#1 Skrevet November 29, 2007 Hjelp Fikk feilkode p0012 i forrige uke og regnet med at strammeren på kjedet måtte byttes, men i dag begynte oljetrykkslampa og lyse. og ja. Det er nok olje på bilen. Dette skjedde nå nettopp så jeg har ikke fått sett på den enda. Tror kanskje det er oljepumpen, men har noen vært borti noe lignende? Motoren er en AWT og sitter i 2001mod A6 med multitronic kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2007 Mest sannsynlig oljepumpa ja. Ikke kjør bilen en meter til.. Ikke ukjent på 1.8T, og spesielt AWT-motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2007 Mest sannsynlig oljepumpa ja. Ikke kjør bilen en meter til.. Ikke ukjent på 1.8T, og spesielt AWT-motor. Takker. Får se på den i helgen, vet du om den er grei å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2007 Kan være at det er silen til oljepumpa som er tett. Hender dette skjer på 1.8T som kjøres på longlife serviceintervaller ( spes. de som benytter longlife ). Uansett innebærer rensing av sil eller skift av pumpe at bunnpanna må ned. For å få ut den må traversen også løsnes i fremkant og brytes lengst mulig nedover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2007 Takk for tipset. Har bare hatt bilen i 2 år men har byttet olje en gang i året på ca 15000km intervall, men den har trilla 212000 så den har jo gått et stykke.Prøvde å starte den nå i kveld og da så alt ok ut men lot den bare gå i 20 sek. Noen mening i at trykket skal være ok på kald motor og ikke på varm?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2007 Takk for tipset. Har bare hatt bilen i 2 år men har byttet olje en gang i året på ca 15000km intervall, men den har trilla 212000 så den har jo gått et stykke.Prøvde å starte den nå i kveld og da så alt ok ut men lot den bare gå i 20 sek. Noen mening i at trykket skal være ok på kald motor og ikke på varm?? sliten oljepumpe... hadde det samme på min a4 dette med ADR motor... når motoren er kald er olja tjukkere, og da klarer pumpa å holde trykket oppe, når olja blir varmere og tynnere sliter pumpa med og holde trykket oppe... sånn var det i allefall på min, oljelampa mi lyste visst jeg kjørte bilen over 4000 rpm og så ned til tomgang når motoren hadde blitt varm, men oljelampa mi slukket ett et par sekunder når jeg ga litte grann turtall igjen da, så det var litt merkelig med min, tror pumpa mi lå akkurat på vippe punktet for at oljetrykks bryteren slo ut. en annen ting som skjedde, var visst bilen sto en stund på tomgang når den var varm, var at motoren begynte å tikke veldig høyt.. men etter jeg byttet den, har alt funket fint: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2007 Da er oljepumpe bestilt, settes i Mandag kveld. Kostet 1600 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2007 Da var ny pumpe og sil på plass og bilen går som en drøm. Hjertlig takk for hjelpen. Bunnpanne og sil var full av dritt og pumpa var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2007 satt du den i selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 8, 2007 satt du den i selv? Ja. Litt vrient da hele bunnpanna er helstøpt på awt motoren, så traversen måtte løsnes å trekkes ganske langt ned for å få ut bunnpanna. Men det gikk greit i løpet av en ettermiddag/kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...