#1 Skrevet Desember 5, 2007 Bremsepedalen synker når bilen er i gang men ikke når motor er av. Har nylig byttet caliperer og ytre bremseslanger bak. Luftet skikkelig etter dette. Jeg får også varsel i instrumentpanelet om at bremseklosser er slitt. Det er det gule symbolet, ikke det røde med utropstegn og piping. Kan dette være bomba som er gåen? Hovedbremsesylinder var byttet på verksted for 1,5 år siden. Jeg fikk symbolet i instrument panelet nå etter at jeg har overhalt toppen på bilen. Kan det være noen plugger som jeg har glemt å sette i? Bremsene virker greit da men jeg syns kanskje at ABS'en kobler inn tidlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2007 Om pedalen synker litt pulserende innover mens motoren går på tomgang og du tråkker hardt på bremsen er det bomba som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2007 Ja det virker som den synker hakkvis innover. Takk skal du ha Eyvind 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2007 Da var ny bombe bestilt hos Custom Autocraft . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2008 (endret) Ja.... Nå har jeg altså endelig somla meg til å bytte bomba. Det skjedde i forbindelse med at jeg har bytta fjørbein og montert S6 calipere. Problemet mitt nå er at jeg får faen ikke lufta bremsesystemet. Har kjørt igjennom 2-3 desiliter bremsevæske pr hjul, og det er snart umulig for at det kan være noe mer luft. Pedalen er sånn at hvis jeg pumper 2-3 raske ganger, så får jeg pedal. Lar jeg da bilen stå og gå 5-10 sekund så er det på igjen med pumping for at pedalen ikke skal gå rett i gulvet når jeg prøver å bremse. Det som er gjort nå, det er altså. * Bytte hovedbremsesylinder (gjort på verksted for 2 år siden) * Bytte calipere og bremseslanger fremme, fra UFO til S6. * Bytte Trykkakkumulator (bomba) * Lufta til krampa tok meg.... (HB, VB, HF, VF) Flere tips mottas med ekstrem takknemlighet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2008 Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men det skal spesielle prosedyrer til for å lufte en del 200'er. Se mine innlegg i disse trådene. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=85592&highlight=lufting+200 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=55606&highlight=lufting+200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2008 Oj! Da må jeg sjekke om jeg har en sånn trykkreduksjonsventil. Det blir omvendt rekkefølge på luftinga da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2008 Enda en kveld med bare skitt.. Nå har jeg prøvd å lufte vanlig rekkefølge, og så høyre bak, det hjalp ikke. Jeg ringte 4 kompiser så de kom å hjelpte meg, og da lufta vi på alle fire hjula samtidig. Da kjørte vi igjennom 1,5 liter bremsevæske, og det kom ut mye luft. Men pedalen er akkurat like dårlig likevel... Skjønner ikke hva som kan feile her! Pedalen går rett i bunn når jeg trykker rolig på den. Pumper jeg raskt, så har jeg beinfast pedal etter to-tre pump. Da kan jeg trakke så hardt jeg bare klarer, men pedalen siger ikke i det hele tatt... Slipper jeg opp pedalen og trakker igjen så siger den helt til bunns! Hvordan vil det oppføre seg om man får luft i ABS'en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2008 Har du huska å lufte slavesylinder på clutchen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2008 Nei det har jeg ikke gjort, men clutchen er jo helt normal. Har passa på å alltid hatt nok væske i reservoaret slik at det ikke kommer nedom uttaket til clutchpumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2008 Når pedalen får lov til å gå mot bunnen ved lett trykk, men stopper ved hardt trykk så tyder vel det på feil ved masterpumpa. Jeg har vært ute for at den har tatt kvelden som følge av jobbing med calippere. Det kan jo være forurensninger i reservoaret eller inne i pumpa som får lov til å flytte på seg og gjør de gamle pakningene utette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2008 Bestilte master sylinder fra Autohaus idag. $293 syns jeg var en grei pris for en ny original.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2008 Får vel trå til med en ny en jeg å. HAdde litt varierende brems noen ganger... Den prisen er jo helt greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2008 Slengte på en blinklysbryter og en ryggelysbryter. Inkludert frakt, $430... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...