Alarmen reagerer på DEFA-warmup

Anbefalte innlegg

Har montert DEFA warmup-system i S4`n nå, med motorvarmer og kupevarmer.

Problemet mitt er at alarmen slår ut av og til når dette kobler inn, regner med det er kupevarmeren som gjør det.. Det er litt kjedelig når alarmen uler sånn i 5tiden på morgenen : klø :

Det er kun orginal alarm på bilen.

Noen som har vært borti det samme? Tips?

Skal ha bilen tilbake på verkstedet som monterte det neste uke og høre om de har noen teorier også..

BTW; hvor lenge bruker folket å la motorvarmer stå på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorvarmeren min står på i 12-15 minutter om morgenen.. Spørs litt når jeg klarer komme meg ut i bilen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bevegelsessensorer i kupeen - var det det du tenkte på med at kupévarmeren kunne utløse alarmen..? Skjønner uansett ikke helt hvordan det skal kunne skje..

Pleide bare å sette DEFA'en på Auto, og legge inn klokkeslettet jeg dro på jobb, så var alt varmt til da. Ellers ville jeg sagt 2 timer på vintern, 3 timer hvis det er spesielt kaldt, og rundt 1 time hvis det er rundt 0 grader. På den andre siden taper du jo ikke noe annet enn eventuelt strøm (hvis du betaler forbruket selv) på å ha den stående på lengre... :) Elementet holder jo nesten evig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bevegelsessensorer i kupeen - var det det du tenkte på med at kupévarmeren kunne utløse alarmen..? Skjønner uansett ikke helt hvordan det skal kunne skje..

Pleide bare å sette DEFA'en på Auto, og legge inn klokkeslettet jeg dro på jobb, så var alt varmt til da. Ellers ville jeg sagt 2 timer på vintern, 3 timer hvis det er spesielt kaldt, og rundt 1 time hvis det er rundt 0 grader. På den andre siden taper du jo ikke noe annet enn eventuelt strøm (hvis du betaler forbruket selv) på å ha den stående på lengre... :) Elementet holder jo nesten evig.

Jeg vet egentlig ikke hva som er i kupeen, har ikke kjennskap hvilke følere/sensorer som er på den originale alarmen min..

Den gikk heldigvis ikke av i dag morges iallefall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke infrarød føler inne i kupeen? Mulig denne reagerer på "varmebølgene" fra kupee varmeren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-3 timer pleide jeg å bruke på min, avhengig av utetemperatur.

Uansett har vel de nye greiene såpass smarte kupevifter at de justerer seg utifra varmen, så de kjører ikke på full effekt når det begynner å bli tropevarme inni der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A4 B5 tåler ikke å stå låst med vinduene litt oppe i vindvær uten at alarmen går.( Originalalarm ) Dette fordi det sitter som nevnt før her en bevegelsessensor inni bilen som kjenner vinddraget/bevegelsen og løser ut alarmen. Denne sensoren kan imidlertid kobles ut ved å trykke på en knapp nede på B-stolpen. Man må imidlertid trykke på denne hver gang man låser bilen da den aktiveres igjen etter at bilen har vært låst opp. Ikke umulig at din bil også har slik knapp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bevegelsessensorer i kupeen (...)

Jeg vet egentlig ikke hva som er i kupeen, har ikke kjennskap hvilke følere/sensorer som er på den originale alarmen min..

Det er bevegelses-sensorer i kupéen på denne bilen, Magnus. ;)

De kan for øvrig deaktiveres ved behov.

Håper du er snill med den... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.