Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som veit hvor man får kjøpt drivknuter til Audi S6 billig?

 

Er vel mye jobb å bytte disse?

 

M.V.H

 

Stian Engebakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor du får kjøpt de billig vet jeg ikke, men er en kjapp jobb, ca 20 min på hver side framme. Har ikke byttet bak så vet ikke der.

Det som er litt plunder er å få fjerbeinet av berearmen. Men med en jekk på bremseskiva å en jekkestropp på stabilisator staget, så ting ikke står i spenn, er det null problem:)

 

Husk ny låsering på drivakselen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe http://www.034motorsport.com eller http://www.autohausaz.com vil jeg annbefale! Har byttet mansjett forran på min, og tok i fra hverandre hele leddet og smurte det opp igjen, gikk greit det. Tar jo fort litt tid.. det meste står jo i spenn der når man jekker opp bilen. Hvilken har gått på din?

 

Jeg hadde aldri verden klart det på 20min :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går på 20 min om man vet akkurat hva som skal gjøres;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går på 20 min om man vet akkurat hva som skal gjøres;)

 

kan være ;) hehe det var min første tur så : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

step by step:

 

- Løsne hjulbolter OG bolten i drivknuten/navbolten.

- Jekk opp bilen og sett på bokker.

- Ta av hjul.

- Skru av mutteren på stabstag å ta ut foringa.

- Sett en jekkestropp rundt rørramma og stabbstaget.

- Skru løs å ta ut bolten som låser bærearm i fjerbeinet.

- Jekk opp fjerbeinet samtidig som du gradvis tar av spennet utover med jekkestroppa på stabbstaget, mens du jekker opp fjerbeinet bruker du først et groft skrujern til å presse ned bærearmen, gjør du det riktig skal du kunne presse berearmen ned med handmakt siste biten.

- Når bærearmen er løs skyver du den av stabstaget og bakover.

- Løsne endeleddet på styrestaget fra fjærbenet.

- Skru ut navbolten å trekk fjerbenet utover for å løsne det fra drivakselen.

- Skyv fjerbenet frammover for å få plass å jobbe med drivknuten.

- Løsne mansjetten fra drivknuten.

- Skru navbolten i drivknuten for å presse ut drivakslingen. (bilen i gir).

- Bytt drivknute. (husk å smøre opp den nye å bytt låseringen i enden på drivakslingen samt ny strekkbolt til navet)

 

Settes sammen motsatt rekkefølge bortsett fra at endeleddet settes på til slutt.

 

20 min på å demontere å 15min på å sette sammen. Var litt kjapp der å regna ikke med tida til montering: flau :

 

Går gjerne det dobbelte om man ikke har verktøy klart å ikke har gjort det før. Godt lys er alltid et pluss:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På venstre side trenger man ikke løsne stabstag, bærearm eller endeledd. Det er plass til å få ut hele drivakselen. Av med hjulbolt og boltene på indre monteringsflens...enkelt og greit.

På høyre side husker jeg ikke riktig for jeg hadde nede hele traversen sist jeg byttet drivakselmansjetter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe http://www.034motorsport.com eller http://www.autohausaz.com vil jeg annbefale! Har byttet mansjett forran på min, og tok i fra hverandre hele leddet og smurte det opp igjen, gikk greit det. Tar jo fort litt tid.. det meste står jo i spenn der når man jekker opp bilen. Hvilken har gått på din?

 

Jeg hadde aldri verden klart det på 20min :P hehe

 

Tror der er høyre for d

ulyden kommer når jeg har fult rattutslag til venstre.

 

Takk for svar.

 

M.V.H

 

Stian Engebakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.