Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at hver morra jeg kommet til bilen så er den neddogga.. doggen ligger utenpå vinduet og må tørkes vekk.. 1 min etter at den er tørka vekk, så er den tilbake. Etter å ha kjørt med full varme på frontruta i ca 5 min så forsvinner duggen, men siderutene og speilene funker dårlig... blir til at jeg blir sittende med en klut som jeg tørker av speilet på i ny og ne, mens jeg kjører...

 

Legger ved et bilde av bilen min til morran i dag... og som dere ser så er det ikke mye fare for at noen skal klare å se inn eller ut : bh :

 

P9100349.JPG

 

Er det noen som vet om noe "low tech solution" på denne saken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Rasmussen

Jeg sliter med at hver morra jeg kommet til bilen så er den neddogga.. doggen ligger utenpå vinduet og må tørkes vekk.. 1 min etter at den er tørka vekk, så er den tilbake. Etter å ha kjørt med full varme på frontruta i ca 5 min så forsvinner duggen, men siderutene og speilene funker dårlig... blir til at jeg blir sittende med en klut som jeg tørker av speilet på i ny og ne, mens jeg kjører...

 

Legger ved et bilde av bilen min til morran i dag... og som dere ser så er det ikke mye fare for at noen skal klare å se inn eller ut : bh :

 

 

Er det noen som vet om noe "low tech solution" på denne saken?

 

Sku jeg likt å vist oxo.. Faen til drit!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det nok ikke mye å gjøre med så lenge forholdet temperatur - fuktighet er som det er. Temeraturen får du gjort noe med ved å kjøre varme i kupèen, men det tar jo tid før varmeapparatet gir max. Eneste du får gjort med dugget/fuktigheten er å legge på en top-hat eller en annen form for tildekking av vinduene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste mulihet for å bli kvitt problemet er å sette bilen i garasjen..hehe:D

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du AC i bilen, bruk den. Hadde det samme problemet jeg, begynte å bruke ac`n og problemet ble borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe AC på gang nei... og varme i speilene er fremmedord i min bil :D

 

Får prøve å finne meg ny leilighet med garageplass.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Rasmussen

Ikke noe AC på gang nei... og varme i speilene er fremmedord i min bil :D

 

Får prøve å finne meg ny leilighet med garageplass.....

 

Eller bil med ac. hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om det er fukt i dørken? Hadde problemer med at det dugga mye på bilen, da jeg tok opp matta i dørken sto det 1cm med vann. Tørket dette, å tetta igjenn et hull i torpedoveggen. Vips så var dogget borte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa-Warm Up eller bare en cupevarmer som starter 1 time før du tar ut bilen er løsningen. - i kveld ryker cupevarmeren min inn etter sommer hvilen...

 

Bilen min var også søkkvåt til morra'n i dag (Kristiansand) - holdt på å rygge på en trøtt student på sykkel i dag morges - han var mer opptatt av å skrive tekstmelding enn å se på veien (jeg så ikke veien da, men likevel...heheh...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Bjørkmo Kristiansen

Har du sjekket om det er fukt i dørken? Hadde problemer med at det dugga mye på bilen, da jeg tok opp matta i dørken sto det 1cm med vann. Tørket dette, å tetta igjenn et hull i torpedoveggen. Vips så var dogget borte!

 

Dugg på utsiden av vinduet kommer vel neppe av vann på innsiden...? Inni er det tørt og tett :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ove Bessesen

Defa-Warm Up eller bare en cupevarmer som starter 1 time før du tar ut bilen er løsningen. - i kveld ryker cupevarmeren min inn etter sommer hvilen...

 

Bilen min var også søkkvåt til morra'n i dag (Kristiansand) - holdt på å rygge på en trøtt student på sykkel i dag morges - han var mer opptatt av å skrive tekstmelding enn å se på veien (jeg så ikke veien da, men likevel...heheh...)

 

heh.

Jeg kjører med vindusviskerene på for å de-dugge frontruta.. så slipper jeg å sparkle fronten etter jeg har kjørt på alle 6-åringene i hele verden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 4 dørs bil uten visker bak....

 

Har derimot ryggelys... De betyr: "Ikke sykle rett i denne bilen når den rygger meeeget sakte ut innerst i en 7 meter bred og 200 meter rett enveiskjørt vei uten trafikk"... Håper mobiltelefonen hans knakk i 17 biter... Han så meg ca. 2 cm før det hadde smellt og føk rett i hekken - da stod jeg stille for lengst...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det gikk bra med bilen så ..... : gb ::D:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nylakkerte støtfangeren bak er like hel ja :)

 

Sykkel + strøtt student + sms skriving er en dårlig kombinasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Rasmussen

Dugg på utsiden av vinduet kommer vel neppe av vann på innsiden...? Inni er det tørt og tett :D

 

Sorry! leste feil jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke annet som hjelper enn å dekke til rutene, defa eller stiller du bilen tett inntil husveggen med en side slipper du dugg der:cool:

 

Ac hjelper lite med dugg på utsiden av rutene:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve sånn rain off (eller hva det heter) som gjør at du "slipper" å bruke vindusviskere når det regner (vannet bare preller av) Skjønner du hva jeg mener? Får tak i det på bensinstasjoner og bilrekvisita butikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John-Arild Martinsen

Hva med å prøve sånn rain off (eller hva det heter) som gjør at du "slipper" å bruke vindusviskere når det regner (vannet bare preller av) Skjønner du hva jeg mener? Får tak i det på bensinstasjoner og bilrekvisita butikker.

 

Rain-X du tenker på? Livsfarlige greier.. Legger jo igjen skjoller på vinduene når du slutter bruke det.. Brukte det på gamle bilen min, straks jeg slutta bruke det kom skjollingen og ett år senere var dem fremdeles der, selv etter alle mulige forsøk på å få dem bort :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt noen problemer med Clear Vue til Turtle. Den har bra holdbarhet, og det eneste som skjer hvis du slutter bruke den, er at du må bruke vindusviskerene igjen! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mads Fagerdal

Rain-X du tenker på?

 

Det var det ja.

Har ikke brukt det selv. Bare lest reklamen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Har ikke hatt noen problemer med Clear Vue til Turtle. Den har bra holdbarhet, og det eneste som skjer hvis du slutter bruke den, er at du må bruke vindusviskerene igjen! ;)

 

Tør jeg prøve den da, mon tro? :D Jeg digga Rain-X helt til jeg slutta bruke den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å vaske vinduene med vanlig (hvit flaske) Ajax utvendig.

Bruker tørkepapir man drar ut av midten på (husker ikke hva de kalles nå). Helle litt ajax på papiret. Vaske vinduene. Og spyle reint med høytrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rain-x (vanedannende, ja..) eller Car Glass Polish fra AutoGlym gjør susen. Det viktigste er å påføre nytt med jevne mellomrom.

Duggen kommer like herlig, men er lett å viske av, eller la blåse vekk.

Ellers er løsningen garasje eller sørlig breddegrader.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.