#1 Skrevet Desember 2, 2007 Modern kjøpte en A4 B6/8E, med bixenon hovedlykter. Disse lyktene lyser faktisk ganske dårlig, så jeg mistenker at pærene bør skiftes ut, men er det noen som kan fortelle hvordan jeg gjør dette? Jeg tok en kjapp kikk på lykta forrige dagen, og det så ut som ballasten var montert like bak hovedlys-enheten, og ikke under lykta slik det er på lykter med normal xenon bare til nærlyset. D1S er kanskje med ballast og pære i en enhet? Jeg regner med at jeg finner ut av det når jeg kikker nærmere på det, men alle tips på forhånd er alltid fint. Forøvrig, er det noen som vet hvor jeg kan finne D1S-pærer til en god pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2007 Har samme bil og det er nok D1S 4300k som sitter i xenonlyktene på denne bilen. Det spesielle med disse pærene er at tenneren til pæra sitter montert på selve sokkelen. D1S pærene er nok en del dyrere enn for eksempel D2S pærene. Du får de til rett under 1600kr på http://www.fremtidenslys.no hvor jeg ville valgt 6000k som gir et litt hvitere lys med et blåskjær. Veldig bra lys når det gjelder snøføre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2007 Takk for tipset, Håkon. Jeg tenkte å kjøpe 6000k når pærene først skal byttes, akkurat nå virker det som det står 15 watt, 2000k i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2007 Jeg henter denne frem igjen, for pærene som ble kjøpt fra Dybvik var selvfølgelig billige Kina-pærer, med ekstremt dårlig lys. De var bare marginellt bedre enn de gamle, utslitte Osram-pærene som sto i bilen, og langt fra så bra som bixenon-lykter skal være. Derfor spør jeg på nytt, hvor får man kjøpt D1s av god kvalitet til gunstig pris? Tenker da på merker som Philips, Osram, Sylvania etc, og ikke billige Kina-pærer uten navn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 31, 2007 Ingen som har noen tips om "ordentlige" pærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2007 Hvis du skal ha bedre lys, så ikke kjøp 6000k, disse lyser mye dårligere enn 4300k. Kjøp 4300 eller 5000k. de gir det beste lyset. Bare et lite tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2008 Skal du ha skikkelige pærer så må du ut med ca 1200-1600 pr pære. Ja, de ER dyre, men de holder til gjengjeld i mange år. Du får pærene f.eks. hos din lokale Audi-forhandler og da setter de i pærene for deg mens du venter. Om du får klubb-rabatt på pærer vet jeg ikke. Andre plasser du kan høre er Mekonomen, BilExtra og andre bilrekvisitabutikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2008 Takker for tipset, Stig, men alt det der vet jeg allerede Jeg lurte nå mest på om det var noen penger å tjene på å bestille slike OEM-pærer fra en nettbutikk noe sted, men det ser jo tydeligvis dårlig ut det. Får nok bare kjøpe de over disk hos en av byens bilrekvisitaer eller hos den lokale Audi-pusheren, tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2008 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PHILIPS-6000K-XenStart-D1S-HID-Xenon-Blue-White-Bulbs_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ36476QQihZ019QQitemZ290193933733QQrdZ1QQsspagenameZWDVW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2008 Fant en nettbutikk som var enda billigere enn Ebay-artikkelen det var linket til her, så nå er det bestilt 2 stk Osram Xenarc D1S til Mors A4, og 4 stk Philips D2S til både min og min brors A6er. Priser: D1S 4250k, $110 pr stykk, D2S 4100k, bare $80 pr stykk. Dette er billig!!! Disse folka leverer også gule xenon-pærer! http://www.suvlights.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 4, 2008 hvordan vet jeg hvilke pærer jeg har.... ? A6 2002 (facelift) bi-xenon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 4, 2008 hvordan vet jeg hvilke pærer jeg har.... ? A6 2002 (facelift) bi-xenon... Godt spørsmål? Jeg finner ingen bixenon-lykt til 4B i delekatalogen, selv om jeg vet at det finnes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...