Anbefalte innlegg

Var og henta meg hjul til vento-prosjektet mitt i går.

Keskin KT4 8x16 et20 og 9x16 et15

Står 215/40-16 dekk på alle hjula.

Bilen er nå senket ca 110mm, men har ett par runder igjen med gjenger på fjærbeina.

Forran går det akkurat med tanke på klaring til skjermen(hjulbue-bredderen), og bak er det ca det samme bare felgen og dekksida stikker 1-2cm utenfor. Sporbanen på dekket er innenfor skjermen.

Fronten på bilen skal inn til lakkering og cleening til helga og m3 speila skal av ;)

Synes dere at eg skal fjerne skjermbredderene slik at eg kan stille den ned de siste gjengene på fjærbeina,eller skal de forbli på som nå?

front.JPG

side.JPG

9x16.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern bredderen vis du alikevel skal lakke skjermene. Har inntrykk av att du kjenner folk som har peiling på valsing så da bør det ikke vere noe problem å få det bra. har selv hatt vento som var skrudd i bunn med 9x16 foran og bak å det var ikke få ganger eg vrengte fremskjermene : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten det såg jo så bra ut med breddere så kansje du burde beholde de: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes du burde ta de av jeg.. da blir den litt mer clean.. eller om du lakkerer dem da.. tror den ville sett lavere ut uten eller lakkerte skjermbreddere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes du burde ta de av jeg.. da blir den litt mer clean.. eller om du lakkerer dem da.. tror den ville sett lavere ut uten eller lakkerte skjermbreddere

Er det eg også har tenkt litt på...

Og når de er av kan eg også stille ned ca 1 cm til på fjærbeina.

Eneste som er kjipt er om det er rust under dem, da må jo skjermene også lakkes : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips: Drit i å lakkere fronten, kjør uten speil i det hele tatt og bare ha bilen sånn som den er nå. Ble utrolig rått: ja : Rat Vento er jo grymt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips: Drit i å lakkere fronten, kjør uten speil i det hele tatt og bare ha bilen sånn som den er nå. Ble utrolig rått: ja : Rat Vento er jo grymt.

Hehe...

Ja, kanskje det hadde vært en ide.

Digger rat eg også.

Vært inne på tanken med og ikke ha speil på passasjer side og modde et boble / hotrod speil (krom) på førersiden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ta bort bredderne, iallefall. Ved mindre du valser og bredder heftig på annet vis. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sagt fra første øyeblikk vil jeg jo tippe at du må valse en hel del (og kutte falsen) for at det skal kunne være kjørbart. Og det mange finner ut med endel valsing på Golf 3/Vento er at det er vanskelig å få skjermberdderne til å sitte fint etterpå. Men dersom du klarer deg uten for mye valsing går det sikkert greit og jeg tror kanskje jeg ville bholdt de på isåfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sagt fra første øyeblikk vil jeg jo tippe at du må valse en hel del (og kutte falsen) for at det skal kunne være kjørbart. Og det mange finner ut med endel valsing på Golf 3/Vento er at det er vanskelig å få skjermberdderne til å sitte fint etterpå. Men dersom du klarer deg uten for mye valsing går det sikkert greit og jeg tror kanskje jeg ville bholdt de på isåfall.

Slik som på bildet der går det fint og kjøre med:)

Kutter bare vekk kanten på innsiden av skjermbredderene.

Så da slipper eg valsing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vurdert å få på ett smalere dekk forran? Ser utrolig døvt ut med pen strekk bak og overdimensjonert dekk forran? Hadde det vært min bil så hadde det vært 1. prioritet da det ødelegger helhets intrykket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vurdert å få på ett smalere dekk forran? Ser utrolig døvt ut med pen strekk bak og overdimensjonert dekk forran? Hadde det vært min bil så hadde det vært 1. prioritet da det ødelegger helhets intrykket.

Har tenkt på 205 forran ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur faktisk du burde hatt 195 foran da slipper du mye av problemene med mye senk å svinging :P

hadde 205 foran på ventoen min på 9" felg å det var strengt tatt ikke mer strekk enn det måtte vere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/40 eller 195/45 er et must der. Førstnevnte gir jo mest strekk, men sistnevnte gir mest lik strekk og profilhøyde som 215/40 på 9".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/40 eller 195/45 er et must der. Førstnevnte gir jo mest strekk, men sistnevnte gir mest lik strekk og profilhøyde som 215/40 på 9".

Burde kanskje gå for 195/45-16 da for og få mest mulig likt i både stekk og profilhøyde....

Nå er speilet på passasjersida fjerna og tenkte og bestille "heng-speil" til førerside i helga (viss du ikke skal selge ditt da? :P )

Har også vurdert og modde en takgrind til boble som eg har liggende og få den til og passe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også vurdert og modde en takgrind til boble som eg har liggende og få den til og passe...

Veit ikke helt hvordan denne grinden ser ut, men "føttene" er tilpasset utvendig takgrind. å få dette til å passe på en såpass ny bil krever vel mye modifikasjoner? Greit nok at man klarer å få presset en slik grind på en Golf II med litt makt, men er vel litt værre med din bil?

er nok enklere å handle seg en litt nyere thule grind som er tilpasset thule sine takstativer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å lakkere alt av plastik sort da? slik som på den 2er golfen som var på fremsiden av treffpunkt? Rød bil kler sorte lister.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde kanskje gå for 195/45-16 da for og få mest mulig likt i både stekk og profilhøyde....

Nå er speilet på passasjersida fjerna og tenkte og bestille "heng-speil" til førerside i helga (viss du ikke skal selge ditt da? :P )

Høres ikke dumt ut det der. Skal bli spennende å se hva det blir til.

Nei, mitt er nok ikke til salgs, men du får kjøpt sånne speil på Gasolin:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok enklere å handle seg en litt nyere thule grind som er tilpasset thule sine takstativer?

Har du bilder av den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å lakkere alt av plastik sort da? slik som på den 2er golfen som var på fremsiden av treffpunkt? Rød bil kler sorte lister.

Tror ikke eg skal lakkere noe nå, men heller ha lit "rat-stuk" på den :)

Nå er det nye dekk,takgrind og speil som står for tur tenker eg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilder av den?

Her er en slik en.

05_1097717161.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lookin' good:) Kutter du vekk innsiden av bredderen foran, og setter på mindre dekk med mer strekk foran, og slepper den ned litt til er den perfekt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lookin' good:) Kutter du vekk innsiden av bredderen foran, og setter på mindre dekk med mer strekk foran, og slepper den ned litt til er den perfekt!

Takk for det!

Var det som var planen ja.

Håper eg får speilet mitt i posten i morgen.

M3 speilene er tatt av og 3" peep mirror er på vei : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det til at eg beholder bredderene.

Har også fått på nyeorginale kanalskjørter.

Bilen er senket 120mm og nye dekk er satt på.

Når ruller den på 195/40-17 forran på 7.5x16 og bak på 195/45-16 på 9x16 (ble bra strekk ja )

Fronter er også blitt plastsveist og cleena.

kopi 2.JPG

kopi3.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.