Anbefalte innlegg

Hei!

Driver og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med Vento'n min om dagen. Den har gått på salta veier i Bergen i 8-9 år før jeg fikk mine pleiende hender på den, la oss bare si at den ikke fikk sin ukentlige vask slik som nå, og langt fra to gode lag med voks i året... Derfor har den nå begynt å ruste litt histen og pisten. Siden dette er min første bil, jeg har hatt den en stund og har lagt ned MANGE timer på den, både på utvikling og bekymring, kommer det ikke som noen bombe at jeg har lite lyst til å kvitte meg med den, og jeg har heller ikke lyst til å se den forfalle videre. Nå skal det sies at "forfalle" er en voldsom overdrivelse, men jeg er av typen som blir nærmest emosjonelt påvirket hver gang jeg ser rustflekken på skjermen eller døra :P

 

Ser at jeg har flere alternativer. Sveising og lakk er det beste, men det er dyrt, og passer ikke en studentlommebok, i alle fall ikke i stor omfatning... Ellers har man jo alltids deler fra andre biler, men disse må i 99% av tilfellene lakkeres. Lakken på min er fjordblå, en lite vanlig farge, men dog meget pen i mine øyne! :) Evnt kan jeg bytte bil, men dette er igrunn lite aktuelt, både fordi lommeboka ikke tillater å gå for nødvendig oppgradering (kjøper jeg nytt skal jeg ha mye nyere bil), og fordi det som sagt blir hardt å overlate den til noen andre...

 

Noen her som har kreative innspill? Kanskje det er noen her som driver med sveising og lakk, og har litt lite å gjøre på fritida? ;) Eller kanskje noen har en annen genial ide?

 

Gode ideer mottas med takk! :)

 

Tor Erik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blant annet fått tips om Rustbjønn eller no lignende, som skal stoppe rusten noe. Noen som har erfaring fra dette produktet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusse ned hele greia og lage ratlook er kanskje uaktuelt..? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.