Problemer med 91 audi cupe 2,3 NG

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Har en kompis som slite med å få start på den nye bilen sin. Får bensin men ikke gnist! Vi har en teori om at det kan være hallgiver som er gåen, men fikk inn et tips om at kontaktene til hjernen kan være våte, og at dette kan gjøre at bilen ikke starter. Så da lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvor hjernen på disse bilene ligger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en på høyre a-stolpe, og en litt lenger til ventstre der, under hanskerommet mot girkassetunnellen..

edit: virker som det er en del problemer med disse NG-motorene, inkludert min egen.. ligger en del tråder her om dette så nok kan gi litt info:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.. det er jeg som har problemer med motoren.. Går det an å måle halgiveren med en prøvelampe fra biltema? det står 6-12 volt på disse. vil de ikke lyse uansett da hvis den får inn kun 2,5 volt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.. det er jeg som har problemer med motoren.. Går det an å måle halgiveren med en prøvelampe fra biltema? det står 6-12 volt på disse. vil de ikke lyse uansett da hvis den får inn kun 2,5 volt?

Må ha multimeter for å måle den.

skal være + og - på de ytterste 5v Når hallgiver kommer til vinduet i metallet skal du få 5v på den i mitten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plutselig idag så startet bilen:) :) :) stått i garasje i noen dager nå så jeg misstenker at det har vert fukt i hjernen på bilen. I tilleg så hadde han jeg kjøpte bilen av koblet pluggledningene feil ifht tenningsrekkefølge, fikset det og så nå går den fint. den jager litt på tomgang av og til. noen som vet hva det kan være? Deilig følese å plutselig høre bilen starte ja:) iallefall når en ikke har hørt bilen igang før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plutselig idag så startet bilen:) :) :) stått i garasje i noen dager nå så jeg misstenker at det har vert fukt i hjernen på bilen. I tilleg så hadde han jeg kjøpte bilen av koblet pluggledningene feil ifht tenningsrekkefølge, fikset det og så nå går den fint. den jager litt på tomgang av og til. noen som vet hva det kan være? Deilig følese å plutselig høre bilen starte ja:) iallefall når en ikke har hørt bilen igang før...

Sjekk om den suger falsk luft mellom mengefordeler og innsug, evt rens opp tomgangsmotor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er den vanskelig å starte når den er halvvarm. hva kan være grunnen til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet dette? Bilen er vanskelig og starte når den er varm/halvvarm. Ingen problem når den er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

søk å du vil finne svar:)

-Temp sensor kan være en mulighet siden det kom plutselig.

- lekke dyser bruker å gi tungstarta halvvarm/varm motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg starter bilen kald så jager den på tomgang. etter å ha kjørt den varm så fjusker den av og til spessielt ved nedgiringer. visst jeg slår av tenninga og på igjen så jager den ikke lenger og fjusker heller ikke lenger. men er tungstartet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tomgangs regulator som er litt kødden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter den ? og hvordan fikser jeg det? helt grønn på denne motoren enda jeg.. så jeg må ha det med teskje:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.