Reflektor tull, Passat 03mod

Anbefalte innlegg

Har en Passat 03mod. som jeg har oppdaget at reflektoren rundt park lyspæren i den høyre lykten har begynt å slippe taket. Det er ganske mye og må nok ha startet for lenge siden. Vanskelig å bevise det selvfølgelig. Jeg har sendt mail til møller om min mening om at dette bør dekkes av garanti som dekker deler som skal vare minst 5år.

Fikk til svar at utifra min beskrivelse, var dette noe som bare 2års garanti dekket.: bh :

Er det noen som har kjennskap til dette eller har opplevd dette selv. Svakhet?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd det på hovedlykten på 1999 A4 (facelift/linselykt).

La merke til at den var veldig "tåkete", som om det var dugg på linsen. Var ikke dugg, men støvrøyk/tja som hadde festet seg, var bare å tørke av. Men så samtidig at reflektoren over pæren var svidd, og at belegget utenpå reflektoren hadde begynt å flasse av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at dette ikke skal kunne dekkes av reklamasjonfristen på 5 år.

Dette er en del som er ment å vare i mer enn garantitiden på 2år.

 

Da med forbehold at det ikke har vært brukt 100W pærer i reflektoren. Da blir de fort ødelagt.

(snakker av erfaring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder passaten til en kamerat av meg. Det har alltid vert orginale vw deler med komplett servicehefte hos møller. Bilen har aldri vert i andres hender enn møller. 64000km og alltid stått i garasje. Har heller ikke blitt oppdaget på EU. Noen som kan svare sikkert om dette er en garantisak? eller flere synspunkter.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt sikkert om det er en garantisak, men jeg synes det er rart om det ikke er det.

 

Om møller kun kan garantere at reflektoren holder i to år må jeg si jeg blir litt skeptisk til de som håndterer garantisaker.

 

I kjøpsloven er det vel noe som heter noe sant som at; om noe er ment å holde i fem år, skal det være garanti/reklamsjonsfrist i fem år. Jeg vil da tro at en reflektor burde holde i fem år, mine har holdt i tolv år:)

 

Se forøvrig her http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2003/1067534897.95

 

Ellers kan du høre med NAF om du er medlem der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må være en klar reklamasjonssak. Husk bare å si at du ønsker å reklamere for dette. Dersom en ting/vare eller en del av varen(bilen) forventes å vare mer en 2 år har du 5 års reklamasjonsrett. Dette gjelder bare for varer som er kjøpt ny i Norge. Vær klar på at du reklamerer (ikke bruk ordet "garanti"). Dersom noe skal kunne kalles garanti ovenfor privatkunder må dette innebære at du gis retigheter ut over dine lovpålagte rettigheter i hht. kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å si at du trenger ikke å bevise noe som helst. Det er selger (Møller) som må bevise at evt. feilbruk er årsak til skaden. Du må imidlertid være klar over at du skal varsle selger "umiddelbart"/så snart som mulig etter du har oppdaget feilen. Dvs. det har ingen betydning for dine rettigheter når feilen oppstå kun at du varsler dette (helst skriftlig) så snart du oppdager mangelen. Venter du for lenge kan du miste retten din til å reklamere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder passaten til en kamerat av meg. Det har alltid vert orginale vw deler med komplett servicehefte hos møller. Bilen har aldri vert i andres hender enn møller. 64000km og alltid stått i garasje. Har heller ikke blitt oppdaget på EU. Noen som kan svare sikkert om dette er en garantisak? eller flere synspunkter.: klø :

 

Hallo: vinke :

 

Dette er min bil det er snakk om.

Pga. at jeg ikke var medlem i fjor, fikk jeg Yngve til å legge ut for meg.

 

Så til saken, fikk tilslutt beskjed om å bare stikke innom og vise lyktene når jeg

kjørte forbi. Problemet er at jeg aldri kjører forbi i åpningstiden deres: klø :

Så det varte og rakk og bilen passerte 5år den 11mars 08.

Jeg kom meg ikke inn til Møller før i Juli da jeg så på ny bil.

Snakket med en kar og han mente at den venstre også hadde begynnt.

Ingen kunne love meg nye lykter pga. ferieavikling og hørte senere ingenting.

Da jeg ga laveste skår på tilbakemeldings spørsmål etter service nå i september,: fis :

ringte det en bjelle hos servicemarkedsjefen.

Fikk en tlf, og forklarte saken for endte gang. Han ville ha mailen og bildet som

jeg sendte til Møller i november 07,:evil: og jaggu så hadde jeg det på lur: smil :

 

På fredag fikk jeg følgende mail i retur:

 

Vi vil gjerne tilby deg skifte av begge reflektorer på bilen din.

Vi anfører da dette som en reklamasjon slik at det ikke vil koste deg noe.

 

Vi tar kontakt over helgen for å gjøre en avtale om time.

 

 

Så til alle dere med 3BG, gå ut og sjekk reflektorene deres.

 

 

OT: Ser at jeg bare har kjørt ca. 5500km siden slutten av november:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.