Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg "ny" 97Audi S6 2.2TQ MTM for ca 3mnd'er siden..Strøken bil,og skikkeli fornøyd med denne bilen...Men det stoppet fort: mad :

Føsrt var det enn del småproblemer med bilen så byttet termostat,tempføler og nye plugger/plugghetter toppdekselpakning osv osv...Så begynte bilen å tikke temmelig godt,så kontaktet da han jeg jeg kjøpte bilen av og fikk beskjed om å prøve å bytte olje.

Men det hjalp ingenting,merket også den "fusket" litt,akkuratt som den ene sylinderen ikke var helt med.

Så satt bilen da hos en Tom larsen i tv.starnd som visstnok skal ha god greie på disse bilene for å se på den,han trodde det var ventilløfterene og en coil,så dette ble bestilt for å byttes.

 

Når bilen hadde stått der ca en mnd. så fikk jeg en tlf fra han om at det ikke var komprisjon i den ene sylinderen,den ble åpnet,og fant ut den hadde fått skikkeli varmgang.

Så nå må jeg bytte alle stempler,borre opp sylindere osv.Han mente dette kunne skyldes en ødelagt bensindyse?

Dette fikk jeg en pris på ca 27.000+moms+ut og inn med motor!

Så nå er problemet om jeg skal prøve å skaffe en ny motor,eller fikse dette.?

Noen forresten vært borti dette før?

 

Føler det er kjipt å kjøpe en brukt motor også,kan fort skje tinge med den,greit å ha en nyoverhalt motor.

 

Ligger sånne motorer på brukt ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt å høre..

Ville tråla ebay for brukt maskineri. Ser det ligger blandt annet RS6 motorer til rundt 4000 euro komplett med ledningsnett og det hele . Så regner med du skal finne noe til din en del rimeligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er jeg helt enig. Trål nettet etter ny motor og når du først er igang så oppgrader til noe bedere. Få tak i en RS4 eller RS6 motor og slipp nedi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er jeg helt enig. Trål nettet etter ny motor og når du først er igang så oppgrader til noe bedere. Få tak i en RS4 eller RS6 motor og slipp nedi.

 

Har tenkt tanken,men mye jobb da..og litt stress med tanke på at det er bruksbilen min...men får se hva som dukker opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er jeg helt enig. Trål nettet etter ny motor og når du først er igang så oppgrader til noe bedere. Få tak i en RS4 eller RS6 motor og slipp nedi.

 

Er vel ikke sagt at det er til det bedre å oppgradere fra femmer til rs4 eller rs6 vel: klø :. Garantert et helvete med godkjenning og montering i en c4.

 

Overhal motoren din, eller kjøp skuddsikker bunndel her f.eks: http://www.krbtrading.no/nyheter_cms/2006/desember/audi_high_performance_deler/17

 

Brukt motor med ukjent tilstand kan fort bli dyrere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bli så dyrt detta....

 

Ei komplett blokk får du for en 4000-5000 kroner. Så kan det være greit å skifte reg reim, strammehjul og vannpumpe i samme slengen, koster vel ett par tusen i deler der, husker ikke helt..kanskje en 2-2,5 tusen.

Ny topppakning koster vel rett over en tusenlapp.

 

Er du heldig får du en til å gjøre det for deg på kveldstid, så blir nok ikke totalen så værst..

 

Ser du bor i arendal, da ville jeg tatt forbindelse med Per Henrik Lindgren eller Trond Gundersen, de vet nok om noen som kanskje kan hjelpe deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke sagt at det er til det bedre å oppgradere fra femmer til rs4 eller rs6 vel: klø :. Garantert et helvete med godkjenning og montering i en c4.

 

Overhal motoren din, eller kjøp skuddsikker bunndel her f.eks: http://www.krbtrading.no/nyheter_cms/2006/desember/audi_high_performance_deler/17

 

Brukt motor med ukjent tilstand kan fort bli dyrere

 

Ja,jeg går nok for å overhale...lite lyst på en ukjent motor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en som det finnes dokumentasjon på at er i bra stand , ikke umulig å finne en bra motor:)

Overhaling trenger heller ikke bli stivt dyrt :) gjør deg kompis med en på forumet som hjelper deg.... så skal du se det blir ganske billig i forhold til at et verksted skal gjøre jobben :(

 

Edit:Bytte til v6/v8 når det er 5`er?? haha.... den var god :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en som det finnes dokumentasjon på at er i bra stand :)

 

Edit:Bytte til v6/v8 når det er 5`er?? haha.... den var god :D

 

Ja,men er bare å finne det da..har funnet en 93mod som er rullet 50k mer enn min...lite intr i det...

 

Og,ja...Holder meg til femmerturbo: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du litt tid til å vente, så får du bedre alternativer.... har du det travelt , koster det mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lunds bilhuggeri i Oppland har 3 eller 4 AAN maskiner stående...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lunds bilhuggeri i Oppland har 3 eller 4 AAN maskiner stående...

