plassering av xenonballaster i 3bg

Anbefalte innlegg

noen som har noen gode forslag til hvor de kan plasseres. ? gjerne med bilder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noen gode forslag til hvor de kan plasseres. ? gjerne med bilder...

På min er de plassert uten at du ser de når du åpner panseret...

På førersiden sitter ballasten under dekselet som ligger over servoveskebeholderen, slik

Passat.jpg

Passat 002.jpg

På andre siden sitter den faktisk opp og bak tåkelyset, altså går inn ved å nappe ut "grillen" rundt lykta...

Mitt sett ble montert av firmaet jeg kjøpte bilen med, så er mulig det er bedre plasseringer på denne siden om man letter på noen deksel og ser etter....

Som du kanskje ser på bildet så er mitt sett utkoblet for tiden, da det ikke ble tatt høyde for redusert spenning til lyktene ved automatiske kjørelys... Noe som førte til pære som gikk etter bare tre veker...: bråk :

Har fått et komplett nytt sett av selger:), så blir vel remontert når jeg får tid....

Men da skal jeg bypasse motstanden eller hva det er som reduserer spenningen...

Det finnes nokre tråder innpå her om korleis en gjer det....

Lykke til iallefall:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Nino:

Hva med å montere ballastene under hovedlyktene på samme måte som på 3BG med original xenon?

Har ikke prøvd dette selv, men har set/hørt at dette skal kunne la seg gjøre.

Ikke vil de synes heller.

Mener å ha sett bilder av en slik montasje her på forumet.

Til Jørn:

Den reduserte spenninga til hovedlysene (som kjørelys) kommer av en motstandsledning i høyre A-stolpe (ihvertfall på min 3BG).

For dem som ettermonterer xenon i hovedlysene ser jeg for meg flere alternativer;

1. Man kan enten kople ut de automatiske kjørelysene slik at ma alltid må slå på hovedlysene (med full spenning).

2. Man kan forbikople motsatndstråden slik at kjørelysene får full spenning.

3. Man kan kople om slik at kurve-/tåkelys fungerer som kjørelys med redusert spenning. Og hovedlysene (ettermonterte xenon) først slås på med full spenning med hovedlysbryteren i posisjon for fullt lys.

Selv om jeg ikke har ettermonterte xenonlamper på min bil (ikke enda i hvert fall), så har jeg planer om alternativ 3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svein Olav:

kan du utdype den 3. en gang til?

hvordan kobles ut automatiske kjørelys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den høyre A-stolpen er det en kontakt hvor den reduserte spenningen går gjennom til hovelysene som kjørelys.

Jeg har tenkt å kople fra denne og la den gå til mine kurve-/tåkelys i stedet.

Har et utkast til hvordan jeg skal gjøre dette i hodet.

Planen er å sjekke det ut i morra.

Automatiske kjørelys kan koples ut på flere måter avhengig av hvilken lysstyringsmodul du har i bilen din.

Hvis du er heldig kan dette programmeres med VAG-Com. Alternativtmå man fysisk kople ifra ledningen som er koplet til TFL bak på lysbryteren. Det er mulig du må kople bort ledingen på kontakten merket B også, da jeg tror denne går til park- og skiltlys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. da får jeg prøve det imorgen=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående plassering av ballaster til ettermontert xenon.

Jeg mente å huske at det var en tråd om skjulign av ballaster i 3BG her inne, men det viste seg at det var snakk om en A4 (B5?).

Sjekk tråden her: Skjuling av ballaster

Selv om denne tråden handler om en Audi, så vil jeg tro at man kan gjøre det slik på en Passat 3BG også?

Har ikke hatt ute lyktene min og sjekket om det faktisk er plass under dem som på Audi'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.