ArmorAll på gummimatter, hvordan rengjøre?

Anbefalte innlegg

Min mor har kjøpt seg en 2005 Audi A4 B6, men en inkompetent bøtteknott av en klargjøringsfyr har behandlet de originale Audi gummimattene med ArmorAll (el.lignende), noe som selvfølgelig har gjort at mattene er glattere enn skøyteis. Hvordan skal jeg rengjøre dette svineriet? Tenkte på grønnsåpe og salmiakk...

 

Iddioten som har gjort klargjøringen på denne bilen har også brukt ArmorAll på skinnrattet ( : rolleyes : rolleyes : rolleyes ) og tømt resten av flaska i motorrommet... : bh : Tosken burde vært kjølhalt : bråk :

 

Jeg må vel ta en skikkelig omgang på denne bilen også, til våren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, den var fin. Funker nok med grønnsåpe. Avfettning er et alternativ ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mor har kjøpt seg en 2005 Audi A4 B6, men en inkompetent bøtteknott av en klargjøringsfyr har behandlet de originale Audi gummimattene med ArmorAll (el.lignende), noe som selvfølgelig har gjort at mattene er glattere enn skøyteis. Hvordan skal jeg rengjøre dette svineriet? Tenkte på grønnsåpe og salmiakk...

 

Iddioten som har gjort klargjøringen på denne bilen har også brukt ArmorAll på skinnrattet ( : rolleyes : rolleyes : rolleyes ) og tømt resten av flaska i motorrommet... : bh : Tosken burde vært kjølhalt : bråk :

 

Jeg må vel ta en skikkelig omgang på denne bilen også, til våren.

 

hva med og levere bilen igen, får å spøre dem om dem liker og kjøre med den sån?? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefales brukt på pedalene også..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønnsåpe og salmiakk gjorde susen, og en vaskeklut dyppet i samme løsningen var tingen for rattet også. Dermed er dette bevart i arkivene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armoral blir nok ofte brukt på bruktbiler, kanskje litt vel ofte og mye, og jeg må innrømme at jeg bruker en skvett i ny og ne. :D

 

Men på ratt og pedaler kan man bruke noe annet da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden Per H. har fått svar på spm sitt, så tillater jeg meg å skrive litt OT;

 

Når jeg skulle hente GTi'n min etter jeg hadde kjøpt den hadde selgeren "behandlet" interiøret med noe sånn kliss, også i skinnsetene. Kunne jo ikke jage på i svingene for jeg bare sklei utav dem! : haha :: haha :: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Armor all er ikke gunstig å ha på skinnsetene!

Per, har du fått av sausen, eller trenger du flere kjerringråd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ArmorAll er ålreit til sitt brukt det altså, hvis man ikke har noe annet, men det har jo begrenset bruksområde. Står veldig klart og tydelig bak på boksen: "Må ikke anvendes på glass, lakk, tekstiler, gulv eller andre steder hvor glatthet kan medføre fare (ratt, pedaler, gulvmatter, MC-seter, dekk, bremsetromler)"... Hvilket skulle bety at det er fint til innsiden (ikke toppen) av dashbordet, and that's about it...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per, har du fått av sausen, eller trenger du flere kjerringråd?

 

Som jeg skrev tidligere, så fungerte det utmerket med varmt vann med grønnsåpe og salmiakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, ok! bra Per!... Kjipt når pedalene glipper.. Særlig den i midten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalene var heldigvis ikke smørt inn med AA, men når man ikke har bra grep med hælen kan det likevel bli litt tricky hvis kjøringen blir "inspirert".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.