Forskjell på ABS-sensorer 92-96 C4 og andre modeller med samme utseende?

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet fjærbein på Nazze, ('92 S4) og med det ene settet fulgte det sensorer som bare var dratt løs, dvs. kablene var revet rett av oppe i hjulhuset. De satt som f.. i hullet, og måtte slås ut og ble derfor ikke brukendes.

På de gamle sensorene(som var OK til jeg byttet) var det litt annen design, men fysisk er de svært like.

Dette er induktive følere, som er kun en magnetisk kjerne med en spole på for å generere en spenning når feltet forandres. Det skal så vidt jeg vet ikke være noen andre komponenter inne i følerne, som f.eks. kondensatorer el.l.?

Men det er noen små forskjeller:

1. Originale som stod på (S4): Lite magnetiske i tuppen, jeg kan ikke måle noe, hverken motstand eller indusert spenning. Begge er slike, og var slike rett etter at jeg hadde tatt av fjærbeina.

2. De som fulgte med (S6): Mye mer magnetiske, kan måle 1k2 i ohmsk motstand, og det genereres flere millivolt når jeg beveger den til/fra noe av metall. (måtte måle inni giver, da ledningene var revet av og sannsynligvis brutt i filler inni kabel.)

Har ikke fått målt de gamle sensorene med LCR-meter, så jeg håper de kan avsløre noe da.

I følge AKTE er det et modellskifte på '93/94, uten at det går frem hva det går ut på.

Spørsmålet er da: er alle som passer i hølet brukbare til min type ABS-sentral?

Som disse f.eks? Kabel kan jeg klippe og skjøte..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Audi-ABS-Sensor-rear-96-01-A4-S4-quattro-NEW_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33569QQihZ016QQitemZ260174043920QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som aner noe om dette? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg opplyse om følgende:

De nye (riktige i følge ETKA) med nummer 4A0 927 803 A, var helt like målemessig som de ødelagte jeg tok av S6-fjærbeina, nemlig 1.2kOhm og temmelig magnetiske. De funker perfekt, så da går jeg ut fra at mine gamle fra S4'n ble ødelagt i demontering.

Jeg mistenker også at eneste forskjell på 803 og 803A er en gummiforing, eller rettere sagt plasseringen av denne, da jeg av en eller annen grunn måtte flytte litt på den for å få sensoren til å passe på S6-fjærbeina. De virker ellers helt like. Jeg bestilte til S4 i tilfelle det var forskjell i elektronikken, men målingene er i hvertfall like! :)

Fysisk er selve sensorkroppen helt lik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.