#1 Skrevet Desember 3, 2007 I dag får jeg montert 30mm Eibach Pro-Kit og Bilstein B6 støtdempere på bilen. Nye støtdempere er erstatning for skade på felg, og fjærer har jeg kjøpt fra tyske ebay. Skal hente bilen i 3-4 tida, og gleder meg til å se hvordan det ser ut på stylte-Golfen min, men det blir vel neppe særlig lavt... hehe må være litt kjørbart på de elendige veiene våre. Men kjøreegenskapene burde jo iallefall bli langt bedre enn de er for øyeblikket, med slitne originaldempere og fjærer som gjør at det har gynget godt... Regner med at det er flere som kjører med det samme oppsettet på fjærer og dempere, så hadde vært fint å få noen erfaringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2007 Har kjørt 30mm Eibach Pro-kit og org gassdempere på Bora, byttet fra original fjærer og org dempere gått ca 100K. Bilen satt som en tyggis på veien etterpå , var ikke så gæern komfort etterpå heller. Ble litt lav ned til hytta men man kan da bare ta det litt rolig når man vet om problemsteder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2007 Da har jeg fått tilbake bilen, ble en hel del bedre kan man si Definitivt ikke ukomfortabelt. Fikk også 4-hjulskontroll, så da er det på tide å bestille tid for å få dette inn i vognkortet Bilen ble litt lavere, mest synlig bak, egentlig. Regner med at det kommer til å sige bittelitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2007 Kunne være intressant med bilder av skuta etter senk (meget fornøyd med komforten på Eibach'ene mine jeg og) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2007 Skal se om jeg får tatt noen bilder i dagslys.. Ser det ikke så veldig godt med vinterhjula på, men det er stor forskjell fra originalt høydehus. Bilen satt som en tyggis på veien etterpå, var ikke så gæern komfort etterpå heller. Med nye foringer og ellers alt nytt i understellet på bilen sitter det absolutt meget godt på veien, selv med piggfrie vinterdekk på våt veibane.. det er en helt annen bil å kjøre, det er mye lettere å kjøre den, og det er mye morsommere å kjøre den. Gleder meg til sommerdekka skal på igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2008 Nå har jeg bestilt time på trafikkstasjonen i midten av denne måneden for å få senkesettet inn i vognkortet... snakket med kontrolløren der når jeg bestilte time, og han sa at jeg trenger bare å ta med dokumentasjon på fjærene, samt målebrev for 4-hjulskontroll.. Alt dette har jeg jo, men trodde kanskje man måtte ha justert lys også? Virket veldig greie der, så det skal vel gå fint dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2008 Bumper denne litt jeg.. er du fornøyd med det du har? Jeg sitter og funderer på om jeg skal bilstein/eibach jeg også, men er litt fortapt i det store havet med støtdempere og fjærer Er litt kjekt med andres erfaringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg kjører med den sammen kombinasjonen på en '99 A4 Avant. Slettes ikke noe unkomfortabelt, og sitter bra på veien. Jeg byttet først fra 180'km originale dempere til Bilstein, og det strammet opp, og nå 60'km etter det satte jeg på Pro-kit, og største forskjellen er at bilen er noe lavere. Stivere er den vel kanskje også, men marginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg er absolutt fornøyd med mitt oppsett av Bilstein B6 og Eibach 30/30. Det er ikke for lavt, og jeg har enda tilgode å subbe i noe som helst. Det må nevnes at jeg har gjort endel andre småting med bilen som også bidrar (se egen tråd), men selv før disse endringene var (og er) jeg storfornøyd med komfort og kjøreegenskaper. Jeg har lest stort sett det meste som er skrevet om G4-forstillingen på vwvortex-forumet, og den korte versjonen er at geometrien gjør at skamsenk ikke er veien å gå når det gjelder kjøreegenskaper iallefall. Har fått testet ut på Rudskogen og jeg kan vel egentlig ikke klage på noe. Ingen problemer med å henge på i svingene Faktisk var nok dekkene det som jeg opplevde ikke holdt mål på bane, men på vei er de upåklagelige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2008 Godt å høre Da kan jeg i det minste notere det ned som godkjent Hvor stivt er det? Vil gjerne ha noe som er stivt, men ikke "for stivt" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 19, 2008 Stivt?? hehe... Forskjellen på 15" vinterdekk og 17" sommerdekk er iallefall vesentlig mer merkbar enn før/etter Pro-kit. Så veldig stivt er det ikke, merkbart, men knapt. Etter noen dager spekulerte jeg ikke noe mer på det, og har aldri tenkt tanken at det er ubehagelig. Fungerer veldig bra når jeg kjører litt aktivt også, men klart, på slett, fin, svingete asfalt hadde jeg tålt hardere. Men ett kjempe kompromiss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2008 Stivt?? hehe...Forskjellen på 15" vinterdekk og 17" sommerdekk er iallefall vesentlig mer merkbar enn før/etter Pro-kit. Så veldig stivt er det ikke, merkbart, men knapt. Etter noen dager spekulerte jeg ikke noe mer på det, og har aldri tenkt tanken at det er ubehagelig. Fungerer veldig bra når jeg kjører litt aktivt også, men klart, på slett, fin, svingete asfalt hadde jeg tålt hardere. Men ett kjempe kompromiss. Ok, flotters Jeg hadde koni/eibach på en escort noen år tilbake, og det ble temlig stivt, vil ikke ha noe -så- stivt igjen, men greit med litt mer stivhet, men samtidig komfort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...