det sprekke litt..men kan jo evt. ta det ut og lime lag på lag med plast da og evt. bruke sickaflex siden det ikke er så stivt?

 

evt. prøve det du foreslo!

 

Fordelen med plastsparkel er at den kan pusses. Tror ikke det går så bra å pusse på Sikaflex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å gjøre dette skikkelig, ellers ser du igjennom lakken der lyktespylerne har sittet.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lim med aralditt, det blir helt stivt og kommer til å sprekke en eller annen gang.

 

Det beste er å skjære en ren kant rundt der du skal tette igjen.

Så tilpasser du "lappen" som skal i hullet.

Skjær noen strimler med abs fra en delefanger eller baksiden av fangeren som du bruker til sveisetråd.

Så sveiser du med varmluftpistol med et liite munnstykke (litt tykkere enn et sugerør), legg "sveisetråden" i mellom plastdelene og blås i en vinkel så det blir lik temp på alle delene. Det skal ikke bli så varmt at plasten "koker".

Til slutt bruker du en rasp eller lignende til å fjerne overflødig plast, dette gir samtidig godt feste til sparkel.

Når jeg jobba med dette en gang i verden brukte vi en type sparkel som var myk etter at den herdet.

Må jo være mulig å få tak i noe sånt fortsatt.?

 

kunne ikke sakt det bedre selv !

og ja ikke vanskelig å få tak i myk sparkel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar da folkens:) tok og kappa til no plastbiter som passer akkuratt og limte de fast med sickaflex og la plastsparkel over:) fordel med og la den stå litt og sparkle over igjen så jeg ikke får sig i sparkel guffa så det ikke siger når den er lakka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aiaiai.... ikke noe lurt med sikafleks !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puss ned på baksida, få lagt glassfiberduk, kutt gjerne litt ugjevt i hullet, puss godt ned på framsiden, så sparkler du dette med soft sparkel...

 

Burde gjøre jobben og ikke sprekke opp igjen med det samme, har gjort det på et par fangere og med bra resultat !

 

Hvis ikke må du henvende deg til de som driver ved siden av Hoel's Billakering ( jeg vet du vet hvor dette er ) i NAF bygget, dem plastsveiser : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.