#1 Skrevet Desember 5, 2007 Hei. Jeg har akkurat meldt meg inn i VACN igjen etter å ha vært ute av klubben i over 15 år(!) Har nylig kjøpt en '90 Golf GL med 90hk RP motor til kona. Bilen er dønn original inkl halvrustne 13" stålfelger men skal nok få litt kosmetiske oppgraderinger etterhvert. Den har gått 153k km og er egentlig i påfallende bra stand. Alle service fulgt. Forbausende lite rust, kun et par steinsprut som bobler. Først på to-do lista er imidlertid eksosanlegg. Jeg har ingen planer om blodtrimming og rånelyd men syns det bøyde sugerøret som stikker ut bak er stusselige greier. Røret fra manifold ned til katalysator er akkurat skifta så det forblir urørt. Resten av anlegget er dårlig og henger delvis og slenger noe som sikkert er årsaken til at nevne rør akkurat er bytta. Er det noen som har noen tips om greie anlegg til denne bilen? Litt frisk lyd ved pådrag er helt ok men det skal ikke bråke ved normal kjøring. Om det har doble rør ut bak er også en fordel men ikke i loff-størrelse. Jeg ser helst at folk svarer med personlig erfaring, ikke linker til fine bilder de har funnet på nett. Punkt 2 på to-do lista er gearoverføringa. Den er veldig vanskelig å få i første og delvis også andre gear. Værre når det er kaldt. Det jeg har gjort så langt er å skifte 2 stag med kuleledd, 2 foringer til et stag som sitter med låsesplinter og 2 foringer til en vinkelbrakett i overføringsmekanismen. Dette hjalp ingenting. Jeg har også tenkt å skifte ei stang med en halvstor plastkule og foringene til denne men selve overføringene virker relativt tight nå når jeg røsker i de fra motorrommet. Noen som har noen forslag eller er det rett og slett kassa som må overhales? Mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2007 Hvis du ser etter brukt anlegg ville jeg gått for org. Gti-eksos. Gir noe mer lyd og effekt på 1.6 ihvertfall, vil tro det hjelper litt på en RP-motor også. Da ser det også originalt ut.. Ellers kommer det an på hvor mye du skal legge i det. Simons eksos er vel billig og greit, men har inntrykk av at det ikke er det mest holdbare i forhold til andre og dyrere merker(naturlig nok)? Her får du sikkert fra kat og bakover for +-2500,-? Et av de bedre er vel f.eks Milltek, men det koster deretter også. Mener det ligger på litt over 300 pund i England, pluss frakt og moms. Angående treg girkasse ville jeg forsøkt å skifte girolje først, bruk 75w90GL4-spesifikasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2007 dJeg ville gått for org eksos frem til til bakpotte og en eller annen "effekt" potte bakerst. Dette hadde jeg på en bil tidligere -og det var mer en nok lyd. Disse får du kjøpt med mange forskjellige ender som du velger selv. Jeg satte på en supersprint bakpotte med dobble ender. Er kassen kun treig - ikke upresis ? Mulig det hadde hjulpet med noe ny gir olje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2007 Velkommen til forumet Morten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2007 Takk for tilbakemeldinger. Andreas: Brukt eksos er ikke aktuellt så jeg går for nytt. Har dårlig erfaring med Simons fra før men skal sjekke litt rundt Milltek. 300 pund + mva og frakt er ingen upris i mine øyne. Skal prøve å bytte gearolje. Geir: Det høres ut som en grei løsning med originalt midtre rør + effektpotte. Skal sjekkes opp. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive gearproblemet men noen ganger går ikke gearspaken langt nok liksom. Jeg må gjerne ta veien om fri et par ganger før den smetter på plass. Skifter som sagt gearolje så får vi se. Harald: Takk :-) Har sjekka litt rundt på ebay og funnet endel tyske forhandlere som selger cat-back anlegg i rustfritt til 3-400 Euro++. Noen som har erfaring med noen av disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2007 Link til forhandler av Milltek i UK http://www.awesome-gti.co.uk/vw%20golfmk2/exhausts.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2007 Link til forhandler av Milltek i UKhttp://www.awesome-gti.co.uk/vw%20golfmk2/exhausts.html Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...