#1 Skrevet Desember 5, 2007 Heisann! Jeg lurer litt på dette med hjulvinkler på min bil, siden jeg har slitt merkelig mye dekk bak på bilen og samtidig syns jeg bilen føles skummel ut på snø og is i hastigheter over 50km/t... Da jeg var og fikk godkjent senkesettet (Justerbart, KW type 1), stusset han på biltilsynet på tallene både i målebrevet mitt fra NAF og referansetallene på nett. Han mente at ingenting av det hang på greip, men godkjente bilen likevel, under tvil.. Det er camber tallene det var snakk om btw.. To sek, så skal jeg hente tallene både fra målebrev og referanse: Målebrev NAF: Camber bak - Venstre OG Høyre : Før -0"20' (samme etter, han justerte ikkeno) Referansetall fra Autohidden: Camber bak : 1"20'N +-30' (Det var dette tallet biltilsynet syntes var på bærtur. Er det noen som har vært borti det samme? Jeg ser jo selv at han på NAF ligger en HEL grad av på referansen, men på biltilsynet ble jeg jo fortalt at ingen av tallene hang på greip... Jeg skjønner ikkeno i allefall, for meg ville det vært mest naturlig at dekket lå jevnt an mot underlaget, men det er nå min mening Dekkslitasjen skyldes nok delvis det at jeg har kjørt med lite luft i pga spiker i dekket, men det merkelige der er at BEGGE bakdekkene hadde en spiker i seg, og er kantslitt på MOTSATT side av der spikern satt Tilfeldigheter? heh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2007 BUMP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2007 camberen på disse bilen er ikke justerbar. men syns at 1'20 i camber hørs litt mye ut?? men om din da var -0"20 så vil det si at hjula står rettere, og skal derfor ikke slites mere enn med mere negativ camber.. best mulig camber på en vei bil er ca 0-0"20 negativ. skal bilen ofte på bane så mere negativ. men hva er spissinga på bilen din? er den ute å sykkler så blir det jo helt feil.. men så lenge du har justerbart understell så burde du jo også vekte opp bilen sånn at alle hjørnene har lik vekt. justerer du denne med like høyde mellom skjerm og hjul alle hjørner vil mest sannsynlig vektinga vært feil. hadde du ikke bodd så langt unna kunne du kommet til meg for full sjekk og vekting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2007 Visst søren er camber justerbar bak på quattroen min! Det er en eksentrisk bolt på de øvre bærearmene bak, og vrir du på den endrer du cambervinkelen. Jeg har forstått det sånn at bilen tar svinger bedre med negativ camber, men for kjørefølelse på rett strekk vil jeg tro at så nær null vil være ideelt.. Kan det at jeg føler bilen slipper bak ha noe med at jeg har senka mer forran enn bak, så den er nesten en cm lavere framme? Hører enkelte har nevnt noe om ujevn senk på quattro... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2010 Var feil spissing på høyre bakhjul, fått retta opp dette nå. Bilen har oppført seg eksemplarisk på glatta i vinter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...