#1 Skrevet Desember 4, 2007 Hvor mye tåler egentlig denne motoren? Nå har jeg lest meg grønn, opp og ned. Jeg har snakket med nesten samtlige tuning firmaer i Norge og jeg blir fortsatt ikke noe klokere! det siste jeg fikk høre var maks 270hk og 330nm men for svarte jeg har jo i følge papiret mer dreimoment nå!? og ville tru det var det som drepte motorer. Noen som kan komme med et vettugt svar eller har jeg gjort noe dumt og åpnet for en heftig diskusjon nå? Det er snakk om en 1.8 liter turbo motor type aeb 20v Mvh. oppgitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2007 Hvor fikk du det siste svaret fra? Det de må ha tenkt er anbefalt max med org. innmat... Er flere er som har over 400hk på 1,8t og et par som har bremset godt over 500hk...I Usa snakker de over 600hk på 1,8t. Det med te jeg har hørt om er 716hk.. Er nok kun bare pengeboka som setter stopper på hvor mye du vil ta ut... En grei plass å starte er på vwvortex forumet og audizine sitt forum... Men husk på at i USA kjøres det oft på racefuel da dette er enklere og billigere å få tak i... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2007 joda har jo gode tall fra noen venner og bekjente her også. Men som jeg kansje glemte og nevne så er det snakk om med orginal innmat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2007 270hk og 330nm så er man iaf på den sikre siden, men man KAN tøye strikken til rundt 300hk og 400nm, men da begynner marginene å bli mindre. Mange andre faktorer enn bare hk og nm tall og som innvirker på holdbarhet på motor dog, ting må dimensjoneres rett så eksostempratur, baktrykk, oljetempratur, lufttempratur osv havner innenfor rett verdier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2007 Da er det vel sagt 300hk/350NM, får det sikkert til å holde men du kjører med "kniven på strupen".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2007 tja så da vil dere si at 260-270hk og rundt 350-360nm ikke er noe og ta på vei for? ja er pent klar over hvordan ting henger i hop der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...