#1 Skrevet Desember 4, 2007 Er drittlei dørene i min 01 Caddy nå... Når det har vært litt regn og så litt kaldt slik at ting har fryst på så er dørene i Caddyen enten helt umulig å få opp og når de endelig går opp er det umulig å komme seg ut. Ikke for at selve døra sitter fast men selve mekanismen inne i døra går "åt skogen" i slikt vær... Når kupeen er varm så er alt bare gull... Flere som har vært borti dette og eventuelt har noen tips på hva som kan gjøres for å fikse dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2007 Enten guffe de drit full av en spray som tåler minusgrader, eller demontere de, åpne selve låsekassa og modifisere låsestaget slik at dette fysisk drar låsemekanismen i dørlåsen både til låst posisjon og opplåst posisjon. I utgangspunktet er det kun fysisk kontakt mellom stag og mekansime ved låsing. Dette fordi staget løper i et sleidespor i mekanismen inni låsekassa. Mekansimen er fjørbelastet så ved opplåsing er det bare fjøra som gjør jobben. Da disse delene etterhvert blir utsatt for fukt og "gammelt" smøremiddel går det så tregt at denne fjøra ikke er stram nok til å låse opp/mekanismen frigjøres. Har på mange Caddy, Polo, Seat modifisert dette med en liten skrue som sperrer sleidesporet. Vanskelig å forklare pr. tekst. Lettere om det hadde funnets bilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2007 Er drittlei dørene i min 01 Caddy nå... Når det har vært litt regn og så litt kaldt slik at ting har fryst på så er dørene i Caddyen enten helt umulig å få opp og når de endelig går opp er det umulig å komme seg ut. Ikke for at selve døra sitter fast men selve mekanismen inne i døra går "åt skogen" i slikt vær... Når kupeen er varm så er alt bare gull... Flere som har vært borti dette og eventuelt har noen tips på hva som kan gjøres for å fikse dette? Haha..Sliter med det samme, men liker det.. Får alltid døra opp ifra utsiden. Men litt kos og sitte og høre radio/cd, istedet for å gjøre det jeg burde.. Herlig problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2007 Har modifisert utallige slike når jeg jobbet på VW/Audi.Problemet gjelder Caddy,Polo(6n),Golf3,Vento.Og selvsagt noen Seat. Låsekassen utmonteres og deksel tas av. Rengjør . Modifiser den lange fjæren slik at den gir mer kraft, med to tenger.(Bøyes!). Det er også mulig å sette en skrue i slik at den fysisk ikke kan bli stående i den stillingen som er problemet. Som nevnt tidligere er det omtrent umulig å forklare skikkelig uten bilder! Cato 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...