#1 Skrevet Desember 5, 2007 Tenker på å skaffe meg en sveisemaske med automatisk nedblending, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Det jeg har tenkt er at den helst skal kunne brukes mye og ligge under 2000kr. Hvor mye vits er det egentlig med justerbarsensitivitet? Har hørt mye gode ord om esab, men hva anbefaler dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2007 Tenker på å skaffe meg en sveisemaske med automatisk nedblending, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Det jeg har tenkt er at den helst skal kunne brukes mye og ligge under 2000kr. Hvor mye vits er det egentlig med justerbarsensitivitet? Har hørt mye gode ord om esab, men hva anbefaler dere? Anbefaler de som TESS har på det sterkeste. Har sikkert prøvd 5-6 forskjellige de siste åra og disse slår det meste i prisklassen under 2 lapper. Husker desverre ikke merket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2007 jeg har maske fra tema, og synes ihvertfall den er altfor mørk, ser ingenting uten arbeidslampa 20cm unna der man skal sveise... nå er jo den gratis i forhold, og man får hva man betaler for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2007 Anbefaler de som TESS har på det sterkeste.Har sikkert prøvd 5-6 forskjellige de siste åra og disse slår det meste i prisklassen under 2 lapper. Husker desverre ikke merket Fungerer disse greit også ved lav spenning? evt. trange steder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2007 jeg har maske fra tema, og synes ihvertfall den er altfor mørk, ser ingenting uten arbeidslampa 20cm unna der man skal sveise... nå er jo den gratis i forhold, og man får hva man betaler for hehe, stemmer det. Men har ikke den bare batteri drift? skal bruke maska endel så er en fordel at jeg ikke må ut med en formue i bare batteri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2007 jeg har en Optrel Micro Pluss maske fra Tess.. Er kjempefornøyd! Automatisk blending og solcellepanel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2007 Har selv 3M Speedglas toppmodellen i 9000 serien. Koster fra 300$ og opp på ebay...Denne anbefales på det varmeste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2007 Kjøp den de har på gasolin du. Den er meget bra forrhold til prisen (1250,-) Det er værdt det kan jeg love deg forhold til å betale en formue for en maske som er LITT bedre. Denne har automatisk blending og solcellepanel. Kort sagt en god investering:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2007 hehe, stemmer det. Men har ikke den bare batteri drift? skal bruke maska endel så er en fordel at jeg ikke må ut med en formue i bare batteri den jeg har er det ikke blending på var litt kjapp på avtrekkern der... men litt OT - hvor "mørk" er glasset før man begynner å sveise? ser man greit i dårlig belysning også? lurer på å investere selv, da det er tungvint å sveise i blinde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 5, 2007 hvor "mørk" er glasset før man begynner å sveise? ser man greit i dårlig belysning også? Den jeg har er faktisk rimelig lys før man tenner lysbuen. Om det blir for mørkt så vil jeg tro det skal gå greit å "vippe" den opp for en gangs skyld;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 5, 2007 Hvor mye koster maskene fra TESS og hvor stor forskjell er det egentlig? specs? Ser den fra gasolin har solcelle, din9-13 og 2 sensorer, men er det utskiftbar linse foran selve nedblenderen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2007 Hvor mye koster maskene fra TESS og hvor stor forskjell er det egentlig? specs? Ser den fra gasolin har solcelle, din9-13 og 2 sensorer, men er det utskiftbar linse foran selve nedblenderen? Du får med et ekstra "glass" som du kan bytte ut om det skulle bli dårlig. Jeg har sveiset opp hele bilen min med et glass og jeg har bare tørket av det til nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2007 Syns ikkje esab sine automatisk nedblendbare er noke gode. Har ei sånn og jobbet plasser der dei har hatt fleire sånne og dei e veldig treige. Når eg holdt på og sveise på Corrado syncro prosjekte funket maska bra etter ein time:( Da syns eg heller 3M Speedglas er GODE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 5, 2007 Er veldig fornøyd med kemppi beta 90 x. Den er justerbar både i sensivitet og styrke samt at den er solcelle drevet! Tror den er unødvendig dyr for hobby bruk, men men. Uansett så er det lurt å kunne bikke opp speedglass delen for sliping:) Er som et lite helvete når glasset blender ned for litt gnister 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 6, 2007 Hva ligger 3M speedglas på i norge? Hadde ikke tenkt å bruke sveise maska som beskyttelse når jeg sliper, har da vernebriller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 6, 2007 Har brukt Speedglas i mange år. Veldig bra maske som ikke koster allverden heller om du shopper på ebay. Kan varmt anbefales 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 6, 2007 Her er min favoritt: Optrel OSEvolution. Denne har grind funksjon så du kan fint slipe med den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 6, 2007 Her er min favoritt: Optrel OSEvolution. Denne har grind funksjon så du kan fint slipe med den. Og den koster? Morten... allverden? alt er relativt har sett noen og de ligger til over 2000 kr og jeg tror jeg trekker grensa et stykke under desverre.. vi får se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 6, 2007 Og den koster? Morten... allverden? alt er relativt har sett noen og de ligger til over 2000 kr og jeg tror jeg trekker grensa et stykke under desverre.. vi får se http://www.gasolin.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 6, 2007 Tror jeg klarte å prute den under 2 lapper på TESS og verdt hver krone. Har prøvd endel masker de siste åra og denne er den eneste som du ikke sliter med blending ved baklys/ feil lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 7, 2007 http://www.gasolin.no Det er ikke 3M speedglas som de har på gasolin Men men, vi får se hva det blir til... har fortsatt noen dager igjen med eksamen først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 7, 2007 Det er ikke 3M speedglas som de har på gasolin Men men, vi får se hva det blir til... har fortsatt noen dager igjen med eksamen først Mulig det men kan love deg at den holder til ditt bruk;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 8, 2007 Mulig det men kan love deg at den holder til ditt bruk;) Det er ikke umulig nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 8, 2007 Fra en som har sveiset aluminium i 17 år kan jeg bare si en ting , det er kun speedglas som holder mål, alt det andre jeg har testa ut er søppel i forhold. Men kan jo være noe som er bra som jeg ikke har trestet da,he he men tviler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 8, 2007 Har en fantastisk bra maske fra Kempi, kjøpte den på AGA. Fikk den til halv pris, så den havna på rett side av 2.000 Sett de ofte har noen veldig gode tilbud på AGA, så verdt å ta en titt innom der i ny og ne.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...