Startsperre problem på B6

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i lengre tid slitt med at startsperra mi ikke alltid kobler seg ut. Av/på med tenningen et par ganger så kommer den alltid til slutt. Problemet har gradvis blitt verre. en periode i sommer/høst slo sentrallåsen inn og låste opp alle dørene når jeg vred om nøkkelen. I tillegg så hender det at varselblinken slår seg på noen sekunder etter bilen har startet. Eneste mulighet da til å få slått den av er å slå av tenningen og begynne på nytt.

Jeg har lest av feil koder og får bla opp at immo signal er for lavt (intermittent), og at crash signal er detektert. Da dørlåsene ble aktivert kom og meldingen failed to deactivate SAFE også opp.

Jeg har forsøkt søke på forumet men ser ikke ut til at noen har notert samme probl som meg. Tenkte først på lodding av start sperre spolen som er nevnt på B5 plattformen men syns igrunn det virker ulogisk at dette skulle gi crash signal?? Heller vel litt til defekt tenningsbakstykke men hadde vært kjekt om noen hadde andre konkrete tips.

Anyone????

Skal lese ut feillageret og poste konkrete feilkoder litt senere idag dersom det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk om lyset i kupeen går på når du åpner døra...jeg hadde samme problemet på A6'en min, da var det at bilen ikke registrerte at døra gikk opp og låste dørene etter 30sek igjen...

for meg var det bare å justere litt på låsen til døra som er festet i B-stolpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset men det ser ut til å funke som det skal. Har mest trua på vakkel feil i forb med tenningslåsen men hadde håpet noen av vag mekanikerene her inne kunne bekreftet evt avkreftet teorien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start sperren slår sikkert inn pga slitte nøkkler. Jeg har samme problem på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør et lodde forsøk først og krysser fingrene skjønner jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde og problemer med dette på min A4. Viste seg etter noen ganger på møller att det var fuktighet og skit som forårsaket desse problemene. Boksen som motorstyring og noen releer(blandt annet hovedstrøm) ligger i var ikkje tett og var mykje vann og skitt oppi der. Måtte skifte alt oppi boksen ink motorstyring. Dette var ein kostnad som møller dekka fult ut. (skulle bare mangle). Ellers veldig dårlig erfaring med møller på kundeservice,hører ikkje på kunden og dei har alltid rett. No virker bilen heilt fint og har hatt 3 mnd uten noe tull som er ny rekord for min 2003 4A4 1.8TQ etter at eg kjøpte den i juni 2006.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått loddet noe enda men her er feilkodene jeg får..

Burde være håp for at lodding vil hjelpe: klø :

Address 01: Engine

Part No: 038 906 019 JT

Component: 1,9l R4 EDC 0400SG 1572

Coding: 00003

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E13A171966 AUZ6Z0B0256959

1 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08: Auto HVAC

Part No: 8E0 820 043 J

Component: A4 Klimaautomat 1016

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00474 - Control Module for Immobilizer

49-10 - No Communications - Intermittent

00474 - Control Module for Immobilizer

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Address 17: Instruments

Part No: 8E0 920 900 K

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D35

Coding: 01101

Shop #: WSC 00073

WAUZZZ8E13A171966 AUZ6Z0B0256959

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skifta batteriet i senderen i nøkkelen? Kan det vere den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, forsøkte det men etter litt prøving så har jeg akkurat samme problem med alle nøklene til bilen så har igrunn utelukket disse..

Prøver lodding så får jeg håpe det løser saken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden er jo et prakteksemplar på hvordan forumet er til nytte for oss medlemmer: rock : Jeg har slitt med dette stopp problemet en stund på A4`en og har byttet div deler uten hjelp.. Men leste denne tråden i går, fikset og loddet i går kveld og nå fungerer den: eek :

Supert: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.