bytte bremsesystem fra cq type85 til s2?

Anbefalte innlegg

har tenkt på å bytte ut det gamle bremsesystemet på coupe'n(type 85) til s2 coupe.

i hovedsak for å fjerne den store vakumbremskraftforsterkeren.

 

noen som har gjort dette før? hvilke deler trenger jeg? er ikke nødvendig med ABS.

 

takker for alle tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann , må bare spørre om hvorfor jeg?..er jo "bombe" og div annet på s2...!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann , må bare spørre om hvorfor jeg?..er jo "bombe" og div annet på s2...!?

 

får bremsekraft mens man har turbotrykk... jeg hadde ikke godde å gjort den jobben!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann , må bare spørre om hvorfor jeg?..er jo "bombe" og div annet på s2...!?

 

er vel for å frigjøre mer plass i motorommet.

denne vakumbremsekraftforsterkeren på type 85 er jo ikke akkuratt liten.

og visst jeg ikke tar feil så har ikke s2 dette.

 

også med tanke på tilgjengelighet på deler. type 85 deler forsvinner jo for hvert år som går. (går ut av produksjon)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også tilføye at bilen er jo i 1000 deler. bremserør og diverse er opprustet så er klar for utbytting. derfor blir det ikke så alt for mye arbeid å bytte, når dette alikevell er demontert:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akk drevet med div bombe testing , ombygging av bombe (fylt på gass), trykk testing av systemet og testing av servo pumpe+++.Er ikke så morsomt nei.. Men du trenger servo pumpe som dytter 155 bar, bombe, bremsepumpe med uttak for trykk giver,slanger, hydraulikk olje tank ..dette skal jo også kobles opp mot tannstang.. hvordan det blir / er på din bil er jeg usikker på....

mvh Roar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akk drevet med div bombe testing , ombygging av bombe (fylt på gass), trykk testing av systemet og testing av servo pumpe+++.Er ikke så morsomt nei.. Men du trenger servo pumpe som dytter 155 bar, bombe, bremsepumpe med uttak for trykk giver,slanger, hydraulikk olje tank ..dette skal jo også kobles opp mot tannstang.. hvordan det blir / er på din bil er jeg usikker på....

mvh Roar.

 

har bombe og bremsepumpe liggende. men er det 155bar servopumpe på s2? på s4 er det jo bare 120bar.

men er det ikke mulig å koble denne uten tannstag? er jo en gammel coupe dette skal i. er jo ikke så mye elektronikk i den.

holder det ikke med bombe og bremsepumpe i min bil?

eller er jeg helt på bærtur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2 stk. s2 m 3b motor som jeg har sjekket gir pumpa 155 bar ..kan jo hende du kan bruke en pumpe som gir noe mindre trykk hvis du ikke skal ha servo..Usikker på dette..men bomba må ha nok trykk inn hele tiden for å gi bremseassistanse hurtig nok uansett ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2 stk. s2 m 3b motor som jeg har sjekket gir pumpa 155 bar ..kan jo hende du kan bruke en pumpe som gir noe mindre trykk hvis du ikke skal ha servo..Usikker på dette..men bomba må ha nok trykk inn hele tiden for å gi bremseassistanse hurtig nok uansett ...

 

ok. så egentlig bør jeg få tak i tannstag fra s2 også da. samt servopumpe.

er jo bare 75 bar på orginalpumpen som står i bilen nå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.