Anbefalte innlegg

Da jeg var å kjørte på fredag, fikk jeg advarsel fra bremsesystemet. Observerte at det var lite bremsevæske.

Kom ut idag, startet opp og skulle dra i vei, men clutchen var vekk!...

 

Hva er skjedd?

Byttet bremsevæske for ca halvannen måned siden, da jeg var plaget med at pedalen returnerte litt treigt.

Alt fungerte glimmers etter det, helt til dette nå da.

Ser ikke noen fysiske tegn på lekkasje under bilen, men det er litt vanskelig å se i og med at den står litt plagsomt til.

 

Jeg tenkter jo på slavesylinder, kan det være noe lekkasje der el lign?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linken mellom pedal og sylinder kan knekke tvert av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men bremsevæska er vekk, og.

Pedalen "fjærer" som vanlig. Er bare null bremser der.... Rett i dørken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet noe? kjører bilen på verksted i morgen OM jeg får liv i clutchen igjen ved å fylle bremsevæske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg var å kjørte på fredag, fikk jeg advarsel fra bremsesystemet. Observerte at det var lite bremsevæske.

Kom ut idag, startet opp og skulle dra i vei, men clutchen var vekk!...

 

 

Byttet bremsevæske for ca halvannen måned siden, da jeg var plaget med at pedalen returnerte litt

Jeg tenkter jo på slavesylinder, kan det være noe lekkasje der el lign?

 

Byttet du veske i clutch systemet åsså? eller bare bremse sløyfa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet på clutchen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det clutchen eller bremsepedalen som er "borte"?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

clutchpedalen..

noen som tror noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalen funker normalt?

 

EDIT: så den gjorde det...

 

 

Men få opp master'n som ligger over pedalen. Kan hende du har "sprengt" noen pakninger i den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finne du ut hva som er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg knakk fjæra inni slavesylinderen over pedalen. Da gikk den rett i gulvet.. hadde 2 cm å clutche på :P Det er samme slavesylinder på 200/s4/s6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. har ikke fått sjekket mer, er bortreist.

Skal få forflyttet bilen til verksted ganske snart. Gidder ikke å stå uti skavvelen å plages.

Skal oppdatere etter hvert.

For å defineredet med "normal pedal":

Det er ikke motstand i clutchen som det er når den fungerer. Men når du dytter den inn, kommer den til et midtpunkt og da spretter den inn. Virker ikke som om pedalen står i forbindelse med selve clutchen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. har ikke fått sjekket mer, er bortreist.

Skal få forflyttet bilen til verksted ganske snart. Gidder ikke å stå uti skavvelen å plages.

Skal oppdatere etter hvert.

For å defineredet med "normal pedal":

Det er ikke motstand i clutchen som det er når den fungerer. Men når du dytter den inn, kommer den til et midtpunkt og da spretter den inn. Virker ikke som om pedalen står i forbindelse med selve clutchen

 

Hovedsylinder, slavesylinder eller røret i mellom har røket. Jeg regner med at det ikke er hovedsylinderen, da hadde du hatt gulvet fullt av bremsevæske...

 

Slavesylinderen er relativt enkel å bytte, og koster heller ikke så mye. Røret har jeg ingen anelse om.

 

Hvis det er slavesylinderen som har røket, og ikke røret, bør du kunne fylle på bremsevæske og pumpe clutchen til den spretter ut igjen - da skal den holde en liten stund til, i hvertfall lenge nok til at du kommer deg på verksted uten kranbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg knakk fjæra inni slavesylinderen over pedalen. Da gikk den rett i gulvet.. hadde 2 cm å clutche på :P Det er samme slavesylinder på 200/s4/s6

Sånn ble plutselig min i forrige uke også! Vet ikke om det er samme problem som trådstarter har..? Clutchen min fungerer nemlig helt greit, men har kanskje 5cm vandring på pedalen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mastersylinderen kan ryke uten at det kommer bremsevæske ut på gulvet også, bare så det er sagt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min knakk pedalen på innfestninga til slaven..

