#1 Skrevet Desember 4, 2007 Tenkte eg skulle få litt koseli lyd i audien , så min plan var ein forge resirk og eit K&N filter. Bilen har våre testa med åpent filter før , og tidligare eigar meinar at turbolaggen gjekk opp med 500 omd. og bilen gjekk litt dårligare. Tenkte derfor bærre å sette i eit K&N filter i original filterboksa. I tillegg skal eg somsagt ha meg ein Forge resirk. Men spørsmålet er om nokon kan gi meg eit tips anngåande kvar eg skal kjøpe inn dette billigast? og der det nokon som har delenummer på både ventilen og filteret? Hjelp mottas med stor takk Mvh Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2007 Forge Resirk 07 fås kjøpt hos http://www.turbofun.no til en rimelig penge http://www.turbofun.no/product/8608/8610/436452/_Forge_07_resirk.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2007 Takk takk Noken hint om K&N filter også ? tenkte eg måtte handle inn litt julegåve til meg sjølv/bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2007 http://www.kollevold.no muligens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2007 http://www.kollevold.no muligens? Takk takk Fann filteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2007 Typisk...ingen på lager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2007 jeg har K&N i luftfilterboksen og det slipper faktisk igjennom en del mer lyd. hører wooosh'en ganske godt selv med originalt oppsett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2007 Dahlback har kit'et du trenger... http://www.dahlbackracing.se/SearchPerformanceParts.asp?ModelID=15&ManufacturerID=1&ShowModel=no&LanguageID=0# 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2007 Alle BilExtra og Mekonomen selger vel slike filter mener jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2007 Alle BilExtra og Mekonomen selger vel slike filter mener jeg? Får ta ein kikk innom mekonomen og bilextra i Ålesund eg då. Tenkte å kun skifte ut original filteret, og vil ikkje sette inn eit åpe. Får ta ein butikk runde på Laurdag å sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2007 jeg har K&N i luftfilterboksen og det slipper faktisk igjennom en del mer lyd. hører wooosh'en ganske godt selv med originalt oppsett. Nice Får sjå kordan det blir med meg. Skal somsagt sette inn filter + skifte til ein forge resirk, i tillegg har eg 340 kit på bilen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2007 Forge Resirk 07 fås kjøpt hos http://www.turbofun.no til en rimelig penge http://www.turbofun.no/product/8608/8610/436452/_Forge_07_resirk.html Då var den bestilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2007 Då var den bestilt Nice, hørt bare skryt om den!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 5, 2007 Nice, hørt bare skryt om den!! Høyres flott ut. Regnar med det blir bra med ein ny ventil og eit KN filter. Men veit ikkje om fjøra må strammast , men det vil nok vise seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 5, 2007 Får ta ein kikk innom mekonomen og bilextra i Ålesund eg då. Tenkte å kun skifte ut original filteret, og vil ikkje sette inn eit åpe. Får ta ein butikk runde på Laurdag å sjekke Men, ikke for og virke dum nå,men med åpent filter vil vel bilen puste bedre? Og hvis du hadde orginal resirk før kan vet det ha gjort at bilen gikk dårligere? Jeg har i hvertfall åpent filter og forge resirk på min s2 og jeg synes den gikk bedre og mere jevnt med åpent filter og forge resirken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 5, 2007 Grunnen til at bilen gikk dårligere når de prøvde med åpent filter første gang er mest sannsynlig pga.varmere innsugsluft i forhold til når de kjørte med luftfilterboks. De hadde sikkert ikke varmeskjold mellom turbo og filter heller så da blir jo det enda varmere luft. Så jeg mener enten kjør med boks og innsatsfilter, eller plasser luftfilter ned bak IC eller noe sånt, for oppe med turboen er det varmere uansett med eller uten varmeskjold. Men om du skal ha det der oppe går det vel gjerne ann å lage en kanal opp til filteret slik at det kommer mye kald luft hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 5, 2007 Mener det