#1 Skrevet Desember 5, 2007 Nåkken som veit ka kjøreskula som he klasse C1/C1E? Fann ut at klasse C blir litt for dyrt å betale sjøl da det faktisk kjem på over 50000,- Takker for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2007 Bare klasse C alene er ikke så dyrt, det er "full pakke" som koster 50k. Om man bare har B fra før burde det komme på under 20k å få C om man har *litt* peiling. Da kan man kjøre opp på C1E (ganske billig) og sitte med førerkort klasse B C C1E. Å kjøre opp på CE koster like mye som å ta C, så det blir vrient om man betaler selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2007 det er litt synd at ikke klubben har noe bra priser på dette. jeg skal etterhvert ta C førerkortet og det hadde hjulpet med litt rabatter på 20.000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2007 Bare klasse C alene er ikke så dyrt, det er "full pakke" som koster 50k. Om man bare har B fra før burde det komme på under 20k å få C om man har *litt* peiling. Da kan man kjøre opp på C1E (ganske billig) og sitte med førerkort klasse B C C1E. Å kjøre opp på CE koster like mye som å ta C, så det blir vrient om man betaler selv.. Tviler på om noen klarer å få tatt C lappen for under 20k. Ser Wright opperer med 35K for C og 57K for CE. Nå er nok ikke de billigst da.. Så kommer jo glattkjøringa på 5k for C og 12k for CE.. Så blir fort dyrt detta om det skal betales selv;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2007 Har C og CE dette tok eg med TEAM trafikk i Måløy, der er iallefall det billigaste eg har hørt om. (bare hørt andre som har sagt det som har sjekka pris) men er kanskje litt longt for enkelte og ta sertifikat der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2007 Ja, jeg glemte at for de som ikke har noen tung klasse fra før (C1/D1 eller større) kommer det en del obligatoriske kurs. Uansett, 35k ekskl. glattkjøring synes jeg høres drøyt ut om man ikke er helt grønn på å kjøre lastebil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2007 Er å tar C+CE nå i Arendal. Koster ca 28000 for C delen. På C1e og Ce er det en differanse på 11000 kr. Tar også krankurset når jeg først er i gang, dette kom på 8000kr Får det dekket av forsvaret, så da må man jo klinke til he he... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2007 Tore Ring Rogne trafikk skole. Tror det er den beste her i byen når det gjelder større kjøretøy. Tror det var Ernst han het til fornavn, hyggelig fyr! Tilgang til fullpakke + litt til med han! Tok ADR + truck lappen med han for et par år siden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...