#1 Skrevet Desember 5, 2007 Hei, Da er det problemer me a6'en igjen Fruen har bilen mens jeg er på jobb ute i havet, så jeg har ikke helt klart hva symptomene først var. Men det første som skjedde var at når hun skulle starte opp, så etter noen sekunder stoppet den med et puff av svart røyk fra eksos. Etter det startet den ikke. Starter ble kjørt så lenge at batteri ble tappet, så det ble ladet. Etter dette startet bilen og gikk i et par dager. Men nå er den plutselig helt død igjen. Har lite kunnskap om disse motorene, men hvis noen har noen tips til feilsøking hadde det vært supert. er det noen følere/signalgivere som kan være defekte eller noe slikt? Håper noen kan komme med tips PS det er en V6 2,5 tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2007 Hei Kan høres ut som et startsperre problem, vet ikke om A6 har dette men sjekk denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&highlight=startsperre+a4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2007 Kan også være problem med det spjeldet som stenger når du slokker bilen. Hadde det problemet på den jeg hadde, kjørte den hjem funka helt fint for så å nekte å starte igjen. Dette spjeldet ligger på innsugningsrøret på høyre side (sett forfra) et lite trykk på vakumklokka var nok til at det opna seg igjen på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2007 Takk for tips. En ting jeg lurer på er om defekt lmm kan føre til startproblem? Har vært borti at bilen av og til nekter å dra som den skal. Har særlig lagt merke til det i motbakke da self og helst i 4. Tyder jo på at det kan være noe rusk med lmm også eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2007 En diagnosetest er gull i slike sammenhenger, den vil med stor sannsynlighet fortelle seg nogenlunde hvor feilen ligger.. Om det er LMM har jeg en helt ny i eske liggende til 150hk V6 TDI Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2007 Jeg var heldig i denne omgangen. Var kun luftmengde målern som var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2007 Feilen er funnet. Og det var ingen av forslagene som stemte Feilen ligger i dieseltanken, ikke helt sikker på hvordan det ser ut i tanken, men pumpa får ihvertfall ikke "mat". Noen som har vært borti samme problem på A6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2007 Da var ihvertfall det i tanken ordnet. Det er fullt trykk fram til dieselpumpa, men ingenting ut derfra Kan det være dieselpumpa som har tatt kvelden? Andre forslag? Og hvor mye koster en ny?? Blir ikke mange pakkene under treet fra meg iår ser det ut til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2007 25.000 ca... pluss jobb.. Be there done that! *buhu* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2007 For det første er det litt dumt at du ikke skriver noen ting om hverken årsmodell eller motorkode. Og det er MANGE som gjør det samme her på forumet, og jeg overser de fleste trådene av denne grunn. Jeg gidder ikke bruke tid på å leke spåkone. Men, det kan jo være tusen ting som gjør dette. Har du luftet systemet (om det har vært gjort arbeid på systemet må man på endel modeller lufte systemet etterpå). Fungerer magnetventilen på dieselpumpa (om pumpa har slik ventil da, men det er ihvertfall umulig for meg å vite når du ikke oppgir noenting som gjør at jeg har sjans til å vite det). Har du tatt diagnosesjekk ? (å ikke gjøre det er som å lete etter nåla i høystakken i mørke). Har du sjekket "change over flap" som ble foreslått lengre opp i tråden her ? Å begynne å konkludere med at det er dieselpumpa uten å ha tatt diagnosesjekk eller ha gjort målinger på diverse følere osv er dumt. Dette kan like gjerne være en liten fillefeil Sist igår var det hit en som hadde byttet turbo fordi han mistenkte den kunne være kaputt. Han skiftet altså turbo til mange tusen kroner mens det i virkeligheten var en liten enveisventil til 30,- kr Hadde kanskje vært like greit å betalt meg de 200,- kr jeg tar for en skikkelig diagnosesjekk med en gang istedenfor å "kaste deler på bilen til han evt. treffer" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2007 Men er det vanlig at pumpa tar kvelden helt sånn plutselig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2007 Bilen er en 1999 A6 2,5tdi. Motorkode aner jeg ikke. Bilen står nå på verksted. Første feilen låg i tanken. Det kom ikke diesel frem til pumpa. Det er fikset. Kommer diesel frem men ikke gjennom pumpa.De hadde luftet i alle retninger, men til ingen nytte. Det neste de skulle prøve var å sette vakum på retur på pumpa for å suge dieselen gjennom. Hvis ikke var eneste råd å sende pumpa til overhaling hos et firma på lillehammer fikk jeg beskjed om. Om verksted har kjørt diagnose vet jeg ingenting om, men skal snakke med de imorgen igjen. Det var ikke meningen å hisse opp forumets medlemer med min manglende informasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 17, 2007 Bilen er en 1999 A6 2,5tdi. Motorkode aner jeg ikke. Jeg gjetter at denne har motorkode AFB. Usikker på om det var noen andre motorkoder på denne motoren i '99? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 17, 2007 Ikke for å fyre oppunder noe som helst panikk her... Men det er vel ikke helt uten grunn at 2,5 TDI motorene omtrent topper statistikken hos Bilbergings-selskapene om vinteren? Men da er det stort sett at dieselpumpa fryser under kjøring i ekstrem kulde. Dersom du nå må bytte pumpa di, så vet jeg at quattroco hadde liggende ett par sånne. Om han har det nå lenger aner jeg ikke, men det kan jo være verdt å høre. http://www.quattroco.com, eller telefon 90154525. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...