#1 Skrevet November 30, 2007 Hallo! Var på vei til Møller Bil i haugesund i dag, skulle feilsøke på Abs lampen som lyste.. Bilen gikk som en kule heleveien helt til eg nesten var fremme i haugesund, helt brått så begynte den å tulle, det som skjedde var at den virket helt fint helt til du nådde 1.bar ladetrykk, før har den pleid å lade 1.3 - 1.4 da begynte den å riste å gidde en mer gass skjedde det ikke mer en at ristinga ble sterkere, å bilen jukset som bare fy, den gikk ikke fortere å fikk ikke høgere ladetrykk, dette skjedde altså brått! Leverte inn bilen å bedde dem sjekke dette i samme slengen.. Dei hadde feilsøkt litt men fant det ikke ut før eg måtte få bilen gjen, så skulle eg heller få en ny time til det problemet, dei hadde koplet til diagnose men ikke fått ut noen feil, hadde i tilegg prøvd å bytte luftmengde måler for å se om det hjalp, noe det ikke gjore. Fikk gjen bilen å tenkte bare jaja.. får spørre på forumet når eg kommer hjem.. men så, startet på turen fra haugesund, var kommen 10 min i fra møller så brått stoppet bilen, midt i kø kjøringa.. startet den i gjen å hmm.. jaja, kjørte videre, så stoppet den i gjen, da stoppet eg bilen, sjekket over det eg såg i motorrommet, samt at det ikke var noe løse sikringer ellr noe sånt.. later som om en har peiling.. hehe.. http://forum.vwaudi-club.no/images/smilies/wink2.gif Kjørte til slutt videre men da eg var kommen 2-3 kilometer så stoppet den i gjen, denne gang mens den jukset som fy, men i det den døde hørte eg noe voldsom klikking i fra et rele i dashen?? uansett, fikk svingt til siden, prøvde å starte i gjen, å bilen startet nett som vanlig.. men med engang eg rørte gasspedalen så ville den kveles, ringte falken, å fikk bilen tauet til Møller i gjen, så får dem se på det på mandag, noen som har en ide til hva som kan være feilen?? div tekniske specs om bilen gått 171000 km, fult alle servicer, Nett skiftet N75 ventil, da den andre var ødelagt, skiftet til J ventil. Superchips Chip, fra Gundersen Motorsport, stått i bilen lenge Montert Åpen dump TurboXS Real fucking loud ( ja.. vet.. fyfy.. men har aldri hatt noen som helst problemer, kan denne være årsaken nå? ) Autogauge turbotrykksmåler Håper noen kan gi meg et oppmuntrende ord om hva som kan være feilen! ble ganske så deprimert her i dag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2007 Gåen coil, avsløres enkelt via diagnose, koster ca 500.- inkl klubbrabatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2007 Bensinpumpe/rele????? Derav tikkinga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2007 hvis max uflax kan det være både coil og tenningsmodulen som har tatt kvelden i samme slengen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2007 fikk tlf fra møller i dag, dei hadde fått 2 feil, Gasspjeld, å Halvgiver? Hadde rengjort potensiometeret på gasspjeldet så den feilen forsvant, men hadde bestilt en såkalt halvgiver å skulle skifte den i måro, det eg lurer på er, Hva er en halvgiver? er det Coil?? den satt bak registeret fikk eg til svar når eg spurde han hva det var og om det kunne skiftes selv.. for er dette noe som kommer til å koste meg skjorta?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2007 jeg hadde noe av det samme symtonene på min 1.8tq her for en måned siden.. og det var sluttrinnet, altså tenningsmodulen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2007 Og at du ikkje får feil på real fucing loud ventilen, det er berre flax... Mange som slit med at bilar sloknar inn i kryss o.l med desse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2007 ja.. har hørt det å var da litt forberedt på tull, en peroide, hadde lyst å ha den lyden en stund Fikk jo grei lyd av å bare bytte til åpent filter men er ikke til å samenligne vertfall Men vet det ikke er helt sunt, så blir nok til resirk før eller siden. Men eg har vertfall aldri merket noe som helst på bilen med slik ventil, om ikke dette er noe som følger kun av det så? i såfall er det, det første problemet mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2007 Hallgiveren er kort fortalt den som forteller coilene når det skal gnistre på pluggen/e. Det samme som stiften på en gammel motor. AEB motor du har? I så fall tar det omtrent 5 min å skifte hallgiveren. Den