#1 Skrevet November 30, 2007 Passer bensinpumpa fra en 88mod 100 med 10v sugemotor i en 200 20v ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2007 Motorkode på 100'en er NF. Kan jeg bruke den pumpa "midlertidig" over helga til jeg får ny til 200'en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2007 Motorkode på 100'en er NF. Kan jeg bruke den pumpa "midlertidig" over helga til jeg får ny til 200'en? hvis den passer kan den bare sitte vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2007 Nei. Bytter ikke ut med brukt. Kjøper ny... Noen som vet hvordan jeg får UT bensinpumpa da?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2007 Bensinpumpa til NF er vell den samme som i RS2, så det er vell bare å bytte;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2007 Nå har jeg begge pumpene ute. De er "helt like" utenom bunn, og delenr. Pumpa som satt i 200'en vil ikke etka finne. Sier at pumpa ikke finnes... Den som sitter i 100'en har kun et filter i bunn, mens den fra 200'en har noe annet i bunn Audi 100 pumpa. 443 906 091 A Bosch 0 580 254 019 Audi 200 20v pumpa. 441 906 091 A/B Bosch 0580 464 991 Noen som kan hjelpe litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2007 Passer den fysisk i "sokkelen" kan den brukes, så enkelt er det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2007 Jammen, mtp trykk osv da? Gir den nok bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 1, 2007 Den pumpa gir mer enn nok bensin ja. Er vel snakk om at sugemotorpumpene holder til ca 500hk på turbomotorer. Fikk målt min bensinpumpe for ikke så lenge siden, den leverte 6,4bar tror jeg det var mens bilen gikk. Han som målte den sa at den kunne levere opptil 8bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2007 Sier jeg at den passer, så passer den.. Pumpe til motorene med K-Jetronic (alle 2.2E/2.3E) er mye større og kraftigere enn pumpe på bilene med Motronic. (200 20v) Så den er mer enn stor nok, da arbeidstrykket på K-Jetronic er mye høyere enn på Motronic og pumpa desto større. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2007 Hmm, ser jo på A/F måleren min at bilen får mere bensin enn hva den gjorde før Er det tilfelle? Nå er den konstant langt nede på grønn (rich)... Men funker ihvertfal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2007 Hmm, ser jo på A/F måleren min at bilen får mere bensin enn hva den gjorde før Er det tilfelle? Nå er den konstant langt nede på grønn (rich)... Men funker ihvertfal. Så lenge bensintrykksregulatoren fungerer riktig så skal den vel ikke få mere suppe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 1, 2007 Var akuratt det jeg trodde også. At dyser og bensintrykk regulator ville begrense det. Men nå har jeg faktisk mindre rykninger på turtall under 3000rpm enn hva jeg hadde før jeg bytta pumpa. Så mulig den andre var "sliten"? Er det mulig? Hadde noen slike "rykninger" på fullt gasspådrag ved lavt turtall tidligere, når den ladet trykk. Er fortsatt litt, men mye mindre nå enn i forrigårds (og tidligere i år) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...