#26 Skrevet Desember 4, 2007 Ja, bare de ikke ser at den kontakten er av så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 4, 2007 Kjenner ingen som har en def. ventil du kan montere så lenge da? Eller kile fast kontakta med noe slik at det ser ut som den sitter på. Behøver jo ikke trykke den skikkelig på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 4, 2007 Og et effektanlegg er vel heller ikke forbudt? Det er ikke forbudt, men det skal ha E-merking evt. godkjenningspapirer, samt at det ikke skal støye for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 5, 2007 Kjenner ingen som har en def. ventil du kan montere så lenge da? Eller kile fast kontakta med noe slik at det ser ut som den sitter på. Behøver jo ikke trykke den skikkelig på. Var dette jeg gjorde:) Kontrolløren lurte på om det var turboversjonen av A4 etter at han hadde kjørt en runde, og kikket litt under panseret for å se etter turboen:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 6, 2007 Drit i å få skrevert inn senkesett nå. Finn bare et jalla mek verksted å avklar med de på forrhånd de tingene som du vet skulle ha dukket opp på eu kontroll. Blir du stoppa må du godkjenne det, men blir ikke noe pes for verkstedet. Er eu godkjent med frontrute med sprekk tvers over og senkesett jeg;) Tok bare med sjefen for verkstede ut å så på bilen å avklarte med han før jeg bestillte kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 6, 2007 Det er IKKE tillatt å TRIMME bilen til 15% mer effekt, dette er en verdi som er satt som tar hensyn til individuelle forskjeller fra motor til motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 6, 2007 Det er IKKE tillatt å TRIMME bilen til 15% mer effekt, dette er en verdi som er satt som tar hensyn til individuelle forskjeller fra motor til motor. Men det er heller ingen avkryssingsboks for 'mistenkes trimmet' heller, det kan/skal de ikke se på ved en EU-kontroll utenom i ekstreme tilfeller hvor ting ikke står i stil.. Dra til Ronnys bakgårdsmekk som 'alle' sier, og a EU der. Er du litt 'buddy' med han du bestiller hos, kan du spørre før du bestiller, og se hvor vanskelige de er. Jeg var på biltilsynet med min S4 med 300+ hk, for å godkjenne bakseter, og fikk spørsmålet: 'Du har vel chippa'n?' fra han som kontrollerte. 'And then some', sa jeg og han bare smilte og sa 'Ja, de tåler jo fint det..' Er nok litt annerledes med en bil som er i 'avgiftspliktig alder', men de skal i hvertfall ikke behøve å sette opp at de mistenker trimming, i såfall får de bare la være å godkjenne den.. Tipset om bryter på N75 er bra, er fint ved tyveri også, det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 6, 2007 Ja, er det jeg syns var så merkelig og, at de hengte seg opp i det. Noen som vet hvor nøye SnapDrive pleier å være? Jeg kjenner ingen folk som jobber på verksted, og med mine tidligere biler har jeg fikset alt selv så har ikke noe kjent verksted jeg vet er slakke og ok... Er vel uansett lurt å ikke be om hjulstillingskontroll samtidig som eu-kontrollen, da gir de meg vel anmerkning for senkesettet for de skjønner det er montert nylig. Men om jeg kun bestiller eu-kontroll og ber de skifte foringene på traversen bak, skulle det gå bra hos de fleste verksted, eller er det sansynlig at jeg ender opp med henvisning til biltilsynet? Jeg kommer uansett til å løsne på koblingen til N75 ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 6, 2007 Det er IKKE tillatt å TRIMME bilen til 15% mer effekt, dette er en verdi som er satt som tar hensyn til individuelle forskjeller fra motor til motor. Hehe, jaja, min motor har bare litt større individuell forskjell da. Ca 50% mer enn oppgitt effekt fra fabrikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 6, 2007 Ved EU skrur jeg bare ned boostcontrollene til min jeg,de kan ikke begynne og skru på den,gjør de det og raser motoren min skal de få betale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 6, 2007 Jeg ble satt i kontakt med en mekaniker som jobber på et NAF-senter, da han var en god bekjent av min kusine. Snakket med ham nå isted, og han sa at senkesett og felger er det de pleier å se på på EU-kontroll. Trimming o.l. legger de seg ikke opp i. Så han skal få ta EU-kontroll på bilen og foreta hjulstillingskontroll osv. Så da ordner det seg. Skjønner fremdeles ikke hva som gikk av de på det første verkstedet jeg var på. De var vel gjerne bare sure fordi jeg hadde trimmet bilen min et annet sted enn hos de...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...