HASTER!!!! Bensin pumpe 200 20v

Anbefalte innlegg

Passer bensinpumpa fra en 88mod 100 med 10v sugemotor i en 200 20v ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorkode på 100'en er NF. Kan jeg bruke den pumpa "midlertidig" over helga til jeg får ny til 200'en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorkode på 100'en er NF. Kan jeg bruke den pumpa "midlertidig" over helga til jeg får ny til 200'en?

 

hvis den passer kan den bare sitte vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Bytter ikke ut med brukt. Kjøper ny...

 

Noen som vet hvordan jeg får UT bensinpumpa da?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa til NF er vell den samme som i RS2, så det er vell bare å bytte;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg begge pumpene ute. De er "helt like" utenom bunn, og delenr.

 

Pumpa som satt i 200'en vil ikke etka finne. Sier at pumpa ikke finnes... :S

 

Den som sitter i 100'en har kun et filter i bunn, mens den fra 200'en har noe annet i bunn :P

 

Audi 100 pumpa.

443 906 091 A

Bosch 0 580 254 019

 

Audi 200 20v pumpa.

441 906 091 A/B

Bosch 0580 464 991

 

Noen som kan hjelpe litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer den fysisk i "sokkelen" kan den brukes, så enkelt er det.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen, mtp trykk osv da? Gir den nok bensin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pumpa gir mer enn nok bensin ja. Er vel snakk om at sugemotorpumpene holder til ca 500hk på turbomotorer.

Fikk målt min bensinpumpe for ikke så lenge siden, den leverte 6,4bar tror jeg det var mens bilen gikk. Han som målte den sa at den kunne levere opptil 8bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier jeg at den passer, så passer den.. ;)

 

Pumpe til motorene med K-Jetronic (alle 2.2E/2.3E) er mye større og kraftigere enn pumpe på bilene med Motronic. (200 20v)

Så den er mer enn stor nok, da arbeidstrykket på K-Jetronic er mye høyere enn på Motronic og pumpa desto større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ser jo på A/F måleren min at bilen får mere bensin enn hva den gjorde før :S Er det tilfelle? Nå er den konstant langt nede på grønn (rich)... Men funker ihvertfal. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ser jo på A/F måleren min at bilen får mere bensin enn hva den gjorde før :S Er det tilfelle? Nå er den konstant langt nede på grønn (rich)... Men funker ihvertfal. :)

 

Så lenge bensintrykksregulatoren fungerer riktig så skal den vel ikke få mere suppe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akuratt det jeg trodde også. At dyser og bensintrykk regulator ville begrense det. Men nå har jeg faktisk mindre rykninger på turtall under 3000rpm enn hva jeg hadde før jeg bytta pumpa. :S Så mulig den andre var "sliten"? Er det mulig? Hadde noen slike "rykninger" på fullt gasspådrag ved lavt turtall tidligere, når den ladet trykk. Er fortsatt litt, men mye mindre nå enn i forrigårds (og tidligere i år)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.