#1 Skrevet Desember 9, 2007 hei. jeg har ikke bilen hjemme nå.. men jeg tenkte jeg skulle få ordnet litt musikk i den! er det noen som vet hvor store høytallerene som sitter i front og i sidene i audi s2? og er det noen som vet om et bra merke jeg kan kjøpe.. vurdere focal?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2007 4" i dashbord og 5,25" i sidene bak! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2007 Focal er et kjempemerke det, er en stor fan av focal og har hatt det i coupe selv. Ellers er det mange gode produkter å velge blant, må nesten bare lytte deg frem til hva du liker. Det er 4" i dashen, ja, men dette er pingle elementer så og si uten chassi. Dvs dersom du kjøper deg 4" for å putte nedi, vær obs på at du får den nedi hullet og får festet den. Selv hadde jeg DLS Slim 4" i en 80 jeg hadde( samme dash ). Måtte kappe av "ørene" for å få den på plass. I coupe`en jeg hadde, hadde jeg Focal utopia 4.7", de passet perfekt oppe på dashen, la jevnt i det nedfelte sporet til den originale høyttaler"grillen". Et lite tips for forbedret lyd er 4"mellomtone i dashen, kombinert med 5.25", eller aller best en 6.5" midbass i fremdørene, evnt sparkepanel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2007 ok. det hørtes ikke dumt ut det! men hvor bestiller du detta? har du er en internett side? og åssen forsterker anbefaler du? og hva er forskjell på 2 veis og 4 veis forsterker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2007 Focal kan du kjøpe fra bl.a http://www.iceaudio.no, bassbrothers.no ellers så selger vel Morten Hansen på forumet her Focal, blant annet. Han har jo også mye annet bra. Av forsterkere er det mye bra å velge blant, veldig avhengig av budsjettet ditt. Selv har jeg "alltid" kjørt kombinasjonen Focal og Audison og har alltid vært fornøyd med det. Tipper du mener forskjell på 2 og 4 KANALER Forskjellen er rett og slett at du har 2, eller 4 kanaler ( høyttaler utganger ) på forsterkeren. Med 2 kanaler kan du f.eks kjøre et frontsett på en mellomtone+diskant via et delefilter. Med 4 kanaler kan du i tillegg kjøre et ekstra sett med høyttalere, f.eks 6.5" midbasser i dørene som nevnt over. Du KAN selvsagt kjøre et 3-veis frontsett ( Midbass, mellomtone og diskant ) på en 2 kanaler også, men resultatet blir gjerne bedre med egen kanal til midbass og en egen til mellomtone+diskant. Med 4 kanaler kan du ofte brokoble den ene kanalen også, slik at du f.eks kan kjøre et frontsett på 2 kanaler og brokoble den siste og bruke den til en sub. Håper du forsto litt av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2007 hehe. men litt ihvertfall.. jeg har veldig lite greie på hva som er bra og slik. så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal bestille. men hvis jeg skal ha 4" i dash. og en 6.5 i sparkplata/døra. og en 5.25" i sidene bak. og en brukbar forsterker. hva er det jeg burde legge vekt på når jeg skal kjøpe. jeg er ute etter rein og fin lyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...