 

Takk...kan høre med dem ivertfall...fant ingen nett adr på di,så må vel ringe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja, du kunne jo hørt med Trond eller Per tenker jeg Kim Andre...

 

Høres ut som brent ventil om ikke du får komp. i det hele tatt på eneren.. Da er det evt. ny topp du må ha :)

 

Vi biter ikke :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er greit med en "second opinion" på denne saken ja, at det er varmgang i en sylinder, at den må bores og at alle stemplene må byttes høres litt vel mye ut som et verksted som er ivrige på et stort, men sannsynligvis ikke nødvendig prosjekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja, du kunne jo hørt med Trond eller Per tenker jeg Kim Andre...

 

Høres ut som brent ventil om ikke du får komp. i det hele tatt på eneren.. Da er det evt. ny topp du må ha :)

 

Vi biter ikke :D

 

Di har åpnet sylinderen,og det er enn del riper i den,og ødelagt stempel,og godt slått topp...har sett dette selv..innmaten av pluggen mangler så ser ut som denne har gjort det?har tror det er en bensindyse som har gjort dette...blir dyrt dette: gråter :

Men når jeg først er i gang lurer jeg på å gjøre mer...hørt jeg kan bytte til diselveiv?2,5l isteden for 2.2...noen som har erfaring med dette?hva kan diselveiv koste ca?mye mer som må gjøres?

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er greit med en "second opinion" på denne saken ja, at det er varmgang i en sylinder, at den må bores og at alle stemplene må byttes høres litt vel mye ut som et verksted som er ivrige på et stort, men sannsynligvis ikke nødvendig prosjekt..

 

ja,mulig...men den ene sylinderen må bores uansett,og ett nytt stempel...men lite vits å gjøre det på bare den ene,bytter alt når det først er ute...han trodde han kunne fikse toppen ivertfall..ventiler er akkuratt slipt poå den,og byttet ventil løftere så det hadde vært fint:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liggende 4 stempler fra gamle motoren min hvor stemplet i 5 sylinderen smeltet pga varmgang. Hvis du trenger stempel tenkte jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liggende 4 stempler fra gamle motoren min hvor stemplet i 5 sylinderen smeltet pga varmgang. Hvis du trenger stempel tenkte jeg :)

 

blir borret opp så blir vel noe større...men ellers takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.5 er ett flott alternativ, men da må du skaffe noen som vet rådelengder, stempeltype og mye mer til å hjelpe deg med delesank..

 

Jeg har fortsatt 2.2, kun fordi det er lettere, eller, virker lettere :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting bør ihvertfall være sikkert, du skal ikke "behøve" og betale 27 høvdinger for og få bilen på veien igjen!!

Litt tolmod, og tips og hjelp fra Gutta her burde få deg avgårde for langt mindre kronasje. Er vel lett og tenke "ja ja, kan jo sett i H-råder og custom stempler etcc med en gang". men det blir garantert langt dyrere enn en først tenker (hva sier du Trond!) hehe. I bunn og grunn trenger du bare en ny blokk med innmat, og et bytte av lagre i denne. pluss div pakn. da selvsagt. Så må du finne ut hva som gjorde at den du har havarerte da!! ellers kan du fort sitte med to stk defekte.

 

PS! en kan ikke kun bore opp en syl. Alle må borres likt, ellers blir det rimelig galt nedi der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting bør ihvertfall være sikkert, du skal ikke "behøve" og betale 27 høvdinger for og få bilen på veien igjen!!

Litt tolmod, og tips og hjelp fra Gutta her burde få deg avgårde for langt mindre kronasje. Er vel lett og tenke "ja ja, kan jo sett i H-råder og custom stempler etcc med en gang". men det blir garantert langt dyrere enn en først tenker (hva sier du Trond!) hehe. I bunn og grunn trenger du bare en ny blokk med innmat, og et bytte av lagre i denne. pluss div pakn. da selvsagt. Så må du finne ut hva som gjorde at den du har havarerte da!! ellers kan du fort sitte med to stk defekte.

 

PS! en kan ikke kun bore opp en syl. Alle må borres likt, ellers blir det rimelig galt nedi der :)

 

 

For no tull :P Hehehe...

 

Fått fikset noe på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,da var bilen ferdig etter MASSE om og men....gleder jeg meg til å hente den i morgen,men blir ikke billig å få den utr derfra da: gråter :

Kanskje komme meg til Funasdalen å få prøvd den skikkeli: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra, hvor ble jobben gjort? Og hva var det som hadde skjedd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra, hvor ble jobben gjort? Og hva var det som hadde skjedd?

 

Var en bensindyse som ikke virket så fikk varmgang og plugget smuldret opp og knuste enn del...jobben ble gjort hos Larsen bil i tvedestrand...har visst veldig peilig på femmerturbo osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj, den er lei.. Håper ikke det blir altfor dyrt for deg nåda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.