Anbefalte innlegg

Har nylig hatt bakluka på passaten til lakkering.

I den forbindelse ba jeg om at de fjernet emblemet, lakkerern sa at dette kunne enkelt sparkles igjen. Og det skulle han klare uten problemer.

 

Leverte bilen og dagen etter ringer verksmesteren og sier at han ikke kan sparkle det, dvs han kan sparkle det, men gir ingen garanti for at det ikke vil sprekke, da det er mye bevegelse på bakluke ifb igjenlukking.

Han sa at han kunne tinne det igjen, men da var det fare for at lakken kunne koke, og jeg kunne få rustproblemer seinere. Tinning ville koste ca 2000kr ekstra..

 

Jeg ble litt fortvilet og endte med å la emblemet være..

I etterkant har jeg hørt en kompis si at med glassfibersparkel så hadde det ikke sprukket opp.

 

Hva tror folket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke si noe helt sikkert jeg da.. Kommer litt an på hvordan det ser ut, men fikset en bakfanger med glassfiber sparkel, og det var ikke no stress. Holdt veldig bra det:)

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke like mye bevegelse i bakfangeren?

 

Nedsøkket bak emblemet er ca 5mm dypt.. blir jo en del sparkel det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke like mye bevegelse nei... Men fjernet også bakrutevisker, dyse og antenne bak på denne bilen... Da var det bare å sveise. Hvorfor ikke gjøre det på denne? Regner med at bakluka er i stål... Dette holder ihvertfall, og mye mindre sparkling som må til...

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke like mye bevegelse nei... Men fjernet også bakrutevisker, dyse og antenne bak på denne bilen... Da var det bare å sveise. Hvorfor ikke gjøre det på denne? Regner med at bakluka er i stål... Dette holder ihvertfall, og mye mindre sparkling som må til...

 

A.J.

 

Joa foreslo for han verksmesteren at jeg kunne ta bilen tilbake og sveise dette selv. Før de finsparklet og lakket.

 

Han anbefalte ikke det, da jeg ville få samme problem med varme og lakk som kokte, det var da snakk om lakk på innsiden av luka, slik at jeg ville kunne fått rust innenifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo lage deg ei rund plate i 2mm eller nokke å punkte inn så tinne eller sparkle me glassfiber sparkel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å tinne er det eneste som holder. jeg har gjort det på 2biler jeg har hatt.. på bmw´n og på passat´n. flere kompiser av meg som har sparklet igjen emblemer, antenner og lignende. og det som stadig viser seg er at det faktisk bare er tinn som holder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde punkta fast en plate først og så tinna det. tinne/sparkle 5mm er mye. bedre å få en plate der først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du redd for rust på innsiden kan du jo bare slipe ned og lakke der og. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen problem å sparkle så mye med glassfiber sparkel, men det er viktig å ikke legge for tykke lag hver gang !

jeg hadde ikke nølt med å sparkle igjenn, har sparklet mye værre ting enn det !

 

kan jo legge til at jeg bruker sikkens sparkel, ikke jallatema...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.