#1 Skrevet Desember 6, 2007 Hallå.. Har en annen post gående her, men gjore det bare enkelt Har en 1999 A4 1.8tq avant, gikk i nødmodus for en tid siden så bestilte en ny N75J ventil.. leste opp å i mente her på forumet, å forsto da at den lange pinnen på ventilen skal NED I LUFTFILTER SLANGEN? men så såg eg denne posten http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=102172&highlight=montering+n75 å i følge det bilde han har lagt ut så peket vell den lange pinnen opp i wastegate slangen, så gjore sånn som på det bilde eg, å da ladet den 1.3 og alt virket bra.. men her en dag, 2 uker senere begynte plutselig bilen å oppføre seg idiot, med engang en gidde full gass så streiket den, å om den ikke streiker får eg ikke bedre ladetrykk en 0.9 bar.. å kopler eg i fra pluggen til N75 går den ikke i nødmodus å lader i grunn bedre!!? Spørsmålet mitt er, om eg kan ha montert N75 feil vei? men bilen har jo somsagt virket fint.. eneste eg kan nevne forresten, er at en halvtime før den begynte å tulle presset eg den lenge i en oppoverbakke teste litt fart... tss.. så begynte turbotrykket å falle mer å mer å mer stoppet på 0.3 bar.. så sakket bare av eg, men virket fint gjen etterpå også i en halvtime, å så begynte problemet.. noen? har sjekket Luftmengde måler, har sett over det eg ser av slanger, men er somsakt denne N75 eg lurer på i gjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2007 Jeg stusset også litt på det bildet når jeg monterte min, men fikk bare som svar at den lange tuten skal ned i innsugsslangen. Så prøv med det i første omgang du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2007 har prøvd det.. men da når overhode ikke slangene til Wastegaten å den andre... ? Men ingen som kan tenke seg om det er n75 ventilen som er skyld i problemene? eller om eg har ødelagt noe annet på bilen? om det er caten som tuller, hvordan merker en det? for legger merke til at den blir glovarm bare etter en 2-3 min kjøretur! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2007 Det tror jeg den skal bli, er ganske mye motstand i katalysatoren, så blir mye varmeutvikling. Kan jo være at N75J ventilen har tatt skade av å ha vært montert feil vei. Evt kan det være brudd på en av ledningene til kontakten på N75J ventilen. Når den er montert riktig blir distansen for ledningen lenger, og det er ikke uvanlig at den en av ledningene inni ryker som følge av det. Dvs at de løsner fra kontakten. Så sjekk om det er tilfelle. Isåfall er det bare å forlenge ledningene og lodde i vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2007 i å me at min står feil vei enda.. så er det ikke belastning på ledningene, så dei rekker fint.. men når den sto slik at den lange går den i insugslangen, da rekker ikke dei andre slangene, bare eg som har det problemet? kortere slanger på akkuratt denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2007 bump bump! trenger veiledning her.. søker å søker men finner ingenting som kan fortelle meg noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...