#1 Skrevet Desember 3, 2007 Hei, Noen som vet om det går ann å programmere kjørelys på en 02 Audi 1.9tdiQ? Evt andre oppdateringer? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2007 Ja, så sant bilen er utstyrt med en highline lysstyreenhet kan den programmeres. Er bilen utstyrt med lowline styreenhet kan det kobles på "gamlemåten", men man vil da ALLTID få opp feil på E1 lyskontakt ved diagnose. Bortsett fra feilkoden ved diagnose merker man ikke noe til noe feil. Om bilen din har high eller low styreenhet røpes ved å velge adresse for lysstyreenhet med diagnoseapparat. Iallefall på Møllers VAS apparat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2007 Vet du noe om hva som bestemmer om bilen får high eller low utgave av lysstyringsenheten? Utstyrskombinasjon? Alder/modell? (at f.eks nyere utgaver har den, men de første ikke). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2007 Vet du noe om hva som bestemmer om bilen får high eller low utgave av lysstyringsenheten?Utstyrskombinasjon? Alder/modell? (at f.eks nyere utgaver har den, men de første ikke). Beklager. Det er jeg usikker på. Muligens har det noe med om bilen har innvendig lyspakke å gjøre. Lys i døråpninger, under forseter, i oppbevaringsskuffer i dashboard etc.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2007 Beklager. Det er jeg usikker på. Muligens har det noe med om bilen har innvendig lyspakke å gjøre. Lys i døråpninger, under forseter, i oppbevaringsskuffer i dashboard etc.. Jeg har denne lyspakken. Da får jeg prøve å få hajet noen med vagcom og prøve Takker for svar for min del, men om det er noen med svar til Bjørn, er det jo bare å fortsette her MVH Christoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2007 kor ligger denne lys hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2007 Jeg har denne lyspakken. Da får jeg prøve å få hajet noen med vagcom og prøve Takker for svar for min del, men om det er noen med svar til Bjørn, er det jo bare å fortsette her MVH Christoffer Et annet tips til hvor forskjellen kan være er at det kan gjelde biler med og uten FIS da ihvertfall lysbryteren er forskjellig. En for biler med og en for biler uten.. Jeg har ikke FIS og fikk kun kodet så parklysene foran og bak slo seg på. måtte koble en lask på baksiden av min bryter for å få tåkelysene til å tenne. (evt nærlys om det er det man ønsker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2007 Et annet tips til hvor forskjellen kan være er at det kan gjelde biler med og uten FIS da ihvertfall lysbryteren er forskjellig. En for biler med og en for biler uten.. Jeg har ikke FIS og fikk kun kodet så parklysene foran og bak slo seg på. måtte koble en lask på baksiden av min bryter for å få tåkelysene til å tenne. (evt nærlys om det er det man ønsker) Hmm, okay, men er ikke redd for å laske over jeg Det var det jeg hadde tenkt tidligere, men så kom jeg på at dette kanskje kunne programmeres. Men gir det et "go" jeg, og så gir jeg tilbakemelding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2007 Hmm, okay, men er ikke redd for å laske over jeg Det var det jeg hadde tenkt tidligere, men så kom jeg på at dette kanskje kunne programmeres. Men gir det et "go" jeg, og så gir jeg tilbakemelding. Kobler du riktige pinner fungerer kjørelysene som de skal. Det er en pinne som på min ikke var tilkoblet noe som gir strøm til kjørelys (nå husker jeg selvf ikke hva denne er merket med men Fant en "how to" få kjørelys på Nordic Audi sidene hvor dette var forklart på en A6 og tok det derfra..). jeg puttet inn en stikker på denne og loddet sammen med kabelen som er merket NL(nebellicht/tåkelys) på baksiden av bryteren. Hvis jeg så vrir bryteren til park eller lys på så er det normal funksjonalitet på lysene, dvs ikke noe lyser når det ikke skal osv.. Litt klønete norsk det her men regner med du skjønner tegninga Har forøvrig kodet min bil til Canadisk lys(park/spredere), men det virker ikke ha noe å si når det gjøres på denne måten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 5, 2007 Spurte en mekaniker på Gromstad Auto (lokale Audi/VW) om hva som gjorde forskjellen på highline og lowline elektronikk, men han kunne ikke svare noe konkret på det. Spurte da hvordan de visste hvilke biler som var high, og hvilke som var low, så da fortalte han at det kom fram i VAS5051, som tilsvarer Vag-Com. Virker for meg som at lowline er "gammeldags" elektronikk, mens highline er med canbus-systemer som kontrollerer lys, instrumenter og andre funksjoner. Kan det være riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2007 Hey, Ville bare si at nå har jeg programmert kjørelys, og autolås Fungerte perfekt! Men skulle også programmere coming home, men da må jeg bytte lysbryteren. Denne koster ca 25 $ på ebay, så det er ikke umulig jeg gjør dette også Tenkte jeg skulle bare informere. Mvh Christoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2007 Ja, lysbryteren har en egen knapp til coming-home funksjonen, hvor du blant annet justerer hvor lenge du vil at det skal lyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2007 Ja, lysbryteren har en egen knapp til coming-home funksjonen, hvor du blant annet justerer hvor lenge du vil at det skal lyse. Dette trodde jeg at skulle programmeres i vagcom også.. Fikk opp den menyen til å justere.. Mellom 0-120 sek... Kanskje dette også gjøres på bryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 13, 2007 Jeg tok feil i at lengden på tiden lysene er innkoblet kan justeres på dashbordet, men bryteren til å skru av eller på funksjonen sitter på panelet til høyre for lysbryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 13, 2007 kor ligger denne lys hjernen? Oppunder dashbordet på førersiden, ved siden av rattakslingen/stammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 13, 2007 Får du både coming og leaving home funksjonen viss du skifter lysbryteren? Har lyst til å få til dette på min B6:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg har også lyst på coming/leaving home på min B6 Ingen som vet helt sikkert hvordan dette gjøres ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 14, 2013 Kan eg få automatiske kjørelys på min B6 2003 med Xenon ved å skifte lysbryteren? Delenr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...