#1 Skrevet Desember 5, 2007 Hei, drev å tusta litt med bilen i går, tenkte å få opp ladetrykket litt mer. har bleed opsett fra før men justerte litt mye og da ladet den plutselig 1,4 nesten 1,5 bar. dro på ett par ganger bare for å teste men skrudde det fort ned igjen da det ble litt mager blanding. men etterpå så ble bilen veldig uggen på tomgang og nesten umulig å starte når den ble litt varm.(iskald så går det) lamba måleren pleide å vise grei blanding på tomgang men nå viser den ingenting.. bilen sviver forsåvidt helt greit når jeg kjører, går likegodt som før osv.og får fin blanding ved kjøring og og over 1500rpm.. hva kan være galt? har gått grovt over slanger og sjekka for lekkasje der men kan det være intercooleren min som jeg rett og slett har knekt? er org intercooler og har hørt at disse ikke tåler allverdens.. så også litt oljedanninger under intercooleren på begge sider, kan virke som den lekker i begge sider i bunnen.. Det er en audi 100 10v turbo(MC) (Ladet 0,7 fra før med s4wg fjær og bleed opsett,dette funket helt fint) Håper på kjappe svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2007 Ingen som vet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2007 Disse intercoolerene er presset sammen og de tåler veldig lite. Du har muligens kjørt for stort trykk på den slik at den nå lekker. Jeg ville sjekket dette før jeg gikk mere inn i sakene. Bare et tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2007 Intercooler er kjøpt og ligger på Thomic aluminium for sveis! skal gjemme den bak grillen der org intercooleren står:) bare at denne tar hele grillen og ikke halve:P så bilen får bare stå frem til fredag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2007 Takk for tips også forresten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2007 Intercooler er kjøpt og ligger på Thomic aluminium for sveis! skal gjemme den bak grillen der org intercooleren står:) bare at denne tar hele grillen og ikke halve:P så bilen får bare stå frem til fredag:) Ingen proslem:p Får du sveist på flens slik at du får på den sensoren også da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2007 Doh! den hadde jeg glemt! er denne livs viktig? får isåfall bare borre ett hull og gjenge opp å sette den i ett av røra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2007 Doh! den hadde jeg glemt! er denne livs viktig? får isåfall bare borre ett hull og gjenge opp å sette den i ett av røra.. Denne måler enten luftmassen eller på er det temperatur så den har nok litt å si. Det kan bli vanskelig da sensoren er av plast og krever en flat flens og ligge mot. Om du klemmer noe på denne vil den brekke og denne er nok så dyr;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2007 Viss du har luflekasje så skal bilen nøkke veldig når du får ladetrykk, er lekasjen stor nok så får du problemer med og få start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2007 Den har vært littegranne kødden når jeg har kommet opp i 4000rpm ca... nøkker litt hele veien videre. men ny cooler ligger til sveis og tilpasning der den orginale skulle stå! bare denne er mye lengere, tar vel hele grillen..(sleeper) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2007 Den har vært littegranne kødden når jeg har kommet opp i 4000rpm ca... nøkker litt hele veien videre. men ny cooler ligger til sveis og tilpasning der den orginale skulle stå! bare denne er mye lengere, tar vel hele grillen..(sleeper) Husk sensorstussen;) Blir spennende og følge med her. Prøver å få min noe tilnærmet sleeper også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 7, 2007 Den har vært littegranne kødden når jeg har kommet opp i 4000rpm ca... nøkker litt hele veien videre. men ny cooler ligger til sveis og tilpasning der den orginale skulle stå! bare denne er mye lengere, tar vel hele grillen..(sleeper) Pass på så den ikke blir for lang. Byttet til 200 20v kjøler med 10v sider på min, da fikk jeg akkurat panseret igjen:) Måtte faktisk bøye "kroken" til panseret litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 7, 2007 Skal lage en annen patent på den panser låsen visst den kommer i veien:) og sensorstussen fant jeg en løsning på! skal lage 3 hull sånn som det er på org cooleren. og gjenge opp 2 av de sånn at det blir likt som på den orginale:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...