#1 Skrevet September 9, 2004 Hei. Trenger litt hjelp her.. Var ute å kjørte min mor sin Golf i går. Hun har en Golf 4 2000 mod 1,4. Stoppet bilen for skulle en rask tur i minibanken. Da jeg skulle stare bilen igjen ville den ikke starte. Den kom til slutt dersom man pumper litt på gassen.Den starter ikke dersom man ikke pumper på gassen!! Det luktet en blanding av bensin og ett eller annet når jeg fikk start på den. Dette har skjedd ofte i det siste,,Men det skjer kun når bilen er varm! Dersom man "dauer" bilen vil den ofte ikke starte. Det hender at den starter dersom man pumper på gassen,men ikke alltid!! Like spennende hver gang! Ofte må vi vente til den er litt "kald" før den starter igjen. Bilen er bare gått 50 000. Min mor har vært innom et lokalværksted med bilen, men de fant ikke noe og sa at dette var et vanlig problem med Golf. For meg høres det helt utrolig ut at det skal være sånn. Noen som har peiling hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2004 Hallo, jeg er ingen mekaniker, men det går an å bruke sunn fornuft i feilsøkingen. Det reiser seg egentlig flere spørsmål. Symptomet synes å ha noe med bensintilførselen å gjøre, siden det (sannsynlig) er nok strøm fra coil til fordeler og plugger. Er det lenge siden bilen har vært på service og skiftet bensinfilter ? Er dette tett ? Kjører dere ofte med lite bensin på tanken slik at bensinpumpen drar inn bye bunnslam/vann fra tanken ? Er det (muligens) egentlig vann som trekkes inn via bensinpumpen i stedet for egentlig vare ? Husk: Bensin er lettere enn vann og ligger "øverst" i tanken. Ved store problemer, tror jeg jeg ville ta tømt tanken fullstendig for vann og slam om mulig. Drtte med fyllingsgraden er nok ganske vesentlig sammen med et rent bensinfilter. Hilsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2004 Hei.. Takker for svar. Bilen hadde service for vel en måned siden. Så går ut ifra at bensinfilter og slikt er skiftet uten at jeg skal si det helt sikkert. Vi ba dem sjekke dette med bensintilførsel igjen, men sa det var normalt, men at dette var et kjent problem med Golf. Det pleier stort sett å være halvfull tank eller mer. Kan prøve å tømme tanken fullstending for vann og slam og dobbelsjekke at bensinfilteret er skiftet. Dette problemet har hun slitt med i flere måneder og bilen har vært inne med dette før. ( vel å merke ikke hos møller, noe den kanskje burde vært!!!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...