16v KR nett på en gti 8v DX motor?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Komplett 16v KR nett liggende som jeg gjerne vil bruke på min DX motor. Mye pågrunn av at det blir settet inn 16v KR motor senere, så Jeg kan like godt bruke det.

Noen som har gjort dette?

Hva må jeg gjøre for å få dette til å gå opp? Eventuelt noen som har bilder, gode råd, "tricks" eller lignende

Skal inn i en Jetta einser

Har jetta nettet, 16v nett og deler av et golf 2 gti 8v nett :)

Takk for gode råd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være noen som har gjort dette før :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være noen som har gjort dette før :)

Jeg har gjort det andre veien på bilcross-bilen min (Golf 1 med 16v kr) når jeg trodde ledningsnettet var kortsluttet pga hallgiveren ble skadet. Tror det skal gå greit med ledningsnettet.Men en annen ting er at på 16v styrer hjernen tenningstidspunktet oppover på turtall,mens på 8v er det vakumklokka/vektene i fordeleren som styrer det. Men burde funke hvis du låser av vektene i fordeleren og fjerner vakumklokka. Hvordan tenningskurven er på en 16v i forhold til 8v er jeg ikke sikker på men skulle sikkert gå greit det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.