er diskutert her før, at rs2 luftfilterboksen/innsatsfilter er mye bedre enn åpent filter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 5, 2007 Grunnen til at bilen gikk dårligere når de prøvde med åpent filter første gang er mest sannsynlig pga.varmere innsugsluft i forhold til når de kjørte med luftfilterboks. De hadde sikkert ikke varmeskjold mellom turbo og filter heller så da blir jo det enda varmere luft. Så jeg mener enten kjør med boks og innsatsfilter, eller plasser luftfilter ned bak IC eller noe sånt, for oppe med turboen er det varmere uansett med eller uten varmeskjold. Men om du skal ha det der oppe går det vel gjerne ann å lage en kanal opp til filteret slik at det kommer mye kald luft hele tiden. Skal ta å spørre Odd Erik om dette , slik eg får ein bekreftelse på det om han hadde varmeskjold eller ikkje. Blir nok kun eit innsatsfilter i boksa denne gongen , får sjå kva eg gjer når det blir oppgradering av motoren etterkvart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 5, 2007 Forgen må man demontere og smøre stempelen en gang i året, ellers lekker denne, derfor kjøpte jeg TT 225 resirk ventilen. Ang åpent filter ville jeg ha hatt innsats, kan jo borre noen hull i boksa som gjør at du får poffene og smellene dine kenneth:D Jeg kjører ræva av deg uansett:P Trenger bare og montere 2.5 tdi'en min på bakhjula i Passaten så kanskje jeg nærmer meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 6, 2007 Forgen må man demontere og smøre stempelen en gang i året, ellers lekker denne, derfor kjøpte jeg TT 225 resirk ventilen. Ang åpent filter ville jeg ha hatt innsats, kan jo borre noen hull i boksa som gjør at du får poffene og smellene dine kenneth:D Jeg kjører ræva av deg uansett:P Trenger bare og montere 2.5 tdi'en min på bakhjula i Passaten så kanskje jeg nærmer meg:) Klarer vel å demontere den og smøre eit par gonga i året Bestilt på turbofun , han skulle sjå om dei kunne montere ei strammare fjør ettersom han måtte bestille inn eit heilt nytt parti ettersom han var tom uansett. Blir nok innsats i filterboksa ja, regna med eg stikke innom Mekonome på laurdag og sjekka om dei he det. veit du om andre plassa dei kan ha det Torkjell ? Køyre ræva av mej ? må vere vist eg er parkert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 6, 2007 Mekonomen, Bilextra har mest sannsynlig ikke, kollevold er billigs pga de er importør, mekonomen skal vel ha jaffal 500 kr mer tipper jeg, sjekka til min 840 på kollevold og rundt 1500 andre plasser pga de legger på for og tjene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 6, 2007 Mekonomen, Bilextra har mest sannsynlig ikke, kollevold er billigs pga de er importør, mekonomen skal vel ha jaffal 500 kr mer tipper jeg, sjekka til min 840 på kollevold og rundt 1500 andre plasser pga de legger på for og tjene. Mekonomen og Bilextra på hamar har da.. så hvorfor ikke ellers i norge? Torshov har vel også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 6, 2007 Forge Ventilen er rimelig hos Max PSI racing: http://www.maxpsiracing.com/FMCL007.asp $ 135, altså ca 740kr, og det inkluderer spring/shim kit'et som lett koster 350kr i Norge. Ventilen kommer med standard grønn fjær, men på RS2 trenger du sannsynligvis den blå fjæra fra fjær kit'et. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 6, 2007 Forge Ventilen er rimelig hos Max PSI racing: http://www.maxpsiracing.com/FMCL007.asp $ 135, altså ca 740kr, og det inkluderer spring/shim kit'et som lett koster 350kr i Norge. Ventilen kommer med standard grønn fjær, men på RS2 trenger du sannsynligvis den blå fjæra fra fjær kit'et. shit , det var billig! Har ikkje hatt RS2 så lenge , så har ikkje lært meg alle dei "hemmelige" utenlandske sidene som selger billige delar Kjøpte min hos Turbofun, den kosta 1400 spenn , men då skulle han få satt inn ein strammare fjør til meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 7, 2007 Noken tips om andre plassar dei selg K&N filter? Kollvold sender ikkje bestilling før neste veke + bestillingstida , og då tek det tid.... vil ha no...helst i går.. Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...