quattro fun (norske filmer)

Anbefalte innlegg

her har dere noe å kose der med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og denne.. flytter greit med snø her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For nesten lyst på dieseldyr med 4 motion istedet for FWD Tsi når man ser dette :P Godt det ikke er mye snø her på sørlandet,hehe.. Men Passaten fungerte greit den også. Har Passaten sånt haltech system som er fwd fram til det slipper? Dette skjer vel så fort i dagens elektronikk at man legger kanskje ikke merke til at man ikke kjører konstant 4wd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spinner ikke én runde med forhjula engang før det trekker bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gull dette! Dere som HAR snø vet å terge oss som ikke..: gråter : Funket greit med 4M også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den passaten har vel torsen (ekte quattro)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har man stor nok motor merker man ikke forskjell om man har snø eller ikke :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gull dette! Dere som HAR snø vet å terge oss som ikke..: gråter : Funket greit med 4M også:)

Nå er alle disse filmene fra i fjord da så kan ikke skryte for mye av snø her. Har ca 0 c, med snø utenfor vinduet og gresset er grønt/grått. Eneste morroa vi har her for tiden er underkjølt regn med det er så uforutsigbart at det ekke morro engang.

Men mye bra her ja. Heia/Sharif/Skjedsmohallen. Klør i gass foten etter å få noen cm snø her nå så vi får lekt oss litt igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er alle disse filmene fra i fjord da så kan ikke skryte for mye av snø her. Har ca 0 c, med snø utenfor vinduet og gresset er grønt/grått. Eneste morroa vi har her for tiden er underkjølt regn med det er så uforutsigbart at det ekke morro engang.

Men mye bra her ja. Heia/Sharif/Skjedsmohallen. Klør i gass foten etter å få noen cm snø her nå så vi får lekt oss litt igjen:)

you know my friend.

har nytt kamera som venter på å filme bilder sidelengs.

gud som jeg gleder meg....

eirik er med i år også?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For nesten lyst på dieseldyr med 4 motion istedet for FWD Tsi når man ser dette :P Godt det ikke er mye snø her på sørlandet,hehe.. Men Passaten fungerte greit den også. Har Passaten sånt haltech system som er fwd fram til det slipper? Dette skjer vel så fort i dagens elektronikk at man legger kanskje ikke merke til at man ikke kjører konstant 4wd?

passaten har torsen diff som gjør at det er konstant 4 hjulsdrift (4motion er vw sitt svar på quattro)

Den passaten har vel torsen (ekte quattro)

seff, er nok noen som ble litt satt i fjord da den kom en passat sidelengs gjennom rundkjøringen.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange med godt driv der ja men det var ikke norske biler da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott film med mye bra 200. MEN når skal folk lære seg at musikk ikke hører hjemme i bilrelaterte filmer!? Irriterer meg grønn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

you know my friend.

har nytt kamera som venter på å filme bilder sidelengs.

gud som jeg gleder meg....

eirik er med i år også?????

Seff!

Jeg og Thomas har vært ute et par dager på snøjakt allerede (kun 1 dag vellykket)

Men må legge til at 50% av quattro gjengen har sviktet. 1 har kjøpt fwd og 1 har blitt skremt av snøen og flytta til regnland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott film med mye bra 200. MEN når skal folk lære seg at musikk ikke hører hjemme i bilrelaterte filmer!? Irriterer meg grønn!

smaken er som baken delt i to... irriterer meg blå ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spinner ikke én runde med forhjula engang før det trekker bak

Interessant, kanskje ikke halvtech systemet er så galt. hadde hvert artig å testet forskjellen på Passat og Golf egentlig.

Kompis av meg kjører gammel Merce 300D med et sånt halvtech system og det fungerer utmerket som 4wd. Legger ikke særlig merke til at den er fwd til det begynner å dra på alle 4. og dette er snart 20år gammel bil,hehe.

Golf V TDI 4Motion 140hk + chip, olalala :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merce 300d 4matic?

Den har verken haldex eller er fwd basert. Om det er den gamle typen så driver den 100% på bakhjulene fram til hjulspinn for så å overføre kraften forover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merce 300d 4matic?

Den har verken haldex eller er fwd basert. Om det er den gamle typen så driver den 100% på bakhjulene fram til hjulspinn for så å overføre kraften forover.

Stemmer, men det blir jo et haldex system. Bare motsatt av hva Golfen vil gjøre det. Sikkert annen utveksling også, med tanke på at Mercen sikkert drar mest bak selvom det spinner.

Hvordan er haldex systemet til VAG på det? Er 50/50 kraftfordeling på akslingene eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, men det blir jo et haldex system. Bare motsatt av hva Golfen vil gjøre det. Sikkert annen utveksling også, med tanke på at Mercen sikkert drar mest bak selvom det spinner.

Hvordan er haldex systemet til VAG på det? Er 50/50 kraftfordeling på akslingene eller?

Er ikke helt sikker på teorien bak haldex. Men hvis du løfter forhjulene opp i lufta og kjører avgårde med en haldex-4wd så kan man vel si at 100% av kraften går til bakhjulene. For midtdiffen fungerer vel som en sperrediff under slike ekstremforhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hinter du til meg som har kjøpt FWD eller? snakk om å gniii det inn, hehe.

morro å se att det fortsatt ligger filmer av meg og bilen min på nettet;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he...minner meg om i fjor. Her bilen til en kompis. Kun bilde da men.

Bilde 009.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ny vinter og ny bil og ikke minst en stor parkeringsplass.

DSC_0043small.jpg

DSC_0044small.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette resulterer i varm turbo :)

03122008267small.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.