#1 Skrevet November 30, 2007 Spørsmålet er altså: Hva er det råste jeg kan putte inn av understell på en standard einser ? Jeg tenker da på KW,H&R kontra Sellholm, öhlins osv.. Bilen skal bli laaaav, men gjerne fortsatt ha kjøreegenskaper så det rekker. Er definitift åpen for sære og spesielle løsninger Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2007 Tja,er ikke noen guru på understell men vil tro Sellholm fjærbein med "riktige" fjærer justert etter vekt på bilen med fører. Men det koster nok noen kroner da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2007 Tja,er ikke noen guru på understell men vil tro Sellholm fjærbein med "riktige" fjærer justert etter vekt på bilen med fører. Men det koster nok noen kroner da Jeg ser egentlig på sellholm mer som ett "veiholdningsett" mer enn ett senkesett.. så jeg stiller meg litt spørrende til hvordan dette vil oppføre seg om man justerer det skikkelig lavt ? Jeg er ute etter noe som fungerer bra selv om man er så "dum" å justerer det helt ned.. Mister man uansett kjøreegenskapene kan man jo ta til fornuften og montere luft ? (Dette er selvfølgelig ingen tema... racerbiler har ikke luftfjæring;) ) Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2007 Jeg ser egentlig på sellholm mer som ett "veiholdningsett" mer enn ett senkesett.. så jeg stiller meg litt spørrende til hvordan dette vil oppføre seg om man justerer det skikkelig lavt ?Jeg er ute etter noe som fungerer bra selv om man er så "dum" å justerer det helt ned.. Mister man uansett kjøreegenskapene kan man jo ta til fornuften og montere luft ? (Dette er selvfølgelig ingen tema... racerbiler har ikke luftfjæring;) ) Jan Brede Man få vel gjerne ikke i pose og sekk,gjelder med mange ting.....men som sagt jeg er ingen understells-doktor. Cluet er vel kanskje å flytte dempertårnene lenger opp slik man beholder fjæringsvei. Dempernere slår fort i bunn når man senker masse. Bare noen tanker ifra meg iallfall Men ikke skyt meg når du drar av banen med Golfen din hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2007 Skal du ha gromme understellsløsninger til Golf 1, er tysk BergCup stedet å leite. KW, Bilsten og HR evt Koni på fjær/dempersiden, og bærearmer/styrstag med uniballs. Kjøpte selv fra en slik tysk bakkeløpsbil, og det virket SVÆRT godt. KW Competition er f.eks et greit velg, men koster borti 5000 euro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2007 Kollevold rallyimport kan sikkert bygge justerbart Öhlins til deg. Det kunne de iallefall til a4`n min, men med en startpris på 35k ble det ikke det på meg for å si det sånn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2007 Vet ikke hva han heter han som eier den vinrøde Golf 1 GTI`en som pleier å kjøre på vw audi treffa, men han kjører jaffal på Öhlins, det ser jo ut til å funke det he he...hvis noen finner ut hva han heter, kanskje han kan gi deg noen tips... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2007 Ta kontakt med Sorg Motorsport i I tyskalnd, de har lang og brei aerfaring med Golf I, de er aktive i Bergman cup som kjøres i tyskland, alt fra polo I/Golf I til gammle DTM biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2007 Vet ikke hva han heter han som eier den vinrøde Golf 1 GTI`en som pleier å kjøre på vw audi treffa, men han kjører jaffal på Öhlins, det ser jo ut til å funke det he he...hvis noen finner ut hva han heter, kanskje han kan gi deg noen tips... Om den bilen hadde ôhlins pr mai 05, så virker denne bilen ikke på langt nær i forhold til dens potensiale. Hadde 0 problem med å ta den igjen/kjøre forbi i svinger med min Polo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 30, 2007 får man tüv på öhlins da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 30, 2007 Om den bilen hadde ôhlins pr mai 05, så virker denne bilen ikke på langt nær i forhold til dens potensiale. Hadde 0 problem med å ta den igjen/kjøre forbi i svinger med min Polo. Usikker på når han monterte det, men det har uansett ikke noe med saken å gjøre! Hvis Jan Brede vurderer Öhlins, så er det jaffal en annen i klubben som har det, som han kan kontakte for å evetnuellt høre hva erfaringer han har med dette utstyret, om poloen din går fort i svingene, ja kjekt for deg det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 30, 2007 Har finni noen sett med Koni gewinde på bergcup.de...ligger på 1.500€ og oppover. Det ser ut som det funker bra ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 30, 2007 Her fikk jeg det jeg var ute etter ja Bilen er bare på tankestadiet, så vi får se hvordan det utvikler seg. Men jeg må si Öhlins frister veldig.... http://www.bergcup.de skjønte jeg fint lite av.. kommer til en audiside jeg (?) Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 30, 2007 http://www.berg-cup.de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...