Anbefalte innlegg

har fått hjullager ulyd i bilen.. svinger til venstre blir lyden bort...

høres godt når jeg kjører rett frem, og hører at lyden blir værre når jeg svinger til høyre..

skiftet venstre hjullager for noen mnd siden, fant slark ved eu kontroll.

lyden har kommet i siste tiden.. blir værre og værre...

så byttet høyre hjullager i dag.. men samme lyden fortsatt..

bakhjulene kjennes fine ut..

noen tips????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde en tabbe første gang jeg byttet hjullager, presset inn det nye ved å legge press på den indre/roterende delen, og lyden kom tilbake etter en måneds tid. Men da uten noe slakke, kun lyd...så måtte bytte på nytt...og presset på den ytre ringen denne gangen...stille enda.

Tenkte at kanskje det kan ha vært gjort en feil med montering av det venstre...men er nok barenlærdom å ikke gjøre som jeg gjorde da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde en tabbe første gang jeg byttet hjullager, presset inn det nye ved å legge press på den indre/roterende delen, og lyden kom tilbake etter en måneds tid. Men da uten noe slakke, kun lyd...så måtte bytte på nytt...og presset på den ytre ringen denne gangen...stille enda.

Tenkte at kanskje det kan ha vært gjort en feil med montering av det venstre...men er nok barenlærdom å ikke gjøre som jeg gjorde da..

hjullagerene kommer ferdig innpresset på A3... alt kommer komplett.. bare å skru inn 4 skruer....

så eneste feilen jeg kan ha gjort er å skru til senterskruen på drivakselen for hardt... men tviler...

har tenkt på om det var lager feil på det nye på venstre side.. har opplevd det en gang før....

lyden er værst mellom 70-100km\t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.