#1 Skrevet Desember 4, 2007 Jeg har hatt min Audi 1999 på verkstedet flere ganger, der de har fått en feilmelding på airbagen på passasjer stolen. Denne har de nullstilt, men etter noen mil kommer lampen tilbake. Noen som har vært borti samme problemet ? Og vet hva jeg eller verkstedet kan gjøre?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2007 Under setet sitter det ei gul kontakt. Dette er kontakta til airbagen. Inni kontakta er det noen svært små stikkere som over tid gir sporadisk dårlig kontakt slik at feillampa tennes. Feilkoden er antakelig: Tennsats sideairbag passasjerside. Motstandsverdi for høy. Løsningen er å løsne og vippe opp setet, klippe vekk denne kontakta og skjøte ledningene med tønneskjøter/kabelsko. Pass på å få skjøtt sammen riktige ledninger selvsagt. Eneste problemet med slik skjøting er at det evt. må klippes opp igjen om man senere skal demontere setet. Etter at dette er gjort kan verkstedet atter en gang nulle lampa. Har gjort dette på mange biler på jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2007 Under setet sitter det ei gul kontakt. Dette er kontakta til airbagen. Inni kontakta er det noen svært små stikkere som over tid gir sporadisk dårlig kontakt slik at feillampa tennes. Feilkoden er antakelig: Tennsats sideairbag passasjerside. Motstandsverdi for høy. Løsningen er å løsne og vippe opp setet, klippe vekk denne kontakta og skjøte ledningene med tønneskjøter/kabelsko. Pass på å få skjøtt sammen riktige ledninger selvsagt. Eneste problemet med slik skjøting er at det evt. må klippes opp igjen om man senere skal demontere setet. Etter at dette er gjort kan verkstedet atter en gang nulle lampa. Har gjort dette på mange biler på jobb. Høres ut som det rette å gjøre: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...