 

Dette skjedde selvfølgelig midt i et mini-race med en S6 C4 hvor jeg hadde rundt 30 mil å kjøre hjem. Inklusive masse rundkjøringer og trafikklys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min knakk pedalen på innfestninga til slaven..

 

Dette skjedde selvfølgelig midt i et mini-race med en S6 C4 hvor jeg hadde rundt 30 mil å kjøre hjem. Inklusive masse rundkjøringer og trafikklys.

 

og det var jo selfølgelig kjempemorsomt eller?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er slavesylinderen som har røket, og ikke røret, bør du kunne fylle på bremsevæske og pumpe clutchen til den spretter ut igjen - da skal den holde en liten stund til, i hvertfall lenge nok til at du kommer deg på verksted uten kranbil.

Prøvde å fylle bremsevæske i bremsevæskebeholderen, og tenkte kanskje noe ville forandre seg, men ingenting skjedde. Kommer meg nok ingen vei uten bergingsbil..

 

Sånn ble plutselig min i forrige uke også! Vet ikke om det er samme problem som trådstarter har..? Clutchen min fungerer nemlig helt greit, men har kanskje 5cm vandring på pedalen...

Ingenting skjer når jeg beveger pedalen annet enn at den spretter inn/ut alt etter hva slags vei jeg beveger den.

 

 

Dørken har vært fuktig, men dette er frosset, så det er jo ikke bremsevæske.

Jeg har jo tidligere vært litt plaget med at clutchen er blitt hengende 2-3 cm inn når jeg tar av foten. Etter en 4-5 pumpinger har den blitt bra. -Etter at jeg byttet bremsevæske på clutchen ble dette helt bra igjen.

Blir spennende å se....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å fylle bremsevæske i bremsevæskebeholderen, og tenkte kanskje noe ville forandre seg, men ingenting skjedde. Kommer meg nok ingen vei uten bergingsbil.

 

Ingenting skjer når jeg beveger pedalen annet enn at den spretter inn/ut alt etter hva slags vei jeg beveger den.

 

Har du fortsatt et par cm vandring etter at pedalen spretter inn? Prøv i så fall å pumpe den, i hvertfall en ti - tyve ganger, og se om det blir bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min knakk pedalen på innfestninga til slaven.

 

Pedalen er festet til hovedsylinderen, ikke slaven. Slaven sitter inne i, hmm, hva heter bell housing på norsk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalen er festet til hovedsylinderen, ikke slaven. Slaven sitter inne i, hmm, hva heter bell housing på norsk?

 

Kan jo bare enkelt si girkassehuset :)

 

Uansett, alle symptomene du nevner er forenelige med ødelagte pakninger og/eller fjær i mastersylinderen (som nevnt sitter den over clutchpedalen inne i bilen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fortsatt et par cm vandring etter at pedalen spretter inn? Prøv i så fall å pumpe den, i hvertfall en ti - tyve ganger, og se om det blir bedre.

 

Er ikke noen vits å pumpe, det er ikke antydning til kontakt med selve koblinga.

Det er liksom bare en pedal... om dere skjønner..

:shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det var jo selfølgelig kjempemorsomt eller?:P

 

Det var litt sånn ... "FAEN" hver gang jeg så trafikklyset skiftet til rødt foran meg

Fant også ut at hvis jeg skulle ha noe sjans til å starte bilen i gir (som man må uten clutch) så må det være helt plant. Den minste helling og den nekter.

 

Ved et sted så måtte jeg trille nesten 100 meter bakover før det var plant nok

Morro!

 

Men heldigvis så er det nok moment til å ta forbikjøringer i 6. gir ~100kmt så når jeg var ferdig med lyskryssene gikk det bedre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noen vits å pumpe, det er ikke antydning til kontakt med selve koblinga.

Det er liksom bare en pedal... om dere skjønner..

:shf:

Har du sett oppunder med en lykt? Du skal kunne se om staget fra pedalen dytter på masteren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var sylinderen inn på kassa som var gåen.. Eller ei pakning der. Bytter iaf hele sylinderen.

Mekanikeren sa at clutchen var full av bremsevæske, så i verste fall er clutchen ferdig..

Men håpen og krysser det som kan krysses...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.