#1 Skrevet November 30, 2007 Sitter med et merkelig problem nå. Har en 2002 golf 1.9tdi som jeg sliter en hel del med. Skulle starte den her om dagen og den gikk fint, men så plutselig stoppet den. Motoren sto dønn. Har hatt den oppe å kikket , men finner ikke noe feil. Tok akkurat nå av dysene og kjørte motoren på starteren. Da kom det MENGDER med vann ut av sylinderene og jeg snakker masse vann. Dette er jo grunnen til at jeg ikke fikk tørnet motoren, MEN...dette er RENT vann. Det inneholder IKKE frostvæske. Det ser jeg på fargen OG den er målt med apparat og det er rent vann. Det er også smakløst. Vann innholdet i beholderen har heller ikke minket en millimeter. Det som er rart er jo det at det skal jo ikke være rent vann på denne. Eneste væsken som er på bilen er jo frostvæske og spylervæske. Hadde toppakningen vært gåen hadde det jo vært frostvæske som var der??? Og det er vann i alle 4 sylindrene. Kan også nevne at det er diesel som kommer ut av dysene så vannet kommer ikke derfra heller. Skjønner ingenting nå og om det er noen som ar noen tips i det hele tatt er jeg MEGET takknemlig for hjelp. Har skrudd mye bil, men ALDRI vært borti lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2007 Sitter med et merkelig problem nå.Har en 2002 golf 1.9tdi som jeg sliter en hel del med. Skulle starte den her om dagen og den gikk fint, men så plutselig stoppet den. Motoren sto dønn. Har hatt den oppe å kikket , men finner ikke noe feil. Tok akkurat nå av dysene og kjørte motoren på starteren. Da kom det MENGDER med vann ut av sylinderene og jeg snakker masse vann. Dette er jo grunnen til at jeg ikke fikk tørnet motoren, MEN...dette er RENT vann. Det inneholder IKKE frostvæske. Det ser jeg på fargen OG den er målt med apparat og det er rent vann. Det er også smakløst. Vann innholdet i beholderen har heller ikke minket en millimeter. Det som er rart er jo det at det skal jo ikke være rent vann på denne. Eneste væsken som er på bilen er jo frostvæske og spylervæske. Hadde toppakningen vært gåen hadde det jo vært frostvæske som var der??? Og det er vann i alle 4 sylindrene. Kan også nevne at det er diesel som kommer ut av dysene så vannet kommer ikke derfra heller. Skjønner ingenting nå og om det er noen som ar noen tips i det hele tatt er jeg MEGET takknemlig for hjelp. Har skrudd mye bil, men ALDRI vært borti lignende. Vannet kommet fra innsuget, åpent filter eller lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2007 Hvis du har fått vann på tanken - så vil vel vannet legge seg nederst ? Ergo vil vannet først bli "brukt opp" og nå kommer det rein diesel igjen ? Bare en tanke ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2007 Rareste problemet jeg hav vært borti! Har ikke funnet ut av det enda, men nå er det helga. Er ikke kommet inn via innsuget. Har skrudd det av og der er det tørt?? Det er ikke åpent filter på denne heller. Det er tørt og fint i motorrommet. Tenkte selv på at det kunne kommet inn via dysene siden det er i alle sylinderene, men det er ikke vann på tanken og det som kommer ut av dysene er ren diesel. Satte alt sammen igjen og den dro rundt på starteren, men startet ikke og etter en liten stund så ville den ikke dra rundt igjen. Brukte booster hele tiden så det er ikke lite strøm. Tok ut dysene igjen og kjørte på starteren og da kom det masse vann igjen??? Også denne gangen i alle sylinderene. Og det har ikke minket 1mm på vannbeholderen. Og sjekket igjen at det ikke var frostvæske i vannet og det var det ikke. Skjønner ingenting. Er ikke noe logikk i dette uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det. Er en sak for David Copperfield dette hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2007 Tapp av tanken for å forsikre deg om at det ikke kommer derfra ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2007 Høres ut som du har vann i dieseltanken. sylinderene blir fyllt opp av vann når du kinner, dette tenner selvsagt ikke, så sylinderene blir oversvømt. Kan vel ikke være noe annet vell? Du bør prøve å koble av returslangene å fange opp det som kommer ut når du kinner, å se om det er ren diesel eller vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2007 Takk for gode tips. Dere er inne på samme tanken jeg har hatt hele tiden med vann som kommer inn via dysene siden det er på alle 4 hele tiden. Skal tappe tanken helt og fylle på ny diesel for å se om problemet blir borte. Vi har tatt av returen og kikket på den, men der kommer det diesel. Det rare er det at det er mengder med vann som kommer ut. Er ikke bare litt forstøvet væske, men vann. Hadde det bare luktet diesel av vannet hadde det vært greit for da hadde jeg med en gang tenkt vann i tanken, men når det som kommer ut ikke en gang lukter diesel så lurer jeg. Skiller seg ikke ut oljefilm om jeg tar en dråpe av det som spruter ut og legger det i en kopp med van hehe Er jo problemer som dette som er litt av en utfordring da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2007 .... If you can understand English what about this. The seal at the back of the brake servo is not good and is letting water into the servo.....attached to the servo is the vacuum line which goes to the in-let manifold..... So the engine runs ok but when you stop it over night and so try to re-start the Vacuum sucks up the water and dumps it into the engine..... Make any sense...? There could be water in the fuel but If it manages to pass the filter and gets injected into the hot engine (many 100's of Degree's) it will evapourate. In fact adding water to diesel is a principle used on large Marine engines to give better economy. Another thing to think about is the anti-freeze (blue or green stuff) is actually salt based so its possible at the right temp for it to form crystals and separate from the water. If its a water cooled exhaust manifold the joint maybe broken allowing water to run into the engine via the exhaust valves..... do you normally park on a hill or a slope.... Hope this helps. Steve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2007 English is no problem at all I'll look into that vacuum thing tomorrow if I have time. Looks like I have to go away on a job again and then this headacke will be my friends problem instead but I'll investigate some more tomorrow. Thanks for your tip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2008 Fikk vite her om dagen at dette faktisk var en sprekk i intercooleren som skapte dette problemet. Merkelige greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 19, 2008 Hvor kom vannet fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 19, 2008 Hmmm...var jo utrolig dårlig forklart av meg da. Det de sa til meg var at intercooleren hadde fyllt seg opp med vann når den stod ute i regnet og dette forsvant inn i sylinderene når de prøvde å starte den. Og tro meg...det går en del vann i den ja hehe. Men vet ikke noe mere om det for jeg var ikke der når de fikset den. Det rare var jo som sagt at når vi skrudde av innsuget så var det tørt?? Men intercooler er byttet og feilen er borte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...