#1 Skrevet November 30, 2007 Har sett på en del prosjekter nå. Og så er det et spørsmål som dukker opp hele tiden. Er understelle på audi 90 quattro type 85 prikk likt understelle på type 89 90 quattro eller ikke? Om ikke, hva er det som er anneledes? Noen som har noe fakta å komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2007 Har sett på en del prosjekter nå. Og så er det et spørsmål som dukker opp hele tiden. Er understelle på audi 90 quattro type 85 prikk likt understelle på type 89 90 quattro eller ikke? Om ikke, hva er det som er anneledes? Noen som har noe fakta å komme med? understellet er ikke likt, men passer om en andre. type 89 har delte fjærben og stabstag bak orginalt. egentli en oppgradering for type 85 understellet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2007 Er vel kun S2 og Sport quattro som har originalt stabstag bak. Typ 89 fikk delte fjørbein en gang i 88, og samtidig ble også bærekula oppgradert til 19 mm dia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2007 Er vel kun S2 og Sport quattro som har originalt stabstag bak. Typ 89 fikk delte fjørbein en gang i 88, og samtidig ble også bærekula oppgradert til 19 mm dia. er stabstag bak på min å en kamerat sin 90 quattro ng 90'modell, lite da. men mulighet til å oppgradere. samt på coupe quattro 20v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2007 Har sett på en del prosjekter nå. Og så er det et spørsmål som dukker opp hele tiden. Er understelle på audi 90 quattro type 85 prikk likt understelle på type 89 90 quattro eller ikke? Om ikke, hva er det som er anneledes? Noen som har noe fakta å komme med? Er også forskjell på 90 quattro og quattro 20v, da mye 20v er mer likt s2 understell.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 1, 2007 Er vel kun S2 og Sport quattro som har originalt stabstag bak. Typ 89 fikk delte fjørbein en gang i 88, og samtidig ble også bærekula oppgradert til 19 mm dia. Nope. 90-modellene av både Coupe og 90q hadde stabstag bak. De første modellene hadde heller ikke delte fjærbein, dette kom vel ikke før i 88-89 en gang? Finnes iallefall tre typer fjærbein på typ89: Hele Delte (Separat hjullagerhus) Delte med stabstag bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2007 takk, takk:D mye nyttig info:) men slik som drivknnuter og drivaksler? er det likt fra typ 85 og 89? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2007 takk, takk:D mye nyttig info:) men slik som drivknnuter og drivaksler? er det likt fra typ 85 og 89? drivknuter og drivakslinger er ikke like nei. faktisk større og kraftigere på type 85. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2007 å faan!! helvete.. gjekk til blokksberg en drivknut hos meg forrige helg så jeg fikk tak ti av en type89 jeg da:/ men det passer altså ikke? sikker på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 2, 2007 å faan!! helvete.. gjekk til blokksberg en drivknut hos meg forrige helg så jeg fikk tak ti av en type89 jeg da:/ men det passer altså ikke? sikker på dette? nei, er ikke like. har både type 89 og type85 drivakslinger og drivledd liggende og det er forskjell på disse. både spline og utvendig desverre. hvilket hjul gikk din til helvete? mulig jeg kan selge. har 4 komplette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 3, 2007 ok.. drivledde ut mot hjule på venstre og på høyre side, framme:( er det ikke lurest å kjøpe nytt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 3, 2007 ok.. drivledde ut mot hjule på venstre og på høyre side, framme:( er det ikke lurest å kjøpe nytt da? får ikke tak i lenger. derfor jeg kjøpte 4 brukte drivakslinger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 3, 2007 men det er ikke selve akslingen som er knekt. men yttre leddet. det er vell å få nytt? mener å ha sett det en stann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 3, 2007 drivknuten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 3, 2007 Har tatt noen mål nå å jeg kan da ikke sjønne at det er så mye grøvere på type 85:/ har ikke noen bilder av drivakslingene du kjøpte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 3, 2007 du får vel kjøpt overhalte et eller annet sted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 3, 2007 kan være. er vertfall 1 år siden jeg skulle kjøpe nye ytre ledd til min forran. var utgått hos møller. prøvde også mekonomen, autodeler osv. ikke å oppdrive. har ikke bilde her nå, men du kan som sakt kjøpe mine, da jeg bytter til s2 drivakslinger osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 4, 2007 kjøpte drivknute til en t89 til min bil (t85q) og det passet. men t89 har flere forsjellige drivknuter ifølge lista på jobb. så måtte måle dim og telle splains på drivknuta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 5, 2007 kan være. er vertfall 1 år siden jeg skulle kjøpe nye ytre ledd til min forran. var utgått hos møller. prøvde også mekonomen, autodeler osv. ikke å oppdrive. har ikke bilde her nå, men du kan som sakt kjøpe mine, da jeg bytter til s2 drivakslinger osv. kom med en pris da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 5, 2007 kjøpte drivknute til en t89 til min bil (t85q) og det passet. men t89 har flere forsjellige drivknuter ifølge lista på jobb. så måtte måle dim og telle splains på drivknuta. skal ta å så måle det jeg og.. understelle skal jekkes ned å sandblåses så da er det ikke store jobben;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 5, 2007 kom med en pris da? 2500 for alle 4 med indre og ytre drivledd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 16, 2007 Kommer med et spørsmål til, når det gjeller understell på type85 og type89. hvordan er det med diffen bak på dei bilene og girkassa? er dette noe likt da? Det jeg vet er at på type85 er det vakumstyrt med 2 moglegheter. mens på type 89 er det av og på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 17, 2007 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 26, 2007 er det 50 - 50 fordeling både på type 85 og 89? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...