sitter med 2 10mm skruer i fremkant topp, rett foran innsugskammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2007 Jepp AEB, ok, men siden bilen står hos møller allerede å dem har feilsøkt så får dem heller skifte den okså men da ser eg no det, om dei plutselig har tatt 2 timer for og skifte den så er det grunn til og klage! Takk til Bent Owe for å forklare hva en Halgiver er for noe! glimrende å ha dette forumet å henvende seg til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2007 ja.. har hørt det å var da litt forberedt på tull, en peroide, hadde lyst å ha den lyden en stund Fikk jo grei lyd av å bare bytte til åpent filter men er ikke til å samenligne vertfall Men vet det ikke er helt sunt, så blir nok til resirk før eller siden. Men eg har vertfall aldri merket noe som helst på bilen med slik ventil, om ikke dette er noe som følger kun av det så? i såfall er det, det første problemet mitt. Kjøp større turbo, åpent filter og stram forge resirk, køyr mykje i trykk, da får du TØFF lyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2007 Steike så pissed... Var å hentet bilen i haugesund i dag, alt skulle være fryd å gammen nå.. men jada.. på vei heim var det nett likt kjører en rolig, gir lite gass så går alt fint, men med engang en trør gassen i bunn så er det nett som om bilen streiker, vet ikkje hvordan det skal forklares, men blir bare gir gass å så drrrrrrrr seier det i hele bilen, skjer ingenting.. slipper gassen så popper ventilen så går den normalt helt til en gir gass i gjen.. Virker litt som om du kjører rolig så holder problemet seg når den skal opp i maks ladetrykk, noen av gangene så jukser den ikke men den gir seg på 1 bar trykk, i motsetning til 1.3 som den gjore før.. Hva kan dette være?? Er helt fortvilet nå, har betalt 3800 kr i dag for å rense gasspjeldet å bytte Halvgiver.. trodde eg skulle få drømme bil i retur.. Dei har riktig nok fikset det som tydeligvis gjore at den stoppet på fredag, men slik som den jukser nå er det som om du tror den skal stoppe heletiden.. går ikke an å kjøre, er helt forferdelig.. Dersom det hadde vert lekasje? fks, der som dumpen står nedi slangen hva hadde skjedd da? Håper noen kan tenke seg til hva det kan være.. for møller har jo tydeligvis ikke fått ut flere feil på diagnose.. for å summere opp, så skjer dette om du gir full gass, av å til skjer det ikke men da peaker bilen på 1 bar å så daler den ned til 0.8 før så peaket den på 1.3 å dalte til 1.1 sånn c.a Dette var før fredag da dette skjedde helt brått under kjøring.. med engang du gir gass så begynne hele bilen og dirre å det ja.. høres ikke bra ut for å si det sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2007 Har vert ute å reve meg i håret i helekveld, tok av dump ventilen satt på den orginale, ble bedre men til tider nett samme problemet! så.. koplet i fra N75 J ventilen ( som eg skiftet for 2 uker siden!! ) å da gikk bilen plutselig mye bedre.. 1.2-1.3 trykk slik den gjore før, å lugge problemet såg ut til å være vekke.. så da er spørsmålet mitt, HVA I BALLE er det som kan ha gjort at denne ventilen som er to uker gammel er gåen allerede nå? eller kan det være den ikke er det?? hva er det såfall som gjør at bilen slutter å oppføre seg idiot når eg kopler i fra denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 5, 2007 du skal ha 0,3 i ladetrykk ved n75 frakobla, så her er det noke seriøst feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 5, 2007 Ja, men om denne ventilen har brent seg? slik at når den er koplet til så får en helt merkelige signaler, har lest rundt om her og hører mangen sliter med J ventilene, men 2 uker.. for bilen går jo bra når eg kopler fra den ventilen, å har jo nett vert på verksted i dag, så om det var andre feil burde det jo ha blitt oppdaget der. eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 6, 2007 Nja. Ved ventilen utkobla, så skal du ikkje få meir enn grunntrykk på turbo, og det skal være ~0,3bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 6, 2007 Stemmer dette? når du bare kopler av strømmen til den? snakket med møller i dag, å der ble eg anbefalt å i første omgang prøve å bytte ventil, skulle få det på reklamasjon, var greie sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...