#1 Skrevet Desember 6, 2007 Hvor tykk bør ledningene fram til hovedlysene være? mvh Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2007 Org er det vel syltunne,0.25kvadrat elns,men jeg bruker alltid 1.5-2.5kvadrat når jeg legger opp relè etc så skal du legge opp nytt ledningsnett til lysene ville jeg brukt en kabel med litt tverrsnitt. Og skal du legge opp nytt ville jeg nok brukt relè etc,du vil merke at du får bedre lye med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2007 Skal legge opp alt nytt ja, goe ide med relee, hadde ikke tenkt på det:) Tror eg går for 1,5 kvadrat då. mvh kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2007 Jeg har brukt 5kvadrat jeg, kanskje litt i overkant da:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2007 H4 pærer f.eks har såvidt jeg husker 1.5 kvadrat originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2007 0,25 mm2 er det nok ikke orginalt.. da hadde den brent opp tror jeg.. Men man BØR jo legge opp størst mulig kabel.. jo større jo mindre tap.. 1,5mm2 holder fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2007 Når jeg monterer relèer, så legger jeg 4 kvadrat fra batteriet til relèene (husk sikring!) og 1.5 fra relène til pærene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2007 Jeg har sett 1,5 så lenge strømmen går felles, og skilte seg så til 2x0,75, en til hver lykt. Jeg la opp 2,5 til hver lykt jeg, sammen med noe releer, og fikk 1,5v mer spenning på pæren...hjalp godt på det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...