Xenon 4200K, 5300K, 6000K, 8000K osv..

Anbefalte innlegg

Halais...

 

Har nå fått en Xenon H1 kit men trenger en ny pære. Det er 6000K som står i settet nå. Det jeg lurer på er om noen vet om det da går ann å hive i 8000K feks? Er det bare gassen og sikkert litt til som er forskjell eller er det forskjell på ballast/tenner og.. Skulle vel tro at det blir omtrent som å hive i en Blue vision istedenfor en vanlig Phillips..

 

Hadde jo vært genialt å oppgradere fargetempen samtig ved pærebytte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange K er det på det eksisterende xenon-lyset ditt? Siden det er litt blå-lilla skjær i det, er det vel ganske høy K-verdi? Gliser hver gang jeg passerer en A8 nå, siden jeg vet at det ikke er lenge til jeg sitter i en slik selv!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg leste et sted en gang(husker selvfølgelig ikke helt hvor, muligens Motor) er det 5300K som gir mest dagslyslignende lys, samt høyest lux-verdi. Når fargetemperaturen går opp, blir det mer og mer blått, men en bieffekt var at lysstyrken ble noe svakere. Mulig det står noe på http://www.nordicaudi.com under forum. Der er det en egen avdeling med svar fra Osram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest det der med 5300K en plass jeg og.... Men farge må man ha:D

 

Det er 6000K det jeg har nå Erik, men det sitter ikke i A8`en. Hvis det er lyset i lyktene på bildet av bilen du mener så er det en kombi av Eurolight halogenpærer, vinkel og lys.. Men ikke Xenon. Det kittet jeg har nå har jeg kjøpt brukt og det er en pære som er deffekt. Da må jeg ha en ny og lurte på å kjøpe 8000K hvis det ikke går utover andre ting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt med lys, men må jo ha litt farge også ja! hehe

 

Var sikker på at du hadde xenon jeg Øystein! Er jo i så fall utrolig flott lys i A8'en din da... Men blir jo bare enda lekrere med skikkelig xenon. Som nevnt er det veldig fint og dypt lys i de org. xenonlysa til A8. Blir ihvertfall bi-xenon på den bilen jeg skal ha!

 

Once you xenon, you don't go back! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.