Golf 2, bremsene forsvant, ingen lekkasjer

Anbefalte innlegg

Som skrevet over, bremsene på golfen har blitt særs dårlige, eller det vil si, de er der, men må tråkke pedalen nesten til bunns og klemme hardt som faen, hjelper om jeg "pumper" opp bremsene, de virker da i 3 sekunder før jeg må pumpe opp på nytt!

har ingen lekkasje og bremseværske forsvinner ikke.. har en svak "ulelyd" når jeg klemmer hardt som juling på pedalen..

er det da bomba eller hovedsylinderen som da er gåen? .. lurer litt på dette, må få fixa dette asap, da jeg skal inn til EU kontroll den 20 des

Thanks

Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å skru av lokket på hovedsylinderen og sjekk om det bobler oppi der når du bremser. Har vært borti det samme problemet selv og da var det lekkasje mellom bremsekretsene i hovedsylinderen. Da går trykket opp koppen igjen. Var heller ikke lekkasje noen steder utvendig på systemet på den bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rimelig sikkert at det er i sylinderen det er dårlig tetning. skru den ut og sjekk tilstand, og bytt den med en ny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan virke som hovedsylinderen ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert borti 2 andre tilfeller også :

Lekasje i lastereguleringsventil som suger inn luft men ikke gir ut lekasje.

Selvjusteringstappen på håndbremsen ( tromler ) er blitt slitt slik at hakkene er borte - da spretter den opp når du bremser = omtrent ingen bemser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme på Passatn min.90mod.

Bremseveska hadde mistet smøreevnen.var som vann.(lenge siden skiftet) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremsene fungerer som de skal, dog de må "pumpes" opp.. håndbrekk og alt det der er i orden, ikke slitte bakbremser.

lastregventlig skal være i orden!

dog har jeg en svak "ulelyd" fra bomba når jeg pumper opp og presser det jeg kan på bremsen!

så får prøve med ny bombe samt hovedsylinder og ny væske..

kikka litt ned i væska i går. og den er .. tja.. ser ut som 2 forskjellige konsistenser nedi der, sånn olje i vann lignende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da bytter du bremsevæske.. den skal være helt klar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kikka litt ned i væska i går. og den er .. tja.. ser ut som 2 forskjellige konsistenser nedi der, sånn olje i vann lignende

Da ser det ut som om du fant feilen selv ;)

Den er såkalt hygroskopisk så bremsevæske bør absolutt byttes innimellom Annethvert år er et intervall jeg har hørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det behøver faktisk ikke være noe med selve bremsesystemet? kan være selve væska?

merkelig.. bytta væske på den i sommer.. hmm.. dog kun framkretsene da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.