#1 Skrevet Desember 4, 2007 Var eit par veker på sjøen og kom heim og skulle ha meg ein tur med bilen, etter å ha fått den god og varm måtte eg drage den litt ut på girane. Merka at noko ikkje var heilt slikt som det skulle vere. Når eg trykker bilen og den kjem opp til rundt 2500-3000 omdreininga der turboen virkeli skal begynde å jobbe so følest det som han slik litt med å kome i gang.... Blir litt nappete i noken hundre omdreininga før det skikkelige draget begynde å kome. Har ikkje opplevd dette før no. Har ikkje køyrt bilen så mykje den siste veka ettersom eg eigentlig er på jobb , men får reise heimatte avogtil og køyre litt bil. Det som er rart er at det er ikkje heile tida dette forekjeme, avogtil virka det heilt bra igjen. Synest dette er litt mystiskt. Har ikkje åpna panseret og sjekka etter verken lekkasje eller andre ting. Skal gjere det etterkvart , må bærre få gå på skikkeli fri fyst slik eg har litt tid å bruke på bilen. Tenkte eg skulle høyre her om nokon andre hadde opplevd dette problemet ? Mvh Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2007 Jeg hadde lugging på min, der var det coilen som hadde tatt/ holdt på å ta kvelden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2007 Kan ikkje forstå at det skal vere coilen, ettersom desse var skifta i sommar.... Og skulle vel kanskje merke det på bilen sånn ellers også , ingen problem med å gi gass ellers, og ingen problem når den akkurat har komt seg over dei få hundre omdreiningane det er snakk om. tankte kanskje på at det kunne vere ei lekasje eller nåke slikt , men veit ikkje. Veit at tomgongsregulatoren er gåen på bilen , noko anna veit eg ikkje om , og denne har våre kaputt sida eg kjøpte bilen så forstår ikkje at dette skal ha noko å seie nei. Btw: Nokon som veit prisen ca på ein ny tomgongsregulator ? litt kjedeli at bilen jagar på turtall , blir napping så det ser ut som ei bestemor so køyre den vist eg ligger å glider på lavt turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2007 Er nok ikke coilen om disse var skifta i sommer nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2007 sjekk etter fukt rundt tennpluggene. hadde de samme symptomene. du kan prøve å kjøre bilen varm, og så skru opp de umbraco boltene på dekselet. kom en pssssssssss lyd fra min. Spraya no wd40 nedi etter den hadde stått noen minutter og "dampa" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2007 sjekk etter fukt rundt tennpluggene. hadde de samme symptomene. du kan prøve å kjøre bilen varm, og så skru opp de umbraco boltene på dekselet. kom en pssssssssss lyd fra min. Spraya no wd40 nedi etter den hadde stått noen minutter og "dampa" Takkar Kan høyrest logiskt ut det , ettersom bilen hadde stått i 14 dagar uten å vere i bruk, og med det skiftande vèret som er ute no kan nok dette vere eit muligt problem... skal få sjekka dette ein dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2007 Enig med Thomas her... høres ut som plugger.. men selv om du ikke ser fukt rundt pluggene betyr ikke at de er iorden. Pluggen kan se helt fin ut selv om den er gåen/dårlig.. Har hatt samma problem på min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2007 Enig med Thomas her... høres ut som plugger.. men selv om du ikke ser fukt rundt pluggene betyr ikke at de er iorden. Pluggen kan se helt fin ut selv om den er gåen/dårlig.. Har hatt samma problem på min... Har berre hatt bilen i noken måne , og veit ikkje katid det var skifta plugga sist , så kanskje eg skal ta å skifte dei i samme slengen men synest det var litt rart at det kun skjer akkurat når turboen begynde å lade skikkeli og går over etter noken hundre omdreininga.... Noken som har tips om gode pluggar til rs`en ? og billigt ha no også våre bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2007 ^sjekka du etter fukt? Var nøyaktig det samme på min.. fjuska i det turbitrykket var på vei opp, også kom alt på en gang. Min gikk og litt skeivt på tomgang, var nok en sylinder som tente for seint (eller tidlig).... hadde litt rask sjekte lyd på tomgang. Skifter mine plugger på annenhvert oljeskift, på 10k. kanskje overkill, men de er jo ikke så dyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2007 ^sjekka du etter fukt? Var nøyaktig det samme på min.. fjuska i det turbitrykket var på vei opp, også kom alt på en gang. Min gikk og litt skeivt på tomgang, var nok en sylinder som tente for seint (eller tidlig).... hadde litt rask sjekte lyd på tomgang. Skifter mine plugger på annenhvert oljeskift, på 10k. kanskje overkill, men de er jo ikke så dyre. Nei har ikkje fått sjekka enda Thomas Er eigentlig på jobb , men ettersom vi har havari på båten kan eg reise heim avogtil , men gidd ikkje begynde å skru bil då. Får sjå om eg tek meg tid på laurdag. Ja min kjem opp til 2500omd ca og då hakkar det litt og so kjem alt på ein gong. Han som hadde bilen før vaska tomgongsregulatoren i diesel fleire gonga sa han , den vart då bedre ein stund og vart deretter dårlig igjen ei stund. Nei tenker eg skal stikke på mekonomen å finne meg ein nye tomgangsregulator i dag. Ka type pluggar køyre du på bilen din ? Får ta å handle inn eit par pluggar også og ta ein rask liten skruing på laurdag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2007 Husk at tomgangsregulatoren må smøres etter at den har vært renset. Diesel vil smøre en stund, men blir raskt sticky igjen. Rens i f.eks parafin, og så bruker du f.eks en teflonbasert spray til å smøre opp. Plugger: bruk kun de originale Bosch F5DPOR Ca. 55kr per stykk hos Autohauz: http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=xsbmvs455mtgbp45dy1jrf55&partnumber=F5DPOR Skiftintervall på RS2 er 60,000 km. Kjører du på mer enn originalt trykk kan dette intervallet sikkert kortes ned noe. Mine har gått ca 40K, kjører på 1.8 bar, og jeg har nye på vei. Skal gjøre en effektmåling før/etter og ser om jeg kan se noen forbedring fra gamle til nye plugger. Pluggene bør etterstrammes til 30Nm med jevne mellomrom, f.eks ved hvert oljeskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2007 Husk at tomgangsregulatoren må smøres etter at den har vært renset. Diesel vil smøre en stund, men blir raskt sticky igjen. Rens i f.eks parafin, og så bruker du f.eks en teflonbasert spray til å smøre opp. Plugger: bruk kun de originale Bosch F5DPOR Ca. 55kr per stykk hos Autohauz: http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=xsbmvs455mtgbp45dy1jrf55&partnumber=F5DPOR Skiftintervall på RS2 er 60,000 km. Kjører du på mer enn originalt trykk kan dette intervallet sikkert kortes ned noe. Mine har gått ca 40K, kjører på 1.8 bar, og jeg har nye på vei. Skal gjøre en effektmåling før/etter og ser om jeg kan se noen forbedring fra gamle til nye plugger. Pluggene bør etterstrammes til 30Nm med jevne mellomrom, f.eks ved hvert oljeskift. Takk takk Janei eg veit ikkje kva regulatoren har gått gjennom med forrige eigar , så eg brukar 1400kroner å kjøper ein ny, så veit eg iallefall at denne ikkje skal skape noko problem. Så kan eg heller ha den andre liggande i reserve. Kjøpte pluggar på den sida du linka til . takk for den Litt dumt det ikkje går ann å legge inn RS2 på "my car",men men . Er det lang leveringstid frå denne sida? Ja du får ta ein liten effektmåling og gi eit hint om kva du finn ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 7, 2007 ^la inn en S4 2,2T på "my car". De deler jo en mye med RS2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 7, 2007 ^la inn en S4 2,2T på "my car". De deler jo en mye med RS2 Tippa du la inn ein S6 2,2 t Tenkte at eg får legge inn den eg også , er ikkje anna å gjere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 7, 2007 ^korrekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 7, 2007 ^korrekt Btw: Har også meir og meir tru på at det er fuktigheit som du snakka om som er problemet... Prøvde å trykke den litt forsiktigt tidligare idag. Sånn før den hadde gått seg varm ga eg på akkurat slik den hadde fått begynt å lade litt turbotrykk , men etterkvart som den begynde å få litt temperatur kom problemet igjen , så trur nok det er litt kondens som skapar problemet , får ta ein liten kikk på det søndag. Har også bestilt nye pluggar just in case men trur nok ikkje dette har noke med dei å gjer ... men time will